Wat je even kwijt wilt #5

Ik weet even niet in welk topic ik dit het best kwijt kan dus doe het maar hier maar ik heb vandaag even een hoogtepunt wbt zelfliefde bereikt (hmmm misschien dat topic).
Ik heb vandaag precies 6 maanden geen alcohol gedronken en heb in die 6 maanden zo hard aan m’n problemen gewerkt en vaak genoeg heb ik gedacht dat het allemaal geen zak uitmaakte en niks hielp maar nu kan ik een groot verschil zien. Ben vaak uit m’n comfort zone getreden en heb zo veel dingen die ik jarenlang vermeed nu wel gedaan, heb nieuwe mensen leren kennen, andere mensen laten gaan en denk dat ik een wat betere vriendin ben geworden. Maar het fijnste is misschien wel dat ik mezelf weer wat leuker ben gaan vinden en dat ik het voor het eerst in jaren niet meer zo erg vind om in mijn eigen leven de hoofdrol te spelen. Dus om mij te zijn. Ik heb weer interesse in dingen doen, om wat creatiever te zijn, om te lezen en om nieuwe dingen te proberen.
Er is nog wel genoeg mis en voel me vaak genoeg vaal, miezerig en mislukt maar vaak genoeg zijn er ook betere momenten.

Het voelt een beetje alsof ik nu het lot aan het tarten ben door dit te schrijven want eigenlijk ‘mag’ ik mezelf niet zo voelen en moet ik mezelf constant slecht voelen en gaat het straks weer allemaal maar kan er niks aan doen. Voel me vandaag gewoon goed. In mijn directe omgeving weten maar weinig mensen hiervan en al helemaal niet hoe erg t was/is en ik kan het daar dus niet kwijt dus doe het maar even hier.

39 likes

Vorige week vriendin: zullen we samen wat gaan eten maandag
Zelfde vriendin vandaag: ik ga wel mee…ben wel op dieet hihi

:roll_eyes:

4 likes

Ja dat klopt hahaha ik heb hem 100 euro omhoog gezet maar denk dat de behandeling om en nabij de 200 euro zal kosten. Is natuurlijk ook geen enorm ingrijpende operatie ofzo. Voelt nog vervelender omdat ik totaal geen last heb van die kies maar ja de tandarts knows best.
Snap wel wat je zegt trouwens haha en in die gevallen zou het me al minder pijn doen. Als ik bijvoorbeeld geopereerd moest worden aan mijn blinde darm, om van een helse pijn af te komen, dan betaal ik liever mijn eigen risico dan voor dit gevalletje.

Verder sta ik, nogmaals, wel achter ons systeem. Zorg moet namelijk voor iedereen beschikbaar zijn en daar zorgen we nu wel voor. Stel je voor dat je hartstikke ziek wordt, dat je ontdekt dat je kanker hebt bijvoorbeeld, en dat je je dan ook nog enorm zorgen moet maken over geld …

3 likes

Ik hoef er maar 1. Snap niet echt wat je met je verhaal wilt zeggen haha?

Voor mij is het gewoon kut dat ik 1) iets moet laten doen wat ik heel eng vind en 2) daar ook nog een flinke smak geld voor moet betalen en 3) het verder op het moment ook geen last weg neemt want ik heb er geen last van.
Ik heb een tandartsverzekering dus als hij het zelf had gekund was ik goedkoper uit geweest.
Fijn dat het voor jou gunstig uit viel :sweat_smile:???

Ik ga vanavond met mn broers en zussen eten. Zoveel zin in. Lang geleden dat we compleet waren :two_hearts:

10 likes

Als je je verjaardag viert vanaf 20.30 uur is het dan gebruikelijk om taart te serveren? Ik lust altijd wel taart dus ik ben zelf geen goede graadmeter.

1 like

Wow je post raakt me heel erg. Super knap dat je zo aan jezelf hebt gewerkt. Hoe heb je dat gedaan?

@Finko leuk!! Veel plezier! Ik heb vandaag ook een zussendag, we doen niet zo vaak iets met zn drieën dus dat is heel leuk.

1 like

Zeker, ik ga (laat) ontbijten met het eten van gisteravond. Positief denken en het huis opruimen en gezellig maken. Hoop dat jij ook een fijne dag hebt!

O ja 20.30 u natuurlijk!

Dat klinkt lekker :slight_smile:

Haar eigen risico staat op 485 en waarschijnlijk is de behandeling niet zo duur (zegt ze net)

Ja als ik naar mijn familie kijk is er grote kans dat ze eerst een kopje koffie/thee willen, dus dan serveer ik er nog taart bij. Daarna gaan de hapjes en flessen wijn en dergelijke op tafel!

1 like

Dat klopt hier ook wel trouwens, in de randstad is er meer tekort dan op het platteland. Helpt ook niet dat je als leraar zo bar slecht verdient dat je je het niet kunt veroorloven om in de stad te wonen.

Sorry maar je post kwam niet zo leuk over, was misschien mijn verkeerde interpretatie dan. Dankjewel.

Nee maar ik betaal gewoon de volledige behandeling :sweat_smile: dat is ook wat ik zei.

Mijn eigen risico staat op 485, stel de behandeling is 200, dan kost de behandeling mij 200. En dat vind ik even kut omdat ik elke maand al 110 euro betaal en nooit zorg nodig heb. En daarna heb ik ook al twee x gezegd dat ik wel achter het systeem sta haha.

6 likes

Weg ivm privacy

1 like

Hij is half afgebroken, dus stuk kies weg maar de wortel er nog in ofzo? Heb er totaal geen last van haha maar de tandarts zei dus dat het echt niet verstandig was om hem te laten zitten. :sob:
Heb hem al meer dan twee jaar denk ik maar ik geloof mijn tandarts wel, is een hele leuke man (mijn oude, hij heeft nu een jonge partner, die vind ik niet leuk hahaha).

1 like

what the fuck, mijne waren 80 euro, ben dan wel heel blij met het Belgische systeem

2 likes

Vraagje. Ik houd expres mijn tandartsverzekering aan omdat er de mogelijkheid is dat ik verstandskiezen moet laten trekken. Maar dat valt dus niet altijd onder je tandartsverzekering?

Ik vind het eigen risico eigenlijk gewoon veel te hoog.

3 likes

Alleen als je tandarts het uitvoert maar dat kunnen ze lang niet altijd. Ligt aan de stand van de kiezen e.d. Bij mij kan hij geen druk zetten omdat mijn kies dan breekt, die is te zwak. Dan moet je naar het ziekenhuis en valt het dus onder je basisverzekering.

1 like