Ik weet niet of ik hier moet zijn of in het sollicitatietopic maar ik heb even advies nodig.
Ik werk momenteel al 7 jaar als externe werkkracht voor een groot bedrijf. Ik ben in die 7 jaar doorgegroeid naar andere functies, maar echt bonussen kan ik niet krijgen bij het bedrijf waar ik nu werk. Het grote bedrijf heeft een budget voor mijn firma en daarmee is de kous af. Ik heb zelf ook nooit de stap durven zetten om in het grote bedrijf te infiltreren. Echter hebben externe collega’s, die op hetzelfde niveau zaten als ik, dat wel gedaan. Wel via een omweg, dus eerst enkele jaren bij dienst X en daarna doorschuiven naar de dienst die ze op het oog hadden. Nu zitten zij wel binnen het grote bedrijf als interne, en niet meer als externe.
Via via ben ik te weten gekomen dat er op een dienst een functie openstaat die mogelijk wel interessant voor mij zou kunnen zijn. Bovendien zou dat een serieuze stap vooruit zijn op maandbasis (minstens € 1000 bruto én meer voordelen). Qua inhoud van de functie zou het een stapje terug zijn en minder uitdagend, maar daartegenover staat een minder stressvolle job met meer collega’s (nu doe ik al mijn werk alleen en heb ik geen andere collega die hetzelfde doet) voor meer geld.
Ik twijfel nu heel erg of ik moet informeren/mezelf kandidaat stellen voor die functie. Mijn baas is momenteel op vakantie, dus ik kan hem pas volgende week inlichten. Het zal hoe dan ook zijn oren bereiken als ik zou informeren naar die interne functie.