Wat zijn jouw irritante gewoontes?

Sorry, kon het niet laten :joy:

1 like

Voor alle taalnazi’s hier, m’n oma die krijgt nog regelmatig brieven van een zus/vriendin ver weg of kaarten van m’n volwassen nicht. En alle fouten die daar in zitten corrigeert zij op die brief/kaart die ze ontvangen heeft. Dus m’n nicht vertelt leuk over de kids en weet ik het en dan zit oma de d’s en t’s te corrigeren. Leuk oma, leuk. Iedereen die daarna op bezoek komt krijgt ook die kaarten en brieven te lezen INCL correcties uiteraaaaaard.

Sommige dingen leer je dus NOOIT af

15 likes

Ik ben best wel een conflictvermijdend persoon. Ik snap dat niemand van ruzie houdt, maar ik houd mezelf soms teveel in om de vrede te bewaren. Zou weleens een plakbh naar iemand willen slingeren.

4 likes

Haha ja hoor! Wel met kans op gĂȘnant twerken, op de bar dansen en awkward opmerkingen tegen vreemden.

‘The face’ van Jenna Marbles is jarenlang mijn favoriet geweest om te doen tijdens het stappen;

7 likes

Oh ik ben echt een dictator als het aankomt op muziek draaien op feestjes. Mijn huis = mijn slettendisco muziek. Als je dan per se een metaal nummer af wil spelen, zet ik m na 2 zinnen af.

3 likes

Ik val dj’s altijd lastig met verzoeken.

9 van de 10 keer is Mn verzoek R. Kelly - Ignition

10 likes

Ik ben zo iemand die als je iets vraagt zegt ‘maakt mij niet uit’. Probeer hier mee te minderen maar vaak merk ik dat de ander wel een voorkeur heeft en mij maakt het echt niet uit.

Ik ben heeeel slecht in opstaan 's ochtends en kan dan echt zeuren en treuzelen. Vooral stom voor mijn vriend.

Verder ben ik heel erg conflictvermijdend maar hou ik wel heel erg van klagen over dingen. Maar als puntje bij paaltje komt dan houd ik meestal mijn mond omdat ik de confrontatie niet aan wil gaan.

3 likes

Ik praat door mensen heen. Probeer hier op te letten.

Ben heel slecht in taal. Maak altijd fouten. Moet op het werk altijd na het eten stukje uit de bijbel lezen. Nou daar staan woorden in waarvan ik niet weet hoe die uitspreekt. Moet altijd iemand vragen hoe zeg je dit.

Ben slecht in confrontatie. buig heel snel, later zeik ik daar thuis over.

Ben slecht in namen. Na 10 keer vragen wat was je naam ook al weer. Laat ik het maar. Durf dan niet meer te vragen.

Kan echt heel lang over iets door zeuren. Of er steeds weer over beginnen.

Oh en beslissingen nemen vind ik verschrikkelijk. Ben echt zo iemand die een beslissing maakt en blijft twijfelen. Uiteindelijk na 200 keer heen en weer bij de eerste beslissing uitkom. Heel vermoeiend

2 likes

ik lak m’n nagels in de trein

6 likes

ik stop gebruikte lucifers weer terug in het doosje.

12 likes

Ik heb altijd vooroordelen over mensen die ik net heb leren kennen

3 likes

Hahaha ik heb casanova nog in de FF Spotify zomerlijst gezet! :ok_hand:
Moeten we inmiddels geen winterlijst, of is die er al?

3 likes

Ik lach heel snel

2 likes

Ik herken mezelf 100% in het bovenste deel van je bericht :frowning: maar ook wij mogen er zijn!!!

1 like

Ik schuif met mijn voeten in bed. Zegmaar restless feet. :expressionless:

1 like

Haha gelukkig! Nouja ik hoor weleens dat mensen achter mijn rug om zeggen dat ze me irritant vinden omdat ik overal om lach. Maarja ik ben iig blij dat ik nog kan lachen om dingen, vroeger was dat wel anders

• Ik weet altijd wel een anekdote over mijzelf en mijn eigen situatie te verzinnen en wil die dan ook meteen vertellen omdat het gesprek anders afdwaalt. Alleen daardoor lijkt het alsof ik geen aandacht heb voor wat iemand zegt en ik alles op mijzelf betrek.

• Ik praat dus ook door iedereen heen. Ik kan slecht inschatten wanneer iemand klaar is met zijn verhaal. Een adempauze? Reken maar dat Koffiebroodje haar verhaal begint!

• Ik hou van snelheid: knopen doorhakken, in praten etc. Ik ben zĂł ongeduldig. Dit zorgt voor een lage tolerantie ten opzichte van langzame mensen :sweat_smile:. Ik verwacht ook dat iedereen mijn tempo bijbeent: zowel in werk als privĂ©. Kun je dat niet? Pak maar in hoor.

• Ik identificeer mij met Mark Rutte als weglachpremier. Ik doe dit ook. Overal een grapje van maken en relativeren. Het leven is al zwaar genoeg. Maar dit is soms ook op het irritante af.

3 likes
  • Ik ben totaal niet grappig en superkritisch als het gaat om andermans humor. Vooral zogenaamde edgy grapjes en sarcasmes vind ik vaak niet doordacht genoeg, waardoor ik met een stalen gezicht in gezelschap zit en vaak irritant reageer op een politiek incorrect grapje. Anderzijds lach ik wel hardop om mijzelf als ik iets vertel, brr!
  • Ik zap gerust een hele autoreis lang op de radio, ongeacht de duur, om fragmenten van nummers te horen die ik leuk vind. Ik doe dit nu minder (en gebruik Spotify :full_moon_with_face:), maar tot mijn beste vriendin eens extreem geĂŻrriteerd naar me schreeuwde dat ze het niet meer aankon, na anderhalf uur, om steeds van radiostation te wisselen, had ik het niet eens door.
  • Ik deactiveer en activeer regelmatig mijn social media (zonder het aan te kondigen, zĂł irritant ben ik ook weer niet) en stap vaak uit whatsappgroepen zonder een duidelijke reden.
  • Ik ben vaak warm en hartelijk, maar ook regelmatig koel en afstandelijk in mijn gedrag (geen knuffel geven, snel naar huis) en geef daar nooit uitleg over.
  • Ik praat tegen anderen het liefst over frivole dingen en ben echt heel erg gesloten als het om mijn diepere en belangrijkere gedachten gaat. Ik denk dat ik best goede inputs weet te geven in diepgaande gesprekken en over persoonlijke onderwerpen en luister graag en volgens mij ook goed, maar ik praat spontaan zelden over mijzelf en ontwijk het ook vrijwel volledig. Ik zie mezelf best als een open boek, want ik houd niets geheim, maar ik heb gewoon nooit zin om mijn eigen gedachten en wat me echt bezig houdt te delen met anderen en volgens mij vinden veel mensen dat irritant.
  • Ik maak nooit lijstjes en daarop inhakend: ik breng altijd veel te veel tijd door in supermarkten en koop daar altijd onnodige dingen.
3 likes
  • Ik ben heel koppig. Maar echt. Heel koppig.
  • In een discussie kan ik heel fel zijn en mensen of ideeĂ«n met de grond gelijk maken als ik niet oplet.
  • Ik kan verbaal ook cassant zijn.

Je snapt dat dit een topcombinatie van irritante eigenschappen is.

1 like

Ik doe aan wang- en lipbijten, dus mijn mond zit nagenoeg nooit in de normale stand. Ziet er niet uit.

4 likes