Ik zou het zeker doen, maar kan niet kijken naar jouw gevoel hierbij.
Ben altijd wel voor kiezen voor jezelf en eigen carriere/geluk. Minder stress en meer geld zou ik meteen voor tekenen.
Ik zou het zeker doen, als je eenmaal binnen bent kun je altijd doorgroeien.
Enige wat je tegen zou kunnen staan als het echt alleen een interne plek is waar officieel geen externe op mogen solliciteren. Maar eventueel is er wat voor je mogelijk.
Ik lees geen 1 reden om het niet te doen, go!
Ja wel een en dat is een bore out als het echt zo veel minder uitdagend is. Maar ik weet niet of @Tobvit dat in positieve of negatieve manier bedoelt! Want kan ook positief zijn natuurlijk
Maar ik lees ook dat het minder stressvol gaat zijn en dat ze in een team komt en niet meer alleen. Lijken mij allemaal plussen
Lees ik ook
Ik reageer toch op een bericht dat iemand denkt geen een min te zien. Die zie ik misschien wel een als de poster dat zo bedoelde. Naast alle plussen ja
Dank iedereen!
Mijn gevoel zegt ook: GO!
Ik zie voorlopig ook alleen maar positieve zaken aan de job behalve de mindere uitdaging inderdaad. Maar wie weet kan ik de uitdaging nog vinden in die functie, de processen helpen verbeteren of iets in die aard. En wie weet draait het uit op niets en blijf ik gewoon waar ik zit
En ik lees het dus weer als zijnde het is minder uitdaging, maar daar zitten ook weer voordelen aan dus dat het uiteindelijk geen reden is om het niet te doen
@Tobvit Go for it! Succes!
Ik ben gevraagd om onderdeel te zijn van de sollicitatiecommissie op mijn werk. Nu wordt dit voor mij de eerste keer dat ik in een sollicitatiecommissie zit. Hebben jullie tips en trucs? Vragen waar ik aan moet denken of andere belangrijke punten.
Ik ben gewoon blij voor je, klonk echt als een rotplek, je kunt dan gewoon een tijdelijke uitkering ofzo krijgen toch?
Ahh Dankje Ja klopt! Nou, als een kind echt zo blij!
Nee niet mijn nieuwe werkgever, wel mijn mogelijk toekomstige uit de vacature kan ik al opmaken dat de werknemers bijdrage laag is, maar wat de werkgeverbijdrage is, kan ik niet vinden online. Wrs omdat ik niet goed weet waar ik zoeken moet. Van mijn huidige werkggever kan ik het makkelijk online vinden. Het gaat over achmea. En ja, als ik het zeker eil weten moet ik het tzt aan HR vragen natuurlijk maar in dat stadium ben ik nog lang niet.
@FrozenFlame Lucky you!!!
Leuk om te doen en als het bedrijf waar he werk sollicitaties een beetje serieus aanpakt leer je enorm veel van! Solliciteren moet je namelijk vaak doen om goed te worden maar solliciteren doe je over het algemeen niet vaak. Op deze manier ga je je eigen sollicitatieskills ook ontwikkelen.
Hebben jullie een een beetje door de wol gewassen HR medewerker? Ga met die persoon in gesprek over hoe ze het doen en welke rol jij kan vervullen in het gesprek.
Het boek ‘surrounded by idiots’ is ook een aanrader. Je gaat van ieder type mens zijn/haar kracht zien en kan dan goed inschatten of hij/zij een aanvulling op het team kan zijn.
Dit is wel ook een beetje wat ik bedoelde hoor!
Moet je selecteren op skills of of iemand bij het team past? In het eerste geval zou ik meer inhoudelijke vragen stellen, maar in het tweede geval wil ik vooral weten hoe iemand als collega is. Dus dan kun je bijvoorbeeld vragen wat iemand leuk vindt om te doen, of hoe diegene met bepaalde praktijksituaties omgaat.
Update:
Ik ben op gesprek geweest. Ze konden momenteel niet veel doen aangezien het een interne vacature betreft. Ze zijn zich wel bewust dat het niet snel ingevuld zal geraken door iemand intern, dus ze blijven wel pushen bij het management om de vacature naar de buitenwereld open te zetten. Ze gaan mij alsinds op de hoogte houden nu ze weten dat ik geïnteresseerd ben
Ik vond het heel spannend, maar ik ben wel blij dat ik de stap heb gezet om te informeren. Het voelt alsinds goed nu ik het gedaan heb. Ik heb ook nog meer uitleg gekregen over de jobinhoud en dat sprak me wel aan
Heeft iemand tips hoe ermee om te gaan als je heel perfectionistisch bent op werk? Merk dat ik zowel qua kwaliteit en kwantiteit de lat vrij hoog leg voor mezelf, en hier wel tegenaan loop (last van krijg, bijv nog met malen ih weekend)?
Nu is de werkdruk sws vrij hoog bij ons, en vind ik het niet echt redelijk dat dit een individueel probleem wordt gemaakt (“goh heb je een drukke agenda?”) terwijl het werk overall op de afdeling structureel teveel is
Zeker niet iemand aannemen omdat je de vacature zo snel mogelijk ingevuld wil hebben. Liever even wat langer een hoge werkdruk, maar dan echt de juiste persoon op die plaats, dan snel snel invullen met iemand die eigenlijk niet helemaal geschikt is.
Stel jezelf de vraag: zie ik die persoon passen in het team? Kunnen mijn collega’s daar elke dag goed mee samenwerken? En durf er eerlijk op te antwoorden.
Ik ben wel benieuwd hoe iedereen hier bezig is met het (door)groeien in werk? Als in: hoe ambitieus ben je om een hogere functie te bekleden en wat doe je daaraan? En ook: in hoeverre gaat dat je makkelijk af of merk je juist dat het best wel wat vraagt (bijv in je privéleven of de stress die je ervaart).
Het zijn vragen die mij momenteel best veel bezighouden. Ik vind hard werken leuk en ben ambitieus, maar ten koste van wat? Misschien is een leuke functie die niet op directie- of bestuursniveau zit ook wel goed genoeg. Zeker als ik dan meer tijd over houd voor mijn privéleven en eventuele andere projecten.
Ik was er vroeger heel erg mee bezig. Ik wilde altijd weten hoe ik ergens zo snel mogelijk hogerop kon komen en dat was ik dan al aan het plannen voordat ik een dag gewerkt had bij de betreffende baan. Echt hele plannen maakte ik ervoor. Totdat ik het echt ging doen en besefte hoeveel tijd en energie het kostte . En nu wil ik eigenlijk met name dat ik mijn werk gewoon prima vind en dat het niet ten koste gaat van mijn privéleven. Maar dat is wel gebaseerd op mijn huidige (drukke) privéleven. Kan me wel voorstellen dat als ik dat minder had, dat ik wel weer meer met werkgerelateerde dingen bezig was.
Wat ik overigens wel nog steeds doe is verschillende cursussen en korte opleidingen. Ik vind werk vaak na een paar jaar niet heel leuk meer en dan wil ik weer totaal wat anders. En op deze manier kan dat wel en ik vind studeren ook leuk om te doen.