Ik heb de luxe positie op twee plekken een baan aangeboden te hebben op dit moment. Eenmaal in het onderwijs en eenmaal in de gehandicaptenzorg. Met mijn hart weet ik wat ik wil; ik loop nu stage op die locatie (onderwijs) en ik ben er écht zo gelukkig. Bij de instelling heb ik een goed gevoel - maar je weet maar nooit hoe het echt is, hoe het team is, de mensen, de cliënten etc.
Maar dan… het salaris.
In het onderwijs staat het eigenlijk al vast dat ik in L11/1 zal beginnen, ze nemen de jaren werk ervaring niet over (ik heb 6jr ervaring in de gehandicaptenzorg en met de doelgroep waar ik nu mee ga werken in die school). Ik heb er nog geen gesprek met de directeur over gehad, maar van collega’s hoor ik dat het een onbegonnen zaak is. Het salaris komt (even obv fulltime) neer op 2758, en als ik er bijv 5jr werk, op 3150.
In de gehandicaptenzorg begin ik al direct op 3290 en zal het na 5jr op 4095 zitten… Het scheelt écht veel geld… En ik merk dat dat dus toch met me aan de haal gaat…
Heeft hier wel eens iemand echt met z’n hart gekozen ivm verstand? En kreeg je daar spijt van?
Want mijn verstand zegt dat ik wel gek ben om het onderwijs in te gaan. Maar ik sta er nu 16-18u onbetaald (want master stage) en ben er nog geen dag met tegenzin heen gegaan.
(ik post bewust hier ipv sollicitatie topic, omdat ik benieuwd ben naar de ervaring van mensen met een baan haha)