Wat zijn jouw irritante gewoontes?

ik stop gebruikte lucifers weer terug in het doosje.

12 likes

Ik heb altijd vooroordelen over mensen die ik net heb leren kennen

3 likes

Hahaha ik heb casanova nog in de FF Spotify zomerlijst gezet! :ok_hand:
Moeten we inmiddels geen winterlijst, of is die er al?

3 likes

Ik lach heel snel

2 likes

Ik herken mezelf 100% in het bovenste deel van je bericht :frowning: maar ook wij mogen er zijn!!!

1 like

Ik schuif met mijn voeten in bed. Zegmaar restless feet. :expressionless:

1 like

Haha gelukkig! Nouja ik hoor weleens dat mensen achter mijn rug om zeggen dat ze me irritant vinden omdat ik overal om lach. Maarja ik ben iig blij dat ik nog kan lachen om dingen, vroeger was dat wel anders

• Ik weet altijd wel een anekdote over mijzelf en mijn eigen situatie te verzinnen en wil die dan ook meteen vertellen omdat het gesprek anders afdwaalt. Alleen daardoor lijkt het alsof ik geen aandacht heb voor wat iemand zegt en ik alles op mijzelf betrek.

• Ik praat dus ook door iedereen heen. Ik kan slecht inschatten wanneer iemand klaar is met zijn verhaal. Een adempauze? Reken maar dat Koffiebroodje haar verhaal begint!

• Ik hou van snelheid: knopen doorhakken, in praten etc. Ik ben zĂł ongeduldig. Dit zorgt voor een lage tolerantie ten opzichte van langzame mensen :sweat_smile:. Ik verwacht ook dat iedereen mijn tempo bijbeent: zowel in werk als privĂ©. Kun je dat niet? Pak maar in hoor.

• Ik identificeer mij met Mark Rutte als weglachpremier. Ik doe dit ook. Overal een grapje van maken en relativeren. Het leven is al zwaar genoeg. Maar dit is soms ook op het irritante af.

3 likes
  • Ik ben totaal niet grappig en superkritisch als het gaat om andermans humor. Vooral zogenaamde edgy grapjes en sarcasmes vind ik vaak niet doordacht genoeg, waardoor ik met een stalen gezicht in gezelschap zit en vaak irritant reageer op een politiek incorrect grapje. Anderzijds lach ik wel hardop om mijzelf als ik iets vertel, brr!
  • Ik zap gerust een hele autoreis lang op de radio, ongeacht de duur, om fragmenten van nummers te horen die ik leuk vind. Ik doe dit nu minder (en gebruik Spotify :full_moon_with_face:), maar tot mijn beste vriendin eens extreem geĂŻrriteerd naar me schreeuwde dat ze het niet meer aankon, na anderhalf uur, om steeds van radiostation te wisselen, had ik het niet eens door.
  • Ik deactiveer en activeer regelmatig mijn social media (zonder het aan te kondigen, zĂł irritant ben ik ook weer niet) en stap vaak uit whatsappgroepen zonder een duidelijke reden.
  • Ik ben vaak warm en hartelijk, maar ook regelmatig koel en afstandelijk in mijn gedrag (geen knuffel geven, snel naar huis) en geef daar nooit uitleg over.
  • Ik praat tegen anderen het liefst over frivole dingen en ben echt heel erg gesloten als het om mijn diepere en belangrijkere gedachten gaat. Ik denk dat ik best goede inputs weet te geven in diepgaande gesprekken en over persoonlijke onderwerpen en luister graag en volgens mij ook goed, maar ik praat spontaan zelden over mijzelf en ontwijk het ook vrijwel volledig. Ik zie mezelf best als een open boek, want ik houd niets geheim, maar ik heb gewoon nooit zin om mijn eigen gedachten en wat me echt bezig houdt te delen met anderen en volgens mij vinden veel mensen dat irritant.
  • Ik maak nooit lijstjes en daarop inhakend: ik breng altijd veel te veel tijd door in supermarkten en koop daar altijd onnodige dingen.
3 likes
  • Ik ben heel koppig. Maar echt. Heel koppig.
  • In een discussie kan ik heel fel zijn en mensen of ideeĂ«n met de grond gelijk maken als ik niet oplet.
  • Ik kan verbaal ook cassant zijn.

Je snapt dat dit een topcombinatie van irritante eigenschappen is.

