Het grote thee topic

Losse thee is lekkerder, ja ben een thee snob. Nog meer thee snobben hier op het forum?

Ik ben benieuwd welke losse thee jij graag drinkt of welke merken jij graag gebruikt? Kortom wat is jouw favoriete thee of zijn jouw favoriete theeën?

Ik drink op het moment de kamille thee en deze van S. Imon L. evelt.

Maar sta altijd open voor andere theesoorten.

3 likes

Haha niets fout hoor. Maar na het overgaan op losse thee is zakjes thee niet meer zo mijn ding :sweat_smile:

1 like

Ik drink eigenlijk alleen maar losse thee (vooral vanwege het afval maar vind het ook wel lekkerder) en die haal ik altijd bij de plaatselijk koffie- en theewinkel bij mijn ouders. Ik kan brandnetelthee wel echt aanraden, ooit een keer gekocht om te proberen maar drink het nu bijna dagelijks.

3 likes

Doe je dan nog iets van zoetstof bij? Ik ga eens kijken naar brandnetel thee. Sterke smaak of valt dat mee?

Nee drink het het gewoon ‘kaal’. Ik houd zelf niet zo van sterke thee maar het is wel een typische smaak denk ik haha.

1 like

Hahah thee probleem! Vind ik niet hoor. Staan lekkere smaken tussen ook!

Die rabarber gember thee ken ik niet. Ben heel benieuwd naar deze. Vind gember kaal niet lekker, maar ergens bij in wel.

Ik hou ook van losse thee. Ik drink thee vaak ook op zijn Engels. In de avond maak ik vaak een mix van lavendel en kamille. De lekkerste thee ooit dronk ik in Sri Lanka vers bij de thee plantage. Zo jammer dat die nu op is

3 likes

Oeh die mix klinkt goed. Waar haal jij je lavendel thee?

Bedoel je dat je melk in je thee doet? Dat doen Engelsen toch vaak? :see_no_evil:

Notendroom thee van de Tea Bar (ook te koop bij de Yoghurt Barn), mijn allerfavorietste thee. Elke week drink ik tijdensm’n studiemiddag woensdag die thee haha.

4 likes

Mijn favorieten zijn champagne cassis thee van Tea Bar en de witte thee appel/peer van dille en kamille. En kamillethee vind ik ook heel lekker.

2 likes

Die eerste klinkt goed! Die witte thee appel en peer had ik een keer bij een vriendin. Die is ook lekker ja!

2 likes

Ik heb een aantal blikken van Kusmi. Favorieten zijn de BB detox (groen met citrus) en Anastasia (zwart met bergamot, citroen en sinaasappelbloesem).

1 like

https://images.brownthomas.com/i/brown_thomas/66x5123x102426_01/Very_Very_Berry_Tea_Infusion?$detail_main$

Deze. :heart_eyes: Maar ik heb hem van iemand uit Engeland gehad dus ik zou niet weten waar ik hem moet kopen als ie straks op is. :sob: En of er een vergelijkbare in Nederland is. :sob:

1 like

Ah neee tripje naar Engeland dan maar straks. :see_no_evil:

Ik vind jasmijnthee altijd heerlijk! Ik heb er nu één van Holland&Barrett die alweer bijna op is.

Wel echt jammer dat er zo vaak zoethout of kruidnagel ofzo in losse thee te vinden is :face_vomiting:

2 likes

Hahaha ja maar dan moet ik nog steeds even uitzoeken van welke winkel die in hemelsnaam komt. :joy: Maar goed, tijdens het opzoeken van deze afbeelding kwam ik ook Amazon tegen, dus misschien is daar een mogelijkheid. :smirk:

1 like

Amazon is vaak wel een goeie voor dat soort dingen!

1 like

Gewoon gedroogde losse lavendel. Hebben ze zoals eerder genoemd ook bij de Tiger. En thee op z’n Engels is inderdaad met een beetje melk. Ik drink dan wel hele sterke zwarte thee. Dat is niet heel Nederlands geloof ik. Als je in Engeland thee besteld krijg je er in elk geval altijd een kannetje melk bij.

1 like

Mijn lievelings zijn sowieso jasmijnparels. Wel wat duurder dan normale thee - in de winkel waar ik het altijd haal althans - maar je doet er heel lang mee en vind het het sowieso waard. En met die parels heb je ook geen gedoe met een zakje of zeefje vullen (ben verder niet lui hoor haha).

Verder haal ik vaak verschillende dingen, eigenlijk altijd iets kruidigs. En ik heb altijd wel gemberstukjes in huis, want die geven een wat sterkere smaak dan verse gember.

3 likes

Mijn favoriete theeën zijn van Bird & Blend, en ja ik ben zo gek om ze uit Engeland te bestellen :sweat_smile:

Deze twee zijn m’n lievelings:


Allebei geen echte thee want ik ga niet zo goed op cafeïne/theïne. En ik ben lid van hun Tea Club, superleuk! Dan krijg je elke maand 3 (vaak nieuwe) theeën opgestuurd. Ik heb er ook een gekregen met rooibos, cacaoboonschillen, koffiebonen en paardenbloemwortel. Vanwege de koffiebonen drinkt m’n vriend hem maar ik heb wel een slokje geproefd en vind hem heel lekker!

2 likes