Wat betreft het eerste deel van je verhaal: Loon modale werknemer stijgt in januari met 91 euro Hierin staat wel een klein tabelletje, misschien zegt het je dan iets meer?
Volgens mij gaat je arbeidskorting naar beneden
Ik vind zeker dat je mag klagen. Gebrek aan waardering is kei irritant. Je kunt altijd weer gaan dreigen om weg te gaan…
Ik ben kalm. Zou je me voortaan niet meer zo willen onderbreken? Thanks
Wat irritant zeg
Ik vind dit in het rouw topic een beetje ongepast, dus vandaar hier:
Heeft iemand ervaring met langer afwezig zijn na overlijden van een ouder dan het bijzonder verlof tm de uitvaart?
Het waken wordt weggeschreven als zorgverlof, na het overlijden wordt weggeschreven als bijzonder verlof en daarna heb ik 2 weken thuis gezeten omdat het me psychisch gezien niet lukte om te werken. Op het werk zien ze dit niet als ziek melding of bijzonder verlof en willen de binnenkort even naar die uren gaan kijken. Ik ben bang dat ik hier straks vakantie uren voor moet inleveren
Gecondoleerd en wat vervelend voor je dat er zo met je wordt omgegaan. Als het psychisch niet lukte om te werken dan is het gewoon een ziekmelding (mentaal/psychisch niet in orde en je werk daardoor niet kunnen uitvoeren). Zelfde als je erdoorheen zit en je kunt niet meer weken (is ook een ziekmelding). Maar officieel gezien moet dit van tevoren wel gemeld worden ‘ik wil me ziek melden’. Ze mogen niet naar je klachten vragen. Destijds deed mijn werk er niet moeilijk over en hebben ze mij niet geregistreerd als ziek of afwezig oid. Vind het ook erg kinderachtig van je werk en dit kun je in zo’n moeilijke periode in je leven er even niet bij hebben lijkt mij. Sterkte!
Edit: overigens zou ik als ik jou was een consult/afspraak aanvragen bij de bedrijfsarts. Of ben je alweer volledig aan het werk?
Ik vind het echt bijzonder slecht meelevend dat je werk dit niet zelf als ziekmelding heeft gezien. Net als @Henrydekat al zegt is psychisch ziek ook ziek. Zo ben ik zelf in de zomer een maand ziekgemeld geweest ivm een miskraam en werd er inderdaad ook een verzuimcoach (nog niet echt bedrijfsarts) ingeschakeld die met mij mee keek hoe ik mijn werk weer kon oppakken. Dus zou daar inderdaad ook op aansturen en aangeven dat je afwezigheid in feite gewoon een ziekmelding was, ik neem aan dat je je leidinggevende hebt laten weten dat je niet kon werken? Nou, in ieder geval wat een gedoe waar je niet op zit te wachten, sterkte!
Thanks voor het mee denken @Henrydekat en @Salmiak
Het stomme is dat dit alles telefonisch is gegaan met de teamleider en ik (in mijn emoties) dit niet specifiek heb gezegd. Wel uitgesproken dat het werken nog niet gaat lukken. Daarnaast heeft mijn teamleider destijds ook gezegd dat zij al met HR gesproken heeft en dat ik me niet druk hoef te maken over mijn uren. Ik was opgelucht dat ze lief voor me waren & heb het daarbij gelaten. Ik had ook geen plek in mijn hoofd om me daar verder druk over te maken en was oprecht in de veronderstelling dat het wel goed kwam.
Daarom schoot dit mailtje me behoorlijk in het verkeerde keelgat omdat ik me een beetje misleid voel. Als ik had geweten dat ze wel “moeilijk” zouden gaan doen me alsnog ziekgemeld. Ik kan prima aan de verzuim of bedrijfsarts vertellen waarom ik toen niet in staat was om te werken.
Inmiddels ben ik semi volledig weer aan het werk. Ik heb een week kantoor werkzaamheden mogen doen en vanaf volgende week ga ik weer cliëntcontact doen maar boventallig. Dit alles is niet met een bedrijfsarts besproken maar heeft mijn teamleider zelf bedacht.
Dan zou ik mij niet heel druk maken als ik jou was. Je hebt aangegeven dat het niet lukt om te werken. Dit zie jij (vanzelfsprekend na zo’n situatie) als een ziekmelding. Hun probleem dat ze je met terugwerkende kracht moeten ziek melden en er vooral niet jouw probleem van maken. En het feit dat jij boventallig werkt moet doen zegt genoeg. Leg dit ook vooral vast op papier. Je staat sterk en laat je niet gek maken. Als ze er alsnog niet akkoord mee gaan; afspraak bedrijfsarts inplannen. Dan oordeelt de BA er maar over en leg je de klachten uit die je had (). Anders contact opnemen met een vakbond/rechtsbijstand/jurist. En dan ook vooral niet meer loyaal zijn naar je werkgever toe. Harteloze mensen.
