Welke gewoontes heb jij vanuit huis meegekregen?

Beetje een kromme titel, maar ik ben benieuwd welke gewoontes jij hebt meegenomen vanuit huis. Klein of groot, raar of normaal.

Voor zo ver ik nu kan bedenken:

  • om een hoofdkussen doe ik twee kussenslopen. Dit deed mijn moeder ook en doe ik ook. Waarom eigenlijk, ik heb geen idee
  • ik eet bijna altijd aan tafel. Thuis deed ik dat ook altijd en daar heb ik goede herinneringen aan. Sowieso houd ik meer van aan de eettafel zitten dan op de bankhangen
5 likes

Enige wat ik mij nu kan bedenken, schoenen uit in huis.

huh

1 like

Dat van die kussenslopen doe ik ook!! Volgens mij zodat het zweet etc minder snel IN het kussen trekt?

2 likes

Op zaterdag geen “normaal” avondeten maar tussen de middag friet, ei, worstenbroodjes, soep oid en 's avonds brood. En ik vind het altijd een beetje vreemd als iemand op zaterdag zegt dat hij/zij 's avonds echt iets gaat koken hahah

10 likes

Het dekbedovertrek niet dichtslaan maar open slaan ‘s ochtends. Is ook veel hygienischer. En mijn moeder had vanuit huis meegekregen om op veel dingen een beschuit te doen haha. Zoals beschuit met cake en roomboter (dit is echt lekker trouwens). Maar ook heel random een boterham met jam en daar een beschuit op of krentenbrood met roomboter en een beschuit.

12 likes

Er stonden noooit pannen met eten op tafel. Thuis deden we al het eten uit de pannen in schalen en zetten we dat dan op tafel omdat het netter stond. Mijn beide opa’s en oma’s deden dat ook, en ik dacht eigenlijk dat dat normaal was totdat mijn vriendinnen vroeger alle pannen met eten gewoon zo op tafel zetten. Haha maar voor mij is dat nu nog steeds raar, ik zet mijn eten nu ook altijd in schalen op tafel

12 likes

Als ik pindakaas eet op brood (wat nog zelden is) dan eet ik het met een klein laagje suiker erover heen. Zo deed mijn oma het altijd en mijn vader ook. Ik eet al mijn hele leven alleen maar pindakaas op deze manier.

6 likes

Hahaha dat snap ik. Ik begrijp die redenatie ook wel hoor maar sinds dat ik op mezelf woon heb ik ook nog nooit op zaterdag gekookt. Heb er dan ook nooit zin in.

Het gebruiken van Maggi peper op smeerkaas, tomaat, kipfilet, komkommer, hĂŒttenkĂ€se, zuivelspread, in soep
 terwijl het eigenlijk bedoeld is om vlees in te marineren

1 like

Oja en de hele dag ergens in huis een tv aan, niet perse om te kijken, meer gewoon als prettig achtergrondgeluid

3 likes

Haha nee, want pannen moet ik sowieso afwassen want die mogen niet in de afwasmachine (of ja beter van niet) Maar die schalen doe ik wel in de afwasmachine dus dat is het extra werk niet. En ja ik weet gewoon niet beter hahaha

Wat voor schalen dan? Leg je dan het vlees ofzo echt op een apart bordje? Ik kan me hier echt niks bij voorstellen

  • Ook dubbele kussenslopen
  • Altijd schoenen uit in huis
  • Altijd handen wassen als je thuiskomt
  • Vanuit de pan opscheppen, dus geen pannen op tafel
  • ALLES strijken, vroeger vond ik dit echt raar maar nu heb ik het ook overgenomen? vooral m’n dekbed overtrek strijken vind ik zo fijn en netjes staan, en theedoeken
1 like

Ja, gewoon schalen haha, je hebt weleens salades die je in een schaal maakt toch, zo’n idee. En ja dat vlees gaat eigenlijk ook altijd op een apart bordje. Nu ik dit zo allemaal lees klinkt het vet raar, maar ik zal vast niet de enige zijn toch??

Hahaha ja ik vind het wel best raar maar ja als je zo opgevoed bent dan begrijp ik het wel. Wij hebben thuis ook alleen maar tupperware schalen en dan 2 van die ‘mooie’ van het ‘zondags’ servies maar jij hebt zeker gewoon van die hippe? Dan staat het wel leuk. Koelt het niet snel af dan? Ja dat weet je natuurlijk eigenlijk niet hahaha

1 like

Ik heb vroeger dus nooit aan een gedekte tafel ontbeten, mijn ouders werkten allebei onregelmatig. Ontbijten is voor mij meer een weekendding. Ik ontbijt bijna altijd op school/werk pas of ik eet snel een banaan of cracker

Verder ja handdoeken op de badkamervloer? Is dat een ding? Ik weet het niet zo goed

1 like

M’n moeder en ik hebben ons na de scheiding aangeleerd om samen op de bank te avondeten (soort rebellie tegen de regels) dus als ik alleen ben eet ik ook nog altijd op de bank, nooit aan tafel.

Ze doet aaaaltijd verkruimelde beschuit door de diepvriesspinazie, geen idee waarom maar ik doe dat dus ook. En m’n vader maakt al z’n eten heel heet/pittig en daardoor gooi ik door heel veel eten altijd sambal of rode/groene peper, slechte gewoonte maar kom er niet vanaf haha

O en m’n moeder had altijd een kopje thee en een reep Milka na het eten en ik moet mezelf nog steeds tegenhouden om dat niet meerdere keren per week te doen

1 like

Goed en gezond koken, ik vergeet door hoe ik heb leren koken echt dat er zoiets als pakjes/kant-en-klaar eten bestaat. Best chill, is echt een automatisme. Verder koffie na het avondeten en avondeten aan tafel.

Ons huishouden was vroeger echt verschrikkelijk dus ik doe vrijwel alles anders verder. Van een ander gezin waar ik ooit heb gewoond heb ik wel overgenomen om al mijn kleding binnenstebuiten te wassen.

1 like

Altijd ontbijten
Al at ik Ă©Ă©n kleine droge cracker, ik moest van mijn ouders ontbijten. Ik had als kind een periode waarin ik gruwelde van ontbijt en toen kwam die regel. Daarna is het ontbijt eigenlijk voor altijd het belangrijkste eten van mijn dag geworden.

Eten doe je aan tafel
Ik weet nog dat ik voor het eerst bij mijn ex kwam en op de bank met de tv aan moest eten, want zij aten nooit aan tafel. Ik vond dat zooo armoedig, ongezellig en onfatsoenlijk. Eten smaakt me veel beter als ik het met anderen samen, met aandacht, aan een tafel eet.

5 likes