Ik werk 9 uur per dag en heb ook flink wat reistijd. Ik ga om 8 uur de deur uit en ben dan rond kwart over 7 weer thuis. Vind de avonden dan ook kort, is natuurlijk ook nog maar 3.5 uur. Ik ga eigenlijk ook altijd of meteen uit werk wat doen, zoals bij een vriendin eten of sporten, maar anders doe ik ook niet veel meer dan eten koken, opruimen en tv kijken/lezen.
Sowieso voor gaan hoor!
Als ik dit lees denk ik sowieso “ja”
Het klinkt als een kans die zich niet snel weer voordoet en ik denk dat een beetje twijfel erbij hoort. En assertiviteit leer je vooral in de praktijk dus eigenlijk juist een goede reden om het te doen!
Hoezo denk je dat assertiviteit een worsteling zal blijven? Want dat is denk ik iets wat je ook een beetje moet leren/aan moet wennen. Ik zou het zeker doen! Mocht het achteraf toch niet bevallen kun je altijd weer een stap terug doen, maar het is wel een mooie kans om van te leren.
Ik ben echt ff plaatsvervangend boos. Mn vriend werkt op een klantenservice met een 0 uren contract. Hij vroeg aan het begin van de werkdag of hij eenmalig 5 (!!!) min eerder weg mocht zodat hij een trein kon halen. Nou moeilijk moeilijk konden ze nog niet toezeggen, hij moest het om half 5 nogmaals vragen. Om half 5 kon die teamleider er geen antwoord op geven. Om kwart voor 5 kreeg hij te horen dat het niet mocht. Mag jij raden hoeveel telefoontjes hij heeft gehad in dat laatste kwartier. (Hint: minder dan 1).
Ik vind dit echt zo fucking flauw, hij werkt op een klantenservice, mensen gaan niet dood, het is bovendien super rustig en er was geen wachtrij. Dan mag dat jong toch gewoon fucking 5 min eerder weg? Echt zo naar en voelt echt als misbruik van hun macht. Bah
Ik ga binnenkort een schaal omhoog (seniorpositie van het werk dat ik nu al doe), maar de ingangsdatum daarvan valt ongunstig (in dezelfde maand van m’n periodiek). Mijn leidinggevende gaf aan dat HR beide (nieuwe schaal en periodiek, of ja, extra trede dan dus) waarschijnlijk niet toe zou staan, maar ik krijg eigenlijk het idee dat dat helemaal niet zo is. Andere collega’s hebben op dit moment wel succesvol tredes erbij weten te onderhandelen, dus ik heb na mijn gesprek hierover aangegeven dat ik een vervolggesprek over de voorwaarden wil nu ik het heb laten bezinken.
Maar ik vind dit gewoon zo raar. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
@Lumos Ik vind het raar dat HR de wijziging niet zou toestaan. Als het in je periodiek valt dan moeten ze dat gewoon meenemen toch? Ik heb ooit gehad dat ik in een schaal hoger werd geplaatst en er gelijk ook een trede bijkreeg tijdens mijn periodiek. Dit lijkt meer op dat ze je dus alleen een schaal hoger willen plaatsen maar geen trede erbij willen doen.
Ik zou dit iig wel gewoon bespreken en onderhandelen hoor!
Ik heb dit ook gehad. Ik ging een salarisschaal omhoog, maar ik bleef eigenlijk hetzelfde verdienen. Volgens mijn werkgever was het normaal dat als je een hogere schaal krijgt je wel hetzelfde salaris houdt, omdat je in een trede wordt gezet met hetzelfde salaris als in de lagere schaal. Een jaar later bij je periodiek zou je dan pas meer gaan verdienen. Uiteindelijk heb ik na een gesprek hierover alsnog de extra trede gekregen. Sowieso in gesprek gaan dus!
@Pluk @Moa Thanks voor jullie reacties! Je krijgt er bij ons standaard één trede bij als je een schaal omhoog gaat, dus die krijg ik sowieso (maar je wordt inderdaad ook één trede teruggezet in de nieuwe schaal bij ons). Althans, dit is wat er gisteren gezegd wordt. Ik wil echter niet die periodiek mislopen (aangezien ik wel een jaar ervaring heb inmiddels en de nieuwe functie is gewoon een seniorfunctie is van wat ik nu doe).
