Jullie zijn wel erg unaniem, dank!
Ik zou dat er van af laten hangen wat voor soort promotie het is. Moet je er veel tijd in steken in het begin en heb je daardoor nog wel voldoende tijd om te solliciteren? Zit er een opleiding aan verbonden en hoe zit het met die studie kosten als je ontslag neemt? Dat soort dingen
Ohh wat een goeie!!
Ik probeer dit nu te doen maar ik snap er alleen geen bal van hoe ik moet rekenen