Wat je even kwijt wilt #25

Hou je van wandelen? Ik merk dat, als ik een baaldag heb, frisse lucht helpt om me wat gemotiveerder te maken.

2 likes

Jaa inderdaad! Ik ben nooit chagrijniger/futlozer geworden van even naar buiten gaan.

Is hier eigenlijk een topic over? Voor hoe je me dit soort momenten/dagen/fases om kan gaan?

2 likes

Ik denk echt dat mijn hoofd gaat ontploffen.
Zaterdag heeft een oud-studiegenootje van mij zelfmoord gepleegd, ik kende haar niet goed, maar het hakt er toch even in. Zondag overleed mijn opa vrij onverwachts, is heel snel gegaan. Maandag is de dochter van een vriendin van mijn ouders overleden, de tweede in zeven weken tijd. (details weggehaald) Ondertussen zie ik mijn ouders steeds meer instorten, kan ik niet terug naar mijn kamer want daar is gedoe, moet ik mijn scriptie bijna inleveren en knopen doorhakken over de toekomst. Ik kom nauwelijks aan rouwen toe, maar ik merk dat ik zooooo gestrest ben.
Niet citeren, misschien haal ik het weg. Maar ik moest het even kwijt.

Ik las dit ook net! Jammer dat het een beetje geschreven is als een studentenpaper, maar het gevoel van ‘de stad consumeren’ vs investeren in waar je woont/ergens wortelen herken ik wel. In Amsterdam lijken dingen inderdaad steeds meer inwisselbaar en tijdelijk te worden, en dat zal in andere grote steden niet anders zijn.

4 likes

Wat veel narigheid in een korte tijd! Sterkte :kissing_heart:

1 like

Deze komt wel in de buurt

1 like

huh ik herinner me ineens dat ik vroeger vaak met mijn vinger in een gat (niet een diepe maar een soort kuiltje) in de muur bij ons thuis ging en dat dan vervolgens van van mijn vinger aflikte, whut?? het smaakte best oké

7 likes

Haha ik ook.

Ik was pas bij mijn ouders en ik zocht een boek in mijn vaders kamer waar ik bijna nooit kom, en hij heeft een hele wand alleen maar boekenkast en dan ook nog helemaal vol met boeken die ik zeg maar nonchalant neer zou leggen om indruk te maken op een date (“ja, oh, daar was ik net in begonnen, ik ben nou eenmaal erg geïnteresseerd in -insert onderwerp waar ik indruk mee wil maken dus onderwerp waarmee je indruk op mij maakt”). Toen dacht ik nog: o man, als ik toch een keer een man tegenkom met zo’n boekenkast, dan bespring ik hem onmiddellijk. Dat heb ik met mijn vader maar niet gedaan, het blijft toch je vader.

Maar ik vind dat ook heel sexy dus.

5 likes

Hey, interessant artikel! Verwoordt wel goed wat me tegenstaat aan Swapfiets. Heb er net toch eentje besteld, kan m morgen ophalen vlakbij werk. Heb er de komende dagen toch echt eentje nodig, en dit is sneller (ook duurder misschien) dan mn fiets naar de fietsenmaker brengen.

Bij mn eigen fiets zijn de punten waaraan mijn spatborden (voor en achter) volledig doorgeroest, is er een stangetje aan mn voorwiel doorgeroest, doorgezakte bagagedrager en nu dus een (waarschijnlijk dubbele) kapotte achterband. Ben bang dat ik dan meer geld kwijt ben dan waarvoor ik m heb aangeschaft.

Zie dat Asva op 26 aug fietsen (incl. jaarlijks lidmaatschap van 12,50 :roll_eyes: maar ja op lange termijn natuurlijk goedkoper) verkoopt. Ga daar denk ik sowieso even kijken, en dan kom ik deze maand iig vooruit!

Ja zag daarna wel dat het onderdeel was van een serie waarin jonge schrijvers/mensen dingen in konden sturen dus vond het “paperachtige” nog wel verantwoord daardoor.

Merk t trouwens ook in de stad waar ik nu woon, dat alle studenten hier ongeveer maar 3 (en soms 4) jaar zijn waardoor je ook een gekke cultuur krijgt (want is wel 20% van de inwoners ofzo). Er is hier, denk ik mede hierdoor, ook bijna geen cultuur die geen mainstream is.

1 like

@Lemongrab thanks!

@Hatsmetflats wat krijg jij veel voor je kiezen zeg… Heel veel sterkte. Hoop dat het zo van je afschrijven helpt om je hoofd wat rustiger te krijgen en dat je hier en daar wat ruimte kan krijgen (bij je studie en het nemen van die beslissingen bijv.?).

1 like

Ik stuur je even een PM!

1 like

Ah ja het aantal maakt niet zoveel uit! Als er maar een tijd/woorden minimum is. 500 woorden is voor mij net iets meer dan helemaal met twee vingers in de neus maar niet ‘veel’. Dus daarna heb ik het gevoel dat ik iets bereikt heb zonder dat het een enorme opgave was. En dan mag ik, writing god, natuurlijk mezelf belonen :sunglasses:

1 like

Je zou maar op dit eiland wonen :joy: Die hele geschiedenis ook…

8 likes

Ja inderdaad! Als je er geboren bent heb je nou eenmaal niet veel keus, maar zal nooit snappen hoe je vrijwillig voor afzondering kiest. Vooral niet met zulke idioot afgelegen eilanden als Pitcairn, dat zullen vast gekke biologen zijn naast de originele bewoners.

Ugh, op bed met onwijze buikpijn. Heb echt geen idee waar dit ineens vandaan komt. :sob:

@Hatsmetflats jeetje wat een
heftige dingen zijn er gebeurd in enkele dagen tijd.

Kun je ergens anders heen als je niet terug naar je kamer wilt/kunt? Komt het vanwege de bedreiging?

Wanneer is de scriptiedeadline? Misschien dit even een weekje laten rusten en emotioneel wat rust proberen te krijgen en dingen te verwerken?

De bedreiging: heeft de bedreigde huisgenoot nog andere stappen ondernomen?

Voel je vooral niet verplicht tot antwoorden…heel veel sterkte!

Geniaal! Ik ga dit uitproberen dit weekend.

2 likes

Floortje Dessing is daar volgens mij een keer geweest in Floortje naar het einde van de wereld

1 like

Ik had van 01:00 tot 12:00 geslapen :heart_eyes: Zoooo chill