Wat je even kwijt wilt #4

Haha daar ben ik weer! Geen ‘device’ mee om op te kijken dus dat helpt! :slight_smile:

1 like

jongens ik heb het zo druk de laatste tijd en alle grotere topics hier gaan zo snel dat ik echt geen tijd meer heb om iets bij te lezen waardoor ik nooit meer in deze topics kijk, maar het voelt zo stom dat ik niet meer op de hoogte ben en ik mis jullie gezelligheid!!
dat wilde ik even kwijt haha (handig zo’n topic)

9 likes

@Polska en nog iemand (sorry, weet even niet meer wie), dat bedrijf van die speurtocht in Praag heet CityQuester! https://www.cityquester.com/

1 like

Da’s geen optie en de enige die me belt belt me ook echt alleen maar als het niet anders kan en dat is mn directe collega/leidinggevende. Rest heeft mn nummer niet.

Als de droger niet draait loopt het hele proces vast. Gaat om doekjes die weer droog moeten zijn voor schoonmaak in operatiekamers etc, dus gek genoeg wel leven of dood eigenlijk haha

Maar nee, ik vind het niet prima, maar ik weet ook dat het gewoon niet anders kan. En ik hoop dat dit soort vergeten over te dragen informatie zo snel mogelijk komt nog, want over 5 dagen zit ik tussen de bergen zonder bereik dus dan moeten ze wel.

Mijn slaapkamer is ook roze! Love roze, boeiend dat iemand het kinderachtig vindt. Mijn kamer, mijn leven :sunglasses::hugs:

Net zoals dat roze alleen voor meisjes zou zijn en blauw alleen voor jongens. Who cares als diegene er maar blij mee is. (Oh en love ananassen).

Goed bezig trouwens!

1 like
Lang verhaal

Wat een klotesituatie. De opmerking dat ie na zijn huwelijk rust wilde, maar binnen een jaar een nieuwe relatie heeft ken ik. Ik was niet getrouwd en ‘maar’ 2 jaar samen geweest, maar mijn ex wilde ook met ons stoppen om rust te krijgen. Iets later kwam ik erachter dat mijn ex al heel snel een nieuwe partner had en achteraf kan ik 1+1 optellen en was die nieuwe partner er al toen mijn ex en ik nog samen waren. Heel pijnlijk, dus. Eigenlijk wil ik met dit verhaal zeggen dat je die opmerking ‘rust krijgen’ misschien niet te letterlijk moe(s)t nemen. Het kan ook zijn dat je vader het meer algemeen gebruikte. Bovendien kan het ook zijn geweest dat ie met ‘rust krijgen’ eigenlijk ‘rust van zijn huwelijk’ wilde krijgen. Ik vatte destijds ‘rust’ ook letterlijk op hoor, maar achteraf bezien was dat misschien verkeerd aangenomen.

Wat ik uit je verhaal lijk op te maken is dat je vooral boos bent op je vader omdat je moeder nog zo verdrietig is, klopt dat? Want als dat zo is, dan is dat eigenlijk misschien niet zo eerlijk. Je zou dan niet boos zijn geweest als je moeder er nu helemaal geen moeite meer mee had gehad. Maar het is niet aan je moeder om voor je vader te bepalen of hij aan een nieuwe relatie kan beginnen. Want stel dat je moeder nog vijf jaar nodig heeft om dit te verwerken, zou je vader dan pas na vijf jaar een nieuwe relatie mogen hebben? En na hoeveel tijd is een nieuwe relatie krijgen dan acceptabel? Daar is eigenlijk geen antwoord op te geven… Nu is het heel snel gegaan, maar een jaar zou ook kort zijn. Twee jaar misschien ook.

Ik denk ook dat je vader dit ook niet aan had zien komen. Maar vanuit hem gezien: waarom mag hij geen nieuw geluk vinden? Hij heeft ook het eeuwige leven niet en het lijkt alsof hij een nieuw maatje heeft gevonden waardoor het leven voor hem weer wat rooskleuriger wordt. Hij zal het ongetwijfeld ook rot vinden (aangezien hij ook voor zijn huwelijk heeft gevochten) voor je moeder en jullie.

