Het grote thee topic

Bij de Sostrene Grene hebben ze hem soms! Of bij Holland & Barrett

1 like

Deze is echt zo heerlijk! Drink ik altijd op werk

2 likes

Wauw dank je! Dan acht ik de kans groot dat ik hem bij Sostrene Grene in Hannover heb gekocht destijds, want die winkel heb ik wel bezocht in de tijd dat ik de thee kocht.
Goed om te weten, dank je wel!

Ga eens achter die throat tamer aan! Wereld gaat voor me open haha

Bij Simon Lévelt en Holland and Barrett (ofwel De Tuinen) kan je vaak bijna alle losse thee ruiken! Volgens mij heeft Rituals ook van die glazen kolpen (heet dat zo?) waar je ook aan kan ruiken, maar ik vind Rituals losse thee meestal wel een beetje overpriced.

2 likes

Net een bestelling bij de Tea Bar geplaatst met Notendroom en zoete amandelthee. Die amandelthee heb ik nog nooit gehad, maar lijkt mij lekker :relaxed:

2 likes

Die zoete amandelthee vind ik heerlijk! Maar ik hou ook echt van amandelspijs/amaretti koekjes enzo hmmm. Heb je m al binnen?

1 like

Dit is 1 van mijn favoriete losse theesoorten!

3 likes

Elk moment komt de bezorger, dus vanmiddag ga ik ze proeven! Maar belooft veel goeds dus :relaxed:

1 like

Bij Søstrene Grene kun je zelf losse thee scheppen, dus dan kun je de thee al ruiken in de bakken!

1 like

Ik hou van de thee van Tea Bar, vroeger hadden die een fysieke winkel waar je alles kon ruiken en zelf kon scheppen, maar nu alleen nog een webshop. Ik hou van hun groene zoete amandelthee, groene walnoot en earl grey lavendel! Heb nu weer een nieuwe besteld, happy buddha, groene thee met mandarijn en vanille. Lekker, en het ruikt ook vooral heel lekker!

1 like

@Pantalones en @Dazed De theepot die jullie hebben van IKEA, kan daar het filter ook los gemaakt worden als de thee op sterkte is? De theepot lijkt me namelijk heel fijn qua maat, maar ik vind het zelf niet lekker als thee te sterk wordt omdat het filter blijft zitten.

Afgelopen weekend heb ik mijn eerste bestelling gedaan bij Tea Bar, heb veel met amandel besteld omdat ik daar gek op ben. Ben heel benieuwd!

2 likes

Ja, je kan het filter er gewoon uit tillen!

1 like

Nav de tip van @Pantalones en @Dazed heb ik ook het ikea theepotje gekocht en ben er echt blij mee! Heb wel de kleine variant omdat ik meestal alleen thee drink of vriend een ander smaakje. Ik krijg er 2,5 theeglas uit. Is ook super makkelijk schoon te maken.

En de groene zoete amandelthee van tea bar is zooo lekker! Ik heb ook weer een nieuwe bestelling geplaatst waar o.a. White delight in zat maar daar krijg ik hoofdpijn van als die ruik?? Ruikt mega zoet.

2 likes

@Dazed Super, dank voor je snelle antwoord!
Dan ga ik inderdaad ook voor de kleine variant omdat mijn man alleen koffie drinkt. Ik zag dat de theepotten deze week zelfs nog wat korting hebben dus dan is de prijs helemaal mooi!

Dit is mijn bestelling bij Tea Bar:

2 likes

Natuurlijk bestel jij kerstthee! Super leuk haha. Ben benieuwd wat je ervan gaat vinden.

1 like

Earl Grey
verder vindt ik rooibos lekker.

De thee uit mijn bestelling is net binnengekomen en ik heb meteen een kop Amandeldroom gezet. Maar klopt het dat die zo licht blijft? :see_no_evil: Eerste keer dat ik een dergelijke thee drink waar niet echt theeblaadjes in zitten.
Ik heb eerder wel witte thee en kamillethee gedronken en die bleven ook licht, maar ik twijfel nu of hij sterker moet. Qua smaak vind ik hem wel sterk genoeg.
De Amandeldroom doet me echt denken aan geuren die je ruikt op een Duitse kerstmarkt en dat vind ik heel positief. :heart:

2 likes

Sommigen blijven heel licht inderdaad. Als hij qua smaak lekker is is het prima toch? Ik ga amandeldroom op mn lijstje zetten!

1 like

Hij moet 5 minuten trekken en is dan net wat donkerder dan gewoon water, maar niks vergeleken bij gewone thee.
Als je de thee langer laat trekken wordt het te sterk, dus blijkbaar kleurt hij gewoon niet zo. :smile:
Ik kreeg California Dreaming als proefzakje en dat vind ik tof omdat ik al benieuwd was naar die thee!
Beide kersttheeën zijn ook erg lekker trouwens.
De Amandeldroom is wel echt heel zoet en bevat veel kaneel. Voor mij geen probleem maar ik kan me voorstellen dat sommigen hem te zoet vinden.

3 likes