Wat je even kwijt wilt #18

Wat vervelend. Hoelang heb je dit en weet je hoe of wanneer het begon?
Ik vind het heftig om te beseffen dat je dat voor altijd hebt. Kan je nog rust hebben in je hoofd?

Ik heb het nog niet zo lang, pas een paar maanden. Het is ontstaan door medicatie antidepressiva. Er was eerst nog hoop dat het over kon gaan als die medicatie helemaal uit m’n lijf zou zijn, maar het is er helaas nog. Overdag gaat het redelijk omdat er dan veel geluid is wat het overstemt, maar 's nachts is echt afschuwelijk… =/

Dat las ik ook hoor hahaha

1 like

Maar wat bedoel je dan? Snap er niks van.

2 likes

Ik kan niks anders zeggen dan wat ontzettend kut. Ook de periode dat je nog hoop houdt, moet heftig zijn geweest. Als je slaap er onder lijd, kan je dan van de arts een slaapmiddel krijgen?

IK had vandaag een gesprek met mijn manager. Stichting waar ik voor werk heeft 4 locaties, en iets van 5 managers van een sector, en dan de directeur.

Strekking van het gesprek was: als de prognose klopt krijg ik een vast contract. Mijn twee directe managers waren heel positief. Kritische noot: bij de rest van de managers heerste er wel twijfel omdat ik vaak scherp en negatief uit de hoek kom. Ik zie deze mensen echt twee keer per jaar op een of andere bijeenkomst dus ik vraag me zo af waar ze het op baseren. Ben al heel de dag aan het nadenken wat ik wanneer heb gezegd.
Terwijl de strekking heel positief was, kan ik alleen maar denken aan die opmerking. Ik ontken het niet, ik weet hoe ik ben en er zit zeker waarheid in maar ik vind het zo erg dat ze dit oordeel hebben na die een of twee keer … terwijl het me waarschijnlijk meer moet boeien wat mijn directe managers vinden.
Uiteindelijk weegt dat ook het zwaarst en daarom zouden ze ook graag met me verder gaan.

Nouja, warhoofd nu …

De vent die jij hebt geswiped lag dus bij jou op de kamer

1 like

Irritant is dat ja. Dat je de negatieve opmerkingen onthoudt en heel zwaar laat wegen voor jezelf.
Ik weet niet goed hoe je dat goed kan aanpakken want ik doe het zelf ook. Dus een reactie voor de herkenning.

1 like

Ja dat was best een moeilijke tijd inderdaad. Ik heb ook nog van heel dichtbij gezien hoe erg tinnitus kan zijn. M’n vader heeft het al een aantal jaar, en ook nog eens heel heftig. Hij heeft de meeste tijd het geluid van remmende treinen in z’n hoofd. Het was dus altijd mijn grootste angst om ook zoiets te krijgen.
Ik kan idd slaapmedicatie krijgen, maar ik probeer mezelf met het geluid te confronteren en eraan te wennen, zodat ik zonder overstemming (bijv de radio) kan leren slapen. Het geluid wat ik hoor is elke dag wisselend (soms een ruis, soms een piep, soms allebei), en met het ene geluid gaat het beter dan met het andere, maar ik weet dat therapieen hiervoor ook gericht zijn op het geluid ondergaan, dus ik denk dat dat het beste is, en de optie tot slaapmedicatie wil ik bewaren tot het echt niet meer kan.

1 like

Ik denk ook niet echt dat je 't anders kan lezen dan dat, en ik denk ook dat het zo bedoeld was.

8 likes

Hee wat rot! Tinnitus is ook echt een ontzettende vervelende aandoening. Om je een beetje hoop te geven: je kan als je daar behoefte aan hebt op zoek naar op een behandeling bij een psycholoog hiervoor. Genezen kunnen ook we niet, maar wel helpen bij stukje selectieve aandacht en omgaan met!

Edit: o shit sorry negeer dit maar volgens mij ben ik super spuit elf

Ik moet nog eten maar echt geen zin om op te staan van de bank. Heb gisteren ook al eten besteld dus daar wil ik ook niet aan toegeven

Ok ik ga NU koken!!

Ze moeten ff de laatste woord van je onderschrift veranderen van ‘ga’ in ‘ben’, anders klopt het niet en dat trek ik niet.

3 likes

Hè? maar @Oprah bedoeld toch gewoon dat ze een jongen tegen kwam in de hostel, die ze twee dagen geleden op tinder tegen kwam en die wil ze niet zien dus trekt ze even al haar dekens over hoofd? Was misschien niet duidelijk omschreven in haar eerste bericht maar ik snap niet wat er nu “fout” aan is😂?

2 likes

Niet dat je het verzint, maar ik vind wel dat jij heel vaak dingen beetje cryptisch of heel kortaf post. En ik krijg dus het gevoel dat dat wel een beetje expres is want dan komen er meer reacties op, mensen willen dan weten hoe 't precies zit.

9 likes

Haha super nice dat ze die stomme zin weg hebben gedaan!

1 like

Neee juist lief dat je reageert! M’n vader heeft meegewerkt aan de ontwikkeling van de behandeling vanuit de universiteit van maastricht. Vandaar dat ik er al een beetje over wist voordat ik het zelf kreeg. Maar ik ga inderdaad misschien wel zelf nog deze behandeling proberen
Edit: @Madrid heel lief!! Ik ben dus al bekend met deze behandeling haha, maar heel fijn dat jullie medenken! Krijg veel onbegrip uit m’n omgeving en dat is soms best wel lastig

4 likes

Lijkt me heel erg naar. Dikke knuffel voor jou :heart:

1 like

Wow heftig zeg, hoe opdringerig ze zijn. Ik heb daar ook wel es brieven van gekregen, en dan 10 herinneringen elke keer. Misschien kun je het telefoonnr bij je provider laten blokkeren?

Pff wij kregen ook iemand aan de deur de hele tijd, steeds lagen er briefjes in de deur. Uiteindelijk waren we een keer thuis en was die vrouw ook echt heel opdringerig. We hebben toen maar een afspraak gemaakt maar daarbij was ze ook echt onvriendelijk. Vriend en ik zaten echt zo van wat gebeurde hier net!? toen ze wegging. Daarna hebben wij niks meer gehoord

2 likes