Ik verwacht wel dat mijn leidinggevende instemt met nog een gesprek hierover, dus dan neem ik dit zeker mee! Goed om te weten
Ik heb straks een gesprek omdat ik een nieuwe functie krijg bij mijn werkgever. Omdat het om een promotie gaat merk ik dat ik nu toch nog nerveus begin te worden.
Ik kreeg net weer te horen dat ik te bescheiden ben en daarmee mezelf te kort doe.
Voor mijn gevoel profileer ik mezelf al heel erg.
Hoor dit altijd. Ben gewoon zo maar wil ook niks mislopen. Vorige werk wel last gehad want redelijk want veel haantjes daar.
Ga in mn vakantie maar wat googlen over tips etc heb sowieso erg last van imposter syndromen
Hoe ga je om met een werkgever die totaal niet geïnteresseerd is of in ieder geval niet laat blijken dat ze zo zijn? Ik heb dus meer info over mijn coaching traject, maar niets concreets waar ik wat mee kan.
Mijn vertrouwen stond al op een laag pitje, maar nu is het helemaal weg. Wil ik überhaupt dat ze dit voor mij betalen met de mogelijkheid dat als ik toch weg wil ze hier allerlei dingen aan gaan toevoegen?
Ik word voor mijn gevoel totaal niet serieus genomen en mijn manager doet echt haar best maar ze krijgt gewoon niets anders voor elkaar. Ik heb de touwtjes maar in eigen handen genomen en ga nu rekenen om het zelf te kunnen betalen. Want ik weet nu echt dat mijn huidige werkgever echt niet iemand is waar ik voor wil werken.
Heel herkenbaar. Ik heb hier ook last van en ben het laatste half jaar druk bezig geweest om aan mijn zichtbaarheid te werken, ook met behulp van een mentor. Als je hier over wil sparren of als je tips wil uitwisselen, voel je vrij om me te PM’en!
Bedankt! Ik zal je een berichtje sturen.
Klantenservices zijn echt notoir slecht voor hun personeel. Vergeleken met ‘kantoorbanen’ echt dubbel kut:
- én veel minder betaald, laag loon, geen dertiende maand, etc
- én heel inflexibel werk, moeilijk vrij kunnen krijgen, altijd gedoe met roosters
- én heel erg op je vingers worden gekeken, cultuur van scoren etc
Weet niet of het nog overal zo is maar echt zo stom
En vergeet niet dat het eerste aanspreekpunt zijn ook echt niet altijd leuk is. Ik weet uit ervaring dat als er gedoe is, de frontoffice vaak alle shit over zich heen krijgt en dan pas bij de backoffice dimmen mensen weer een beetje in.
Ik heb dit ook gehad. Ik heb dat toen ook zo aangegeven bij mijn leidinggevende en hij begreep dat direct gelukkig. Het is toen opgelost door me twee weken eerder promotie te geven dan de datum waarop ik sowieso een trede omhoog zou gaan. Dus ff met fictieve data: met ingang van 15 december naar senior schaal en met ingang van 1 januari reguliere trede omhoog.
Ben momenteel aan het solliciteren en in mijn beleving is bij een volledige werkdag vaak lunchpauze onbetaald en kwartier 's ochtends/'s middags wel doorbetaald waardoor een werkdag van 8 uren uitkomt op (bijvoorbeeld) 8.30 - 17.00.
Benieuwd hoe dit bij jullie is. Wellicht ook per branche verschillend.
8 urige werkdag
- Lunch onbetaald, 15 min 's ochtends/'s middags betaald (bijv. 8.30 - 17.00)
- Alle pauzes onbetaald (bijv. 8.30 - 17.30)
- Alle pauzes betaald (bijv. 8.30 - 16.30)
0 stemmers
Wij hebben geen pauze’s los van lunch pauze. Of iig ik ben me er niet bewust van dat we die hebben en neem ze nooit.
Maar welke tijden werk je dan en voor hoeveel uur krijg je betaald?