Je hebt een fout gemaakt en je weet het zelf ook. Waarom dan de schuld bij haar leggen? Bied lekker je excuses aan en zorg dat je het niet nog een keer doet.
Het gaat niet om mij want ik ben jou collega niet. Zij wel en ze vond het blijkbaar nodig, zij is niet degene die de fout heeft gemaakt.
Ik weet niet meer wanneer het was, maar ik zag een tijd terug een discussie hier over de Remarkable (2) en of deze handig is voor notities. Ik vind hem enorm prijzig, maar er werd gezegd dat hij vooral een uitkomst is voor mensen die heel veel printen (ik dus), ik geloof door o.a. @Ovenschaal.
In mijn nieuwe functie geef ik les aan studenten HO en ik merk dat ik hele stapels PPT-slides print. Dat zou ik op m’n werk moeten doen, maar het is daar vaak zo druk - ook qua lawaai - dat ik de voorbereiding grotendeels thuis doe. Ik print de sheets uit voor mijn les (met notities als de vakcoördinatoren die erbij hebben gezet, die ik eventueel nog wat aanpas) en dan print ik dus van die pagina’s waarop dan 1 dia staat per pagina + getypte notities, en dan ga ik aan de hand van het boek allerlei dingen en begrippen die ik verder wil uitleggen zelf erbij schrijven en markeren en onderstrepen. Dit is dus een flinke hoeveelheid papier per week… niet echt duurzaam en ook niet goedkoop voor mezelf, want printinkt is snel op.
Zou een Remarkable voor dit gebruik met Powerpoint-pagina’s en schrijfsels daarbij handig zijn? Of kan dit überhaupt niet (je kunt er sowieso geen kleurmarkeringen op gebruiken toch)?
Ik probeer gewoon een oplossing te bedenken die minder papier erdoorheen jaagt, maar ik heb als beginnend en van nature verbaal wat minder sterke docent nog heel erg die steun nodig - psychologisch - van naast de sheets op een scherm projecteren zelf ook nog een fysiek mapje in m’n hand houden, met per sheet m’n eigen aantekeningen…
Ik heb een Windows tablet, die ik voor privézaken gebruik, en een pennetje, ik ga eens kijken wat daar de opties mee zijn. Vroeg me af of zo’n Remarkable een totaal andere ervaring is. Maar het is natuurlijk wel echt super duur inderdaad.
Ik overweeg dit jaar via werk een opleiding Green of Black belt te doen (ik neig naar Green).
Heeft iemand hier ervaringen mee, zo ja waar?
Ik merk dat ik de laatste tijd best wel op zie tegen werk. Vooral op zondag. Ik denk dat het ook te maken heeft met de werkdruk die best hoog ligt. En ik moet iets bespreken met mijn baas en daar zie ik best wel tegenop omdat ik het spannend vind.
Ga je het deze week bespreken?
Ja ik denk het wel. Als ik het langer uitstel wordt het ook gek denk ik.
Ik vraag me af wanneer je een beetje druk moet gaan zetten bij een werkgever als het gaat om salarisonderhandelingen die echt al maanden lopen? Ik heb enkele maanden terug mijn verlenging getekend en werd me toen gezegd dat er gekeken zou worden naar de inschaling van de functie.
Later kwamen ze erop terug dat ik inderdaad te laag ben ingeschaald, maar vervolgens dat ze er weer naar zouden kijken en ermee bezig gaan. Inmiddels al meer dan 3 maanden bezig…
Nu is mijn leidinggevende ermee eens ook dat het gewoon te lang duurt en dat hogerop ze hier beter mee moeten omgaan, maar meer kan zij natuurlijk niet doen dan druk zetten.
Ik zit alleen in dubio of ik er nog meer druk achter moet gaan zetten, wellicht moet melden dat ik dan maar ga rondkijken (of eigenlijk ben ik al aan het rondkijken stiekem).
Alleen denk ik dus; stik er maar in, ik ga mij wel focussen op een andere baan en ga dan richting ‘silent quitting’ toe. Vervolgens denk ik, ja maar de beloning is wat bij mijn functie en verantwoordelijkheden hoort en zowel mijn manager als haar manager was het ermee eens. Het is ook echt gewoon een behoorlijk bedrag, ik mis gewoon honderden euro’s…
Ik zou niet dreigen met het zoeken naar een andere baan, ook niet silent quitten (volgens mij heb je aan beiden niet zoveel uiteindelijk, wellicht schiet je jezelf zelfs in de voet ermee), maar wel je terechte punten aangeven.
Heb je toezegging op papier of mondeling? Misschien dat je per mail kunt aangeven dat je 3 maanden geleden al toezegging hebt gekregen dat je hoger ingeschaald zou worden, dat je meermaals hebt aangegeven dat je uitsluitsel wilt en dat je nu binnen x periode echt reactie verwacht.