Welke gewoontes heb jij vanuit huis meegekregen?

Ik doe er zo’n zakkenklem op (heet dat zo? deze van de IKEA iig), en schuif die steeds een stukje naar beneden als mijn tandpasta begint op te raken. Thuis knipten we 'm altijd open inderdaad maar dit werkt eigenlijk veel beter want je kunt de tandpasta gewoon naar beneden schuiven en zoals gewoonlijk eruit knijpen. Pas op het laatst knip ik 'm open. Als je hem gelijk al open knipt dan heb ik altijd 1. veel meer tandpasta dan nodig op mijn borstel (omdat er van die klodders inzitten) en 2. de tandpasta droogt uit omdat ik 'm niet snel genoeg opgebruik (borstel maar twee keer per dag haha). Werkt ook op alle andere tubes!

4 likes
  • Wij zijn opgevoed om vooral oudere mensen dan ons aan te spreken met u. Merk vooral van leeftijdsgenoten dat dit niet standaard is.

• Altijd genoeg eten voor gasten, iedereen kan ook blijven eten. Is er toch niet genoeg wordt er snel wat bijgekocht (al is dit heel onwaarschijnlijk :joy:)

• We werden en worden als het moet (als we er zelfstandig niet konden komen) altijd overal heengebracht en opgehaald. Ouders van vriendjes en vriendinnetjes deden altijd zo moeilijk met dit soort dingen.

• Met beleg voor op toastjes of brood ofzo altijd per beleg een ‘eigen mes’. Bij mijn vriend thuis hadden ze gewoon één mes voor alle beleg soorten :face_with_raised_eyebrow:. Ook wordt het toetje na het avondeten in hetzelfde bord gegeten plus met zelfde bestek. Lekker stukjes aardappel met vla…

Elke dag de wc schoonmaken.

Na 12 uur 's avonds met je rug naar binnen lopen als je thuis komt. Zo laat je de kwade dingen buiten en neem je ze niet mee naar binnen

8 likes

Ben idd surinaams! :blush:

2 likes

Ik denk ook dat het gewoon tussen m’n oren zit, maar als ik die vieze vlekjes zie dan kan ik ze niet zomaar opsnijden

Zeker wel :frown:

1 like

Ik heb denk ongemerkt toch wel wat dingen overgenomen. Vond het vroeger altijd super irritant, maar doe het nu zelf ook…

• Zelf eten meenemen als je een dag weggaat. Ik doe dit zelf eigenlijk vooral als ik een tijdje onderweg ben en ik neem eigenlijk altijd iets te eten en te drinken mee in mijn tas.
  • Een voorraad eten aan leggen. Bij mijn ouders thuis zou je echt nog 3 weken kunnen overleven met een gezin met al het eten wat er in de kast/koelkast ligt. Zelf heb ik ook een koelkast die helemaal vol zit.
  • Mijn moeder is altijd erg zorgzaam en vraag 10000x aan iemand of ze echt niet nog wat eten/drinken willen. Ze laat ook nooit iemand wat opruimen want dat doet ze zelf wel. Thuis was ik er altijd op aan het haten, maar ik doe het zelf nu ook eigenlijk :flushed:
  • Wat lekker in huis halen als je bezoek verwacht. Mijn moeder haalt altijd taart/gebak/hapjes in huis als ze weet dat ik en mijn broer thuis komen.
2 likes
  • Avondeten altijd aan tafel (niet bij de tv bijv)
  • Spullen die onderaan de trap staan moet je meenemen naar boven, maar dat deden we uiteindelijk nooit
  • Na het eten je eigen bord naar de keuken brengen.
1 like

Zijn hier ook families die een grote gedekte eettafel hebben in de kamer maar eten aan een kleine eettafel in de keuken? Een paar vriendinnen van me hebben dat en ik vond dat altijd zoo apart.

1 like

Mijn vriend heeft dat thuis en ik vind dat nog steeds apart. Als we daar eten weet ik ook niet op welke plek we nou precies gaan zitten en dat is altijd zo gek haha

1 like

Mijn ouders noemde sommige dingen bij de Engelse benaming zonder dat wij wisten dat het Engels was zoals bijvoorbeeld OJ (orange juice) en als wij dat dan in het restaurant bestelde; keek iedereen heel raar en wij ook want we snapte niet wat er gek aan was haha

6 likes

Haha ja maar er komt wel serieus nog heel veel tandpasta uit als je er “gewoon” al niks meer uit krijgt haha. Net als wanneer je het yoghurtpak een beetje fatsoenlijk uitknijpt en er ineens nog een extra bak yoghurt uit komt zetten :sweat_smile:

1 like

Zijn er mensen die weer terug thuis zijn gaan wonen en merken dat ze nieuwe gewoontes meenemen naar huis?

Huh echt met borden enzo? Dat wordt toch stoffig?

Ja! Producten kopen van AH basic/oké en alle andere hele goedkope varianten. Mijn ouders kochten dat nooit omdat ze dachten dat het niet lekker kon zijn maar nu ik weer tijdelijk thuis woon heb ik dit thuis geïntroduceerd en zijn ze er achter gekomen dat het goed te eten is haha.

En mijn ouders zijn langzaam het 's avonds op de bank zitten in chillkleding aan het omarmen, heb mijn vader laatst voor het eerst 's avonds na het douchen in trainingsbroek gezien in plaats van zijn normale kleren die hij vroeger dan weer aantrok.

5 likes

Nee gewoon met een kleedje en kaarsen ofzo of een plant
En dan ergens anders eten

1 like

-Iedere ochtend vers geperst sinaasappelsap
-vaak taart, ook als er niks te vieren was
-bed openslaan ipv opmaken

Ik ben niet terug thuis gaan wonen maar ik merk wel dat mijn ouders heel veel van mij overnemen wat ik heel erg grappig vind. Zo kook ik zelden tot nooit met pakjes en zakjes terwijl mijn ouders dat vroeger wel altijd deden. Nu koken mijn ouders ook zelden nog met pakjes en zakjes. Ook heb ik mega uitgebreide voorraad kast (ik koop graag dingen in de aanbieding en lees dan ook elke reclamefolder door en maak een overzicht van producten die ergens in de aanbieding zijn) en ook dat nemen mijn ouders nu over. Zo kan ik nog wel een tijd doorgaan. Wat ik nog wel echt van mijn ouders heb overgenomen is een broodmaaltijd op zaterdagavond.

2 likes

Leuk om te lezen! Er wordt toch best veel overgenomen van huis. Ik denk erover na maar volgens mij heb ik niets overgenomen…