Ik weet even niet in welk topic ik dit het best kwijt kan dus doe het maar hier maar ik heb vandaag even een hoogtepunt wbt zelfliefde bereikt (hmmm misschien dat topic).
Ik heb vandaag precies 6 maanden geen alcohol gedronken en heb in die 6 maanden zo hard aan m’n problemen gewerkt en vaak genoeg heb ik gedacht dat het allemaal geen zak uitmaakte en niks hielp maar nu kan ik een groot verschil zien. Ben vaak uit m’n comfort zone getreden en heb zo veel dingen die ik jarenlang vermeed nu wel gedaan, heb nieuwe mensen leren kennen, andere mensen laten gaan en denk dat ik een wat betere vriendin ben geworden. Maar het fijnste is misschien wel dat ik mezelf weer wat leuker ben gaan vinden en dat ik het voor het eerst in jaren niet meer zo erg vind om in mijn eigen leven de hoofdrol te spelen. Dus om mij te zijn. Ik heb weer interesse in dingen doen, om wat creatiever te zijn, om te lezen en om nieuwe dingen te proberen.
Er is nog wel genoeg mis en voel me vaak genoeg vaal, miezerig en mislukt maar vaak genoeg zijn er ook betere momenten.
Het voelt een beetje alsof ik nu het lot aan het tarten ben door dit te schrijven want eigenlijk ‘mag’ ik mezelf niet zo voelen en moet ik mezelf constant slecht voelen en gaat het straks weer allemaal maar kan er niks aan doen. Voel me vandaag gewoon goed. In mijn directe omgeving weten maar weinig mensen hiervan en al helemaal niet hoe erg t was/is en ik kan het daar dus niet kwijt dus doe het maar even hier.