1 like

Ik doe aan wang- en lipbijten, dus mijn mond zit nagenoeg nooit in de normale stand. Ziet er niet uit.

4 likes

Ik ben een moraal ridder.

Ik praat tijdens films en series.

Ik stel veel (wat als) vragen tijdens college

Ik verbeter taalfouten

Ik ga erg hard praten als ik ergens enthousiast over ben.

3 likes

Ik kan heel goed doen alsof ik iemand aardig vind. Mensen zullen het niet snel doorhebben als ik ze stom vind, ook al vind ik ze bloedirritant.

Ik erger me best wel snel aan dingen en spreek dat ook vaak uit. Hierdoor kom ik waarschijnlijk soms echt over als een zeikerd, hoewel het wel ligt aan met wie ik praat. M’n vriend was laatst nog boos op me omdat ik zat te zeuren.

Ik ben conflictvermijdend, omdat ik graag de vrede wil bewaren en geen zin heb in drama. Anderzijds hou ik wel van andermans drama en, zoals iemand hier al een keer zei, stel ik wel eens zo’n heel subtiele vraag die hopelijk uitdraait op het horen van roddels.

Ik ben echt een zeikerd met slapen en kan totaal niet tegen geluid als ik wil slapen. Ik heb altijd oordopjes in en word boos als iemand ook maar enigszins geluid maakt.

1 like

Ik weet er nog een:

Ik haat fysiek contact. Als iemand me ongevraagd aanraakt, of me aantikt ofzo krijg ik echt rillingen. Als vrienden me een knuffel ofzo willen geven weiger ik ook echt. Blijf van me af.

2 likes

Als ik ergens heel enthousiast over ben kan ik bijna niet meer stoppen met erover te praten en na te denken en ga ik er helemaal in op (beetje een hyperfocus misschien)

Ik kan heel ongeduldig zijn

Ik laat heel vaak schone afwas lang staan omdat ik geen zin heb om het op te ruimen

2 likes

Oja ik ben echt een ramp met doppen ergens opdoen. Flessen drinken, tandpasta, foundation, je kunt het zo gek niet bedenken. Er zwerven altijd overal doppen rond waarbij ik geen idee meer heb waar het bij hoort.

Tegen mannen kan ik gigantisch ontzettend bot, grof en stom doen. Dit gebeurd iets te vaak en dan baal ik wel eens achteraf en voel ik me schuldig.

3 likes

Oh eentje vergeten waar veel mensen zich aan ergeren bij mij: ik gooi altijd glazen om en knoei met alles. Een vriend van me had laatst zelfs een vuilniszak op de bank gelegd toen ik langs kwam en rode wijn ging drinken :tired_face:

10 likes

Hij vertelt zeker ook veel details? Dan heb ik helemaal de neiging om erdoorheen te praten. Want hallo kom eens tot de kern van je langdradig verhaal man!

1 like

Oh ik bedenk mij nog een irritante gewoonte trouwens. Als ik geen zin heb in discussie of als ik vind dat iemand te lang doorgaat over een onderwerp stop ik gewoon met praten. Dan reageer ik niet meer. En als mensen dan vragen waarom ik niet meer reageer, zeg ik ook gewoon dat ik er geen zin meer in heb. Alleen is dat al vrij snel want ik heb nooit zin in discussie. Ik wil gewoon lekker iets zeggen zonder tegenspraak :sweat_smile:.

5 likes

Hierop inhakend:

• Ik snurk regelmatig. :full_moon_with_face::full_moon_with_face:
    Daar zat ik vroeger echt heel erg mee, trouwens, ik ben echt geterroriseerd door een vriendin waarmee ik op vakantie was dat ik ZOOO erg snurkte dat het ook met dopjes echt onuitstaanbaar was. We sliepen in een hostel en ik voelde me zo schuldig dat ik na twee nachten een sorrybriefje schreef en oordopjes kocht voor mijn kamergenoten (die overigens vet begripvol reageerden en chocolaatjes en briefjes met “Het maakt niet uit, ik snurk ook als ik gestrest/verkouden ben!” op mijn bed hadden gelegd, haahahah) en ik durfde niet meer bij anderen te slapen, want “wat als”. Gelukkig snurk ik sinds anderhalf jaar ineens vrijwel nooit meer, maar ik weet dat als ik het doe ik blijkbaar mensen heel erg irriteer. :wilted_flower:
  • Hetzelfde!!!
3 likes