Werk (algemeen topic)

En als je het niet vraagt, maar gewoon aankondigt? En anders iets van tandarts, rijbewijs ophalen op het gemeentehuis, boodschappen aannemen, pakketje, buurman helpen zijn nieuwe bank naar binnen tillen, met je kat naar de dierenarts?

Of je moet je echt even focussen op je werk omdat x echt af moet, dus wilt in een lege, stille omgeving zijn, zonder afleidingen.

7 likes

Ja had een wasmachine bedacht, maar dat zou dan ook weer in het weekend kunnen. Ben ook weer veel te bang dat ik niet geloofd word haha.

1 like

Ik zou ook gewoon zeggen dat je even wat dingen moet afmaken en dat je je thuis beter kunt concentreren.

3 likes

Je wacht op de coronatest uitslag.

Je moet even naar huisarts, dierenarts, komt iemand voor de ketel.

2 likes

Ik vind podje opvoeden leuk om zo nu en dan te luisteren.

1 like

Wie snapt loonstroken en kan mij in kleuter-taal uitleggen wat het verschil is tussen Jaarloon BT en ABP jaarinkomen?

Beiden staan op mijn loonstrook en ik moet mijn “bruto inkomen per jaar” invullen voor een hypotheek aanvraag. Als ik google dan lees ik: “ABP jaarinkomen is uw salaris op basis waarvan ABP uw pensioenaanspraken berekent”. Maar dit bedrag is heel raar hoog. Als in, fictieve getallen:

maandelijks bruto verdien ik 3000,-
BT jaarinkomen = 41.000 ( = 13,5 x 3000,- ) dus dat lijkt mijn jaarloon incl vakantiegeld en 13e maand.
ABP jaarinkomen is dan ineens 54.000,- ? slaat nergens op, waar komt dat bedrag vandaan?

Dus ik heb twee vragen haha.

1. Welk bedrag moet ik invullen bij hypotheek aanvraag?
  2. Waar komt het debiele bedrag van 54.000 vandaan?
2 likes

@Feather oke thanks dat helpt bij mn aanvraag! Merci.

Ik ben alleen 100% bleu dus ik snap alle termen niet, ik google al een half uur maar premiegrondslag? premiepercentage? franchise? snap ik allemaal nog niet. Staat echt zwaar ingewikkeld uitgelegd online. Kun jij (of iemand anders) dat in kindertaal uitleggen :smiley: ? Ik wil het snappen.

2 likes

Aah bedankt voor je uitgebreide antwoord, super fijn!! Ik zal inderdaad maar even extra navraag doen.

Ik krijg nu voor de 2e keer een reactie van een oud collega (2x iemand anders) die reageert op een vacature die ik deel vanuit onze HR. Kom maar door met die aanbrengbonussss💸

1 like

Is hier iemand die werkt (of heeft gewerkt) als uitzendkracht en waarbij t gewoon allemaal goed ging en eventueel door t bedrijf overgenomen is?

Ik begin maandag en heb net mn contract binnen en word er gewoon zenuwachtig van.

Dacht soort van rustig te wennen aan t werkende leven en later wel verder te kijken en nu denk ik alleen maar :sob:

1 like

En @Oprah, ja zowel uitzendbureau als bedrijf investeren wel in me. Uitzendbureau door behalen van benodigde wfts en bedrijf doordat t inwerktraject al bijna 3 maanden is. Dus wat dat betreft denk ik moet wel goedkomen. Maar ben gewoon een stresskip en denk nu ja leuk straks stoppen ze met me. Maar dan heb ik die wfts en kan ik misschien wel ergens anders aan de slag. Maar mn hersens zien t gewoon graag negatief in ofzo.

Vind t gewoon opeens allemaal doodeng.

Ik kom een leuke vacature tegen. Maar als deze over een jaar of 5-10 online was gekomen zou ik niet twijfelen omdat ik dan veel meer ervaring heb ervoor. Maar ik wil mijn huidige werk nog niet verlaten omdat ik hier nog wel genoeg te leren heb.

