Wat je even kwijt wilt #4

Ik snap niet zo goed wat het belang ervan is dat zij de vloer gekregen heeft. Het is haar vloer, het maakt toch niet uit hoe ze daaraan gekomen is? Als het om een Nederlandse vrouw ging die de vloer zelf heeft gekocht (of misschien wel gekregen van haar partner of ouders) was de situatie toch niet anders geweest?

16 likes

Ik zei al ik weetniet hoe die regelgeving doorgaans gaat en het lijkt mij wel dat de situatie anders is in haar geval. Wat @Willem zegt.

Als iemand iets wat hij gratis heeft gekregen wil doorverkopen vind ik dat wel anders dan als iemand het zelf heeft gekocht en vervolgens wil doorverkopen hoor :stuck_out_tongue:

1 like

Misschien zijn er inderdaad regels voor. Dat zou ik verder niet weten.

Dat vind ik volledig van de situatie afhangen. Als ik iets krijg van iemand zal ik dat gratis weggeven aan een vriend. Maar als ik een cadeau na een tijdje niet meer gebruik, verkoop ik het op marktplaats. Misschien maakt dat me gierig, maar een vreemde hoeft er toch niet van de profiteren dat ik iets toevallig heb gekregen i.p.v. gekocht?

Ik zou nooit geld vragen voor iets wat ik gratis heb gekregen, maar blijkbaar verschilt dat van persoon tot persoon :stuck_out_tongue:

5 likes

Ja het is zielig dat ze weinig heeft maar dat betekent niet dat hij haar dan geld moet geven voor iets waar zij eigenlijk niets mee te maken heeft (die vloer dus). Er zijn in het leven wel meer dingen zielig maar je hoeft niet overal zomaar je portemonnee voor te trekken… Ik snap wel dat het voor hem lastig is, ook om nee te zeggen, maar hij moet ook aan zichzelf denken. Kun je niet met hem meegaan, zodat ie zich sterker voelt om nee te zeggen? Of misschien iemand anders die hij kent. Hij moet niet de dupe worden van iedereen die zielig is en hem om geld vraagt…

3 likes

Ja goed uitgelegd. Ik weet hier zelf ook niet veel van dus vandaar dat ik vroeg. Ik heb gezegd dat hij het beste ff met die woningstichting kan bellen aangezien communicatie bijna niet mogelijk is dus dan kan er iig geholpen worden bij een eventueel bedrag voor de vloer.

2 likes

Kan alleen vinden dat ze 50 dagen op t nest blijven. Dus denk dat ze daarna al redelijk gegroeid zijn. Dit was wel de schattigste foto hoor haha

Een mooie zwarte iets baggy pantalon dan? De Costes heeft veel mooie, met een elastische band en goede pasvorm, zoals deze: https://www.costesfashion.com/nl-nl/pinstripe-pantalon-zwart-315881
Ik draag die ook veel op kantoor met een net t-shirt, blouse of top erboven.

1 like

Een donkere chino? Als je nette schoenen er onder doet en een blouse, kan het wel denk ik.

1 like

Maar moet ze dan via de mail contact opnemen?

Interessant om te weten dat dit dus kan hehe

1 like

Ik zou ook gewoon betalen (niet de hoofdprijs, maar gewoon een redelijk bedrag) en zou zelf het probleem er ook niet zo van zien. Je hebt voor een goede prijs een vloer, zij hoeft er niet extra voor te betalen om te laten verwijderen en ze kan het geld goed gebruiken. Hoe zij er aan is gekomen zou ik zelf niet zo relevant vinden.

1 like

Mee eens! Bovendien zou ze hem ook opnieuw kunnen gebruiken in een andere woning of idd aan iemand anders verkopen.

2 likes

:frowning:
Het gaat echt heel slecht met mijn cliënt. Prognose is slecht en nog maar enkele weken.
Ik ga ook nog eens weg daar :frowning:

1 like

Na een maand vrij te zijn vanochtend mn werkmail geopend: 539 ongelezen emails, mag ik ff huilen

1 like

Ga ik ontbijten met muffins of een italiaanse pastamaaltijd? :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

jeetje mina, sterkte!
Zijn er anderen die jou werk hebben overgenomen?

Ik weet niet wat de regeling in jouw omgeving is maar in sommige gemeentes wordt dat geld voor inrichting als een lening gezien die wordt gekort op uitkering. Maar sowieso, ik vind dat de vloer van haar is en dat ze er best geld voor mag vragen als ze dat wil, misschien heeft ze ook geld nodig voor haar nieuwe vloer. Als je vriend de vloer wil hebben en het hem geld bespaard zie ik niet waarom hij het niet zou doen.

1 like

Ik vind het oprecht zo interessant dat de vloer bij jullie in NL als een soort meubel wordt gezien. Daar heb ik in BE nog nooit van gehoord daar is een vloer gewoon deel van het huis/appartement net als een raam of muur en blijft dat dus altijd liggen ook al wordt er gewisseld van huurders.

9 likes