Wat je even kwijt wilt #4

Ja ik zei eerst ook wtf?! Maar ja het was dan wel heel zielig en ze werden gebombardeerd in Damascus en ja hij zou echtniet willen ruilen etc. Dat begrijp ik en het is ook vast heel naar, maar ik vind niet kunnen dat zij hem daarvoor geld vraagt. Ik vind het best asociaal. Nou moet hij er vanavond weer naartoe, en hij is normaal just bestwel hard in dit soort dingen maar misschien omdat hij het van zo dichtbij hoorde/zag dat hij begon te twijfelen. Maar als buitenstaander vind ik dit bijna schooieren. Ik denk dat hij zich onder druk voelt staan en wel geld geeft.

2 likes

Ik liep een keer 's nachts met een vriendin van me terug naar huis na het uitgaan.
Voor haar deur kwamen we een man tegen die daar wel vaker door de buurt wandelde, ik gok dakloos.

Vervolgens zei hij dat hij dat hij heel vaak bij die vriendin van me in het studentenhuis sliep 's nachts. Huisgenoten lieten wel eens de deur open staan of deden hem niet goed dicht en dan kwam hij naar binnen. Hij beschreef ook exact waar hij dan sliep en hoe je daar kwam. Vanaf dat moment deed iedereen ook heel goed de deur dicht!

9 likes

Dat weet ik niet! Misschien moet hij anders dat dan vanavond maar duidelijk maken

Ik snap niet zo goed wat het belang ervan is dat zij de vloer gekregen heeft. Het is haar vloer, het maakt toch niet uit hoe ze daaraan gekomen is? Als het om een Nederlandse vrouw ging die de vloer zelf heeft gekocht (of misschien wel gekregen van haar partner of ouders) was de situatie toch niet anders geweest?

16 likes

Ugh, lijkt me zo eng om uit te vallen! Ik heb wel aura’s en dat m’n gezichtsveld deels wegvalt maar verder gelukkig niet. En tijdens de migraine en volgende dag helemaal duf in m’n hoofd/geen concentratie/moeilijk uit m’n woorden komen enzo. Ben nu al wel een jaar (!) migraine vrij, terwijl ik het ongeveer 4 jaar lang elke maand voor m’n ongesteldheid kreeg.

1 like

Ik zei al ik weetniet hoe die regelgeving doorgaans gaat en het lijkt mij wel dat de situatie anders is in haar geval. Wat @Willem zegt.

Als iemand iets wat hij gratis heeft gekregen wil doorverkopen vind ik dat wel anders dan als iemand het zelf heeft gekocht en vervolgens wil doorverkopen hoor :stuck_out_tongue:

1 like

Misschien zijn er inderdaad regels voor. Dat zou ik verder niet weten.

Dat vind ik volledig van de situatie afhangen. Als ik iets krijg van iemand zal ik dat gratis weggeven aan een vriend. Maar als ik een cadeau na een tijdje niet meer gebruik, verkoop ik het op marktplaats. Misschien maakt dat me gierig, maar een vreemde hoeft er toch niet van de profiteren dat ik iets toevallig heb gekregen i.p.v. gekocht?

Ik zou nooit geld vragen voor iets wat ik gratis heb gekregen, maar blijkbaar verschilt dat van persoon tot persoon :stuck_out_tongue:

5 likes

Ja het is zielig dat ze weinig heeft maar dat betekent niet dat hij haar dan geld moet geven voor iets waar zij eigenlijk niets mee te maken heeft (die vloer dus). Er zijn in het leven wel meer dingen zielig maar je hoeft niet overal zomaar je portemonnee voor te trekken… Ik snap wel dat het voor hem lastig is, ook om nee te zeggen, maar hij moet ook aan zichzelf denken. Kun je niet met hem meegaan, zodat ie zich sterker voelt om nee te zeggen? Of misschien iemand anders die hij kent. Hij moet niet de dupe worden van iedereen die zielig is en hem om geld vraagt…

3 likes

Ja goed uitgelegd. Ik weet hier zelf ook niet veel van dus vandaar dat ik vroeg. Ik heb gezegd dat hij het beste ff met die woningstichting kan bellen aangezien communicatie bijna niet mogelijk is dus dan kan er iig geholpen worden bij een eventueel bedrag voor de vloer.

2 likes

Kan alleen vinden dat ze 50 dagen op t nest blijven. Dus denk dat ze daarna al redelijk gegroeid zijn. Dit was wel de schattigste foto hoor haha

Een mooie zwarte iets baggy pantalon dan? De Costes heeft veel mooie, met een elastische band en goede pasvorm, zoals deze: https://www.costesfashion.com/nl-nl/pinstripe-pantalon-zwart-315881
Ik draag die ook veel op kantoor met een net t-shirt, blouse of top erboven.

1 like

Een donkere chino? Als je nette schoenen er onder doet en een blouse, kan het wel denk ik.

1 like

Maar moet ze dan via de mail contact opnemen?

Interessant om te weten dat dit dus kan hehe

1 like

Ik zou ook gewoon betalen (niet de hoofdprijs, maar gewoon een redelijk bedrag) en zou zelf het probleem er ook niet zo van zien. Je hebt voor een goede prijs een vloer, zij hoeft er niet extra voor te betalen om te laten verwijderen en ze kan het geld goed gebruiken. Hoe zij er aan is gekomen zou ik zelf niet zo relevant vinden.

1 like

Mee eens! Bovendien zou ze hem ook opnieuw kunnen gebruiken in een andere woning of idd aan iemand anders verkopen.

2 likes

:frowning:
Het gaat echt heel slecht met mijn cliënt. Prognose is slecht en nog maar enkele weken.
Ik ga ook nog eens weg daar :frowning:

1 like

Na een maand vrij te zijn vanochtend mn werkmail geopend: 539 ongelezen emails, mag ik ff huilen

1 like