Ik heb steeds minder energie en motivatie voor mijn huidige baan. Ik lever nog wel voldoende kwaliteit, maar voor mijn gevoel doe ik het minimale. Eigenlijk vind ik dus dat ik ander werk moet zoeken, maar ik weet totaal niet wat ik zou willen. Alle testjes etc. Die ik doe geven aan dat ik geknipt ben voor m’n huidige baan. Dst klopt denk ik ook wel, maar het geeft me dus weinig voldoening. Iemand tips hoe nu verder?

1 like

Wat maakt dat je op dit moment weinig voldoening voelt? Is het het soort werk dat je doet, is het de organisatie, is het de mensen waar je mee werkt? Ik zou proberen wat meer te onderzoeken welke factoren nu niet “juist” zijn en kijken hoe je dat kan veranderen - zelfde baan in andere omgeving, of ongeveer hetzelfde maar dan complexer ofzo (geen idee, moeilijk te zeggen als ik niet weet welke baan jij hebt haha).

En daarnaast een lijstje maken welke factoren je wel leuk vindt aan je baan en dan met mensen in je omgeving praten in wat voor functies die dingen tot uiting komen.

3 likes

In aanvulling op @Moskou , wat mij hierbij helpt is gericht naar vacatures kijken en als je iets leuks ziet en daarbij staat ‘bel ons voor vragen’ ook gewoon echt bellen met wat je wil weten over zo’n functie. Ik kwam er zo (en door kennismakingsgesprekken) achter dat de baan die ik op het oog had eigenlijk toch niks voor mij was

1 like

Ja dat is een goeie. Ik ga op papier zitten hoe ik mijn leven in mijn huidige baan leuker kan maken. Ik heb daar wel ideeën over denk ik… Of in elk geval iets wat ik kan gaan proberen…

@Zonnestraaltje Ik heb een aantal sollicitaties gedaan in andere branch waar ik weer even zo’n spark van voelde, maar nergens aangenomen helaas, o.a. omdat m’n motivatie niet overtuigend genoeg was.

1 like

Ik zat/zit beetje in hetzelfde schuitje. In september dus over gestapt, zelfde werk maar totaal andere omgeving en heeft wel meer gedaan voor mijn motivatie.
Leer weer meer en breng ook veel mee.
Gesolliciteerd toen ik niet zo lekker in mn vel zat en heel ongemotiveerd was. Heb nagedacht, waar word ik blij van en die punten uitvergroot in sollicitatie zodat ik nog enigzins gemotiveerd overkwam. En vooral motivatie over nieuwe organisatie en omgeving waar in het bedrijf werkt. Die is namelijk anders dan waar ik eerst in werkte en geeft nieuwe energie aan mijn toch wel saaie werk.
Bij deze organistatie kan ik ook makkelijker doorgroeien naar ander vakgebied die er wel wat mee te maken heeft maar anders is.
Misschien is zoiets ook een idee voor jou?

2 likes

Ik heb echt een slechte werkweek. Ik heb echt weinig gedaan. Nou moet ik vandaag de ochtend werken en ik dacht: oh dan werk ik vandaag wat langer door om het een beetje te compenseren. Maar mijn hoofd staat er zo niet naar. Ik slaap al anderhalve maand slecht en pff dat doet echt wat met mijn motivatie, concentratie en energie.

Ik probeer maar in gedachten te houden dat uit onderzoek is gebleken dat mensen met een kantoorbaan gemiddeld 3 uur per dag productief zijn. Dat zet het enigszins in perspectief, haha.

Misschien dat ik voor vandaag even een paar kleine dingen doe en de rest van de dag maar verlof op neem, hoewel dat ook niet helemaal goed voelt.

3 likes

Ik heb een stomme fout gemaakt op werk dus ik kreeg net een hele rant van een collega over me heen en de boodschap dat ik voorlopig maar even niet langs de directrice moet lopen vandaag want die is boos. Nu moet ik wel langs haar lopen als ik naar de kantine wil voor eten of drinken en durf ik niet. :smiling_face_with_tear: Kutzooi, was ik maar thuis gaan werken.

1 like

Ah ik kan me voorstellen dat je je naar voelt. Probeer het een beetje los te laten en als je langs de directrice moet lopen, gewoon even aan iets anders denken en een beetje snel lopen.

Succes vandaag!

2 likes