Ik denk dat ik het mijn moeder wel zou vertellen. Het lijkt nu misschien geen goed moment, maar wanneer is dat het wel? Als ze er voor het grootste gedeelte overheen is? En wanneer is dat dan? In die tussentijd kan ze het ook op een andere manier te weten komen en dat zou nog pijnlijker zijn. Als je ouders nog ‘goed’ contact hebben kan je vader het ook zelf vertellen. Maar misschien moet je objectief proberen in te schatten wat beter voor je moeder is (en niet uit boosheid je vader het dwingen te vertellen, als je denkt dat je moeder het beter aankan als ze het van haar kinderen hoort). Je moeder zit nu in een rouwproces en misschien is het goed dat ze dit er nu ook bij krijgt, zodat de pleister er in één keer afgerukt wordt in plaats van telkens een klein stukje…

Het lijkt nu heel erg alsof ik het voor je vader opneem, maar zo bedoel ik het niet. Er is niet een goede en slechte partij, maar een huwelijk dat geen stand kon houden met meerdere gedupeerden (je vader, moeder en jij en je zus). Ik snap je boosheid heel goed, ook om de manier hoe je erachter moest komen en gezien het verdriet van je moeder. Maar misschien is het goed om proberen je boosheid te verminderen (door goed met je vader te praten bijvoorbeeld) omdat je daar zelf nu ook last van hebt.

In ieder geval is het flink rot. Voor iedereen.

15 likes

Ik wil schijt hebben en gewoon in mijn zomeroutfit met blote benen en armen lekker uit vanavond maar ja t is echt tiefusweer. Voor mij maakt het niet uit maar iedereen kijkt je dan echt zo aan van doe es wat aan

1 like

Wow heftig! Zo veel uur werken en zo lang achter elkaar. Mag ik vragen wat voor werk je doet?

Ja haha, ik las het ook later. Ik had de andere reacties nog niet gelezen toen ik mijn verhaal typte.

1 like

Eindverantwoordelijke van de schoonmaak in een ziekenhuis. Alleen gaat dat natuurlijk altijd door, dus buiten mn eigen wisselende en flexibele werktijden ben ik ook altijd bereikbaar voor calamiteiten, virus uitbraken, lekkages, alles waar dan vrij plotseling een calamiteitenteam voor moet worden samengesteld. En de ene keer gebeurd dat meer dan de andere keer.

1 like

Ah leuk om te horen!

Ik ben ook aant tekenen. Heb een verjaardagskalender gemaakt (eindelijk af) en ben nu een kaart aan het maken voor mn bff.

Stuur je een foto als je klaar bent met tekenen?

2 likes

Ik doe altijd blote armen en benen met uitgaan. Maar wel jasje en of vest mee voor als je even buiten bent. Gewoon schijt hebben hoor.

1 like

@August Wat een klote situatie, je zit er echt tussen in… Het meeste is al gezegd, maar wat er bij mij naar boven kwam was: je vader hoeft zich niet te verantwoorden aan je moeder. Dus dan zou ik er denk ik voor kiezen om het wel samen met je zus aan je moeder te vertellen. Hoe verschrikkelijk kut het ook van je vader is en hoe verschrikkelijk kut het ook zal zijn om je moeder dit te moeten vertellen… Ze komt er hoe dan ook een keer achter en het lijkt mij zelf het fijnst om dat dan van een vertrouwd persoon te horen dan bij wijze van, de buurvrouw.
Maargoed, ik snap dat het voor mij heel makkelijk praten is. Doe wat voor jou en je zus goed voelt! Sterkte! :heart:

2 likes

Zo dat lijkt me een behoorlijke verantwoordelijkheid. In een ziekenhuis moet naturlijk altijd alles spik en span zijn. Geniet lekker van je vakantie! Zo te horen heb je die dubbel en dwars verdient! Ga je nog wat leuks doen?

@August
Gescheiden ouders zijn kut. Maakt niet uit hoe oud je bent. Weinig advies, ik kan je weinig helpen. Maar wil je wel een knuffel geven! Je mag je altijd een pb sturen :heart:

2 likes

@Dante @keepyourheadup @Madrid @Niffler @Krabsalade @Virago

Echt super bedankt voor jullie lieve reacties, dat jullie de tijd en moeite hebben genomen het enorme verhaal te lezen en zo’n lieve uitgebreide reactie te schrijven. Echt dankje dankje.
Virago en Viooltjes jullie slaan echt de spijker op zijn kop en ik vind het absoluut niet vervelend dat jullie het zeggen, juist fijn om even ander perspectief weer te lezen want dat kon ik niet meer zelf. Emoties zitten te hoog om hier helder over na te denken en ook een stuk redelijkheid naar mijn vader ging daarmee verloren. Jullie hebben gelijk, ik ben boos omdat mijn moeder nog verdriet heeft. Niet per se omdat hij zijn geluk zoekt, want dat gun ik hem wel.

18 likes

:heart:

1 like

Hier nog een :sweat_smile:

Ik ben het hiermee eens, haar vader hoeft zich zeker niet naar haar moeder te verantwoorden. Maar ik vind wel dat je als kind naar je vader uit kunt spreken dat als hij na 36 jaar huwelijk zo snel een nieuwe vriendin heeft, je het wel netjes zou vinden als hij dat zelf aan haar vertelt. Ik zou dat zelf iig wel netjes vinden als je zo lang samen bent geweest. Doet hij dat niet, dan zou ik het idd ook zelf vertellen @August

2 likes