Wat zijn de grootste misverstanden over jou?

Wat zijn de grootste misverstanden over jou die klinkklare onzin zijn, gebaseerd zijn op vooroordelen of onwetendheid onder anderen?

Laat ik dan maar aftrappen.

Als tiener waren er mensen die dachten dat ik mij bezig hield met ‘duistere’ dingen, dat ik satanist was of hekserij praktiseerde. Puur op basis van het feit dat ik donker haar heb, een voorkeur heb voor zwarte kleding en harde muziek best kan waarderen. Het was zelfs zo erg dat een meisje die twee straten verderop woonde niet met mij mocht spelen.

En toen ik ging studeren waren er juist mensen die dachten dat ik redelijk gelovig zou zijn. Alleen omdat ik dus in tegenstelling tot enkele andere mensen er wat betreft uiterlijk en gedrag braver overkwam. Niet aan body modifications deed, gezien werd met alcohol of drugs en en vaak al vroeg naar huis ging bij feestjes.

En mensen lijken nog steeds te denken dat de formule: klein zijn + braaf gezicht = onschuldig en jong. Terwijl ik dat eigenlijk nu helemaal niet ben.

4 likes

Dat de meeste mensen denken dat ik heel goed mijn grenzen aan geef. Alleen eigenlijk ‘please’ ik de mensen waar ik écht van houd zo erg dat ik vaak dwars over mij heen laat lopen. Ben hier wel mee aan het werk overigens.

2 likes

Dat ik sport, omdat ik bijna dagelijks sportkleding draag, maar heb de afgelopen 10 jaren niks aan sport gedaan. Het zit gewoon comfortabel.

43 likes

Alleen ben ik niet klein, maar ‘oog’ ik klein.

Als mensen mij op foto’s zien denken ze dat ik max 1 meter 60 ben. Ben zelfs een paar keer ‘gedumpt’ na een date of ontmatcht toen mannen erachter kwamen dat ik niet zo klein ben als mijn foto’s doen vermoeden.

Men verwacht ook niet dat ik naar harde muziek luister. Sommige mensen denken dat ik streng gelovig ben, puur vanwege m’n brave gezicht.

1 like

Een collega vroeg me in het begin wat voor een hobbys ik had want hij vond mij wel een gamer… als ik iets niet leuk vind is het gamen. (Behalve sims en roller coaster tycoon maar dat heb ik al 100 jaar niet meer gedaan.)

Mijn collega’s denken dat ik heel diepzinnig en mysterieus ben maar dat is niet zo, ik heb 99% van de tijd gewoon niets te vertellen

63 likes

Mensen denken altijd dat ik heel lief en onschuldig ben, omdat ik een baby face heb met grote, ronde ogen.

Totdat ze me echt leren kennen :smiling_imp:

Dat ik heel braaf was wat jongens betreft. En dat ik vaak aangeschoten was tijdens stappen terwijl ik amper tot geen alcohol dronk.

Dat ik 10 jaar jonger ben dan dat ik echt ben. Toevallig deze week op mijn nieuwe werk: oo, hoe bevalt je stage? Eh, ik loop geen stage?

Dat ik zachtaardig ben. Ik kan juist super fel zijn en echt grofgebekt. Zo vaak hoor ik: o ik dacht dat jij zo’n lief meisje was, maar dit had ik nooit verwacht.

1 like

Dat ik braaf ben. Dat ik veel jonger ben.
Dat ik stil ben omdat ik niet alles met jan en alleman deel.

Dat ik een bitch ben :woman_shrugging:t4:

Ben ik ook. Maar blijkbaar minder dan mensen verwachten. Dat hoor ik tenminste af en toe.

5 likes

Dat ik op vrouwen val.

Ben hetero en heb een hele leuke vriend.

3 likes

Dat ik gemeen, lesbisch en 15 ben. Nope.

2 likes

Dat ik een aso ben en egocentrisch #toetergate

Nee nu serieus:

  • Dat ik niet zo slim en ambitieus ben (denk door blond haar en een jeugdige kop).
  • Dat ik net 20 ben.
  • Dat ik gemeen ben (nee is sarcasme gemixt met zwarte humor en directheid, ik bedoel het best leuk allemaal).
  • Dat ik heel vrouwelijk ben (omg ben zo lomp als een boer en ik ben nogal mannelijk vanbinnen, maar kleed me wel vrouwelijk).
  • Dat ik heel saai, bescheiden en introvert ben (neehoor, ik kijk alleen een beetje uit hoe ik me uit op werk).
  • Dat ik bleu en naïef ben (nou nee als je in je leven zoveel shit hebt meegemaakt als ik, zou je snappen dat ik nooit meer naïef kan zijn).
  • Dat ik links stem, omdat ik student en docent ben en aardig wat linkse idealen heb.
2 likes

Dat ik heel liefelijk en kalm ben. Maar ik ben privé heel grofgebekt en ik ga thuis vaak tekeer als Lau (†) van Tiny & Lau. Ik heb een kort lontje.

16 likes
  • Dat ik begin 20 ben (was het maar zo’n feest)
  • Dat ik heel braaf ben
  • Dat ik verstandig ben (ook hier: was leuk geweest)
    Ik oog blijkbaar als een erg jong, onschuldig meisje. Vond ik in de puberteit heel stom en lastig, wilde stoerder overkomen. Zit er nu niet meer mee, deze uitstraling heeft ook wel z’n voordelen.

Ik heb oprecht geen idee? Weten jullie dit dan omdat mensen letterlijk zeggen, ‘oh ik dacht dat jij …’? Ik heb dat dus nog nooit gehad dus ik denk dat ik wel vrij gelijkaardig overkom met hoe ik daadwerkelijk ben?

8 likes

Ehhhh ik kan echt niks bedenken?

3 likes

Ja dit gebeurt bij mij maandelijks eigenlijk. Mijn uiterlijk en innerlijk zijn niet congruent of zo. En ik laat niet snel het achterste van mijn tong zien, alleen bij échte vrienden of goede kennissen.

1 like

Dat ik geen gevoel voor humor heb omdat ik heel pissig word van discriminerende kutgrappen.

Vroeger was er vaak een misvatting dat het mijn schuld was dat partners hun vrienden niet meer zagen. Nope, die knullen van jullie waren een stelletjes ongelofelijke introverts en allang blij dat ze een excuus hadden om niet telkens naar feestjes te hoeven waar ze ongemakkelijk in een hoekje zaten.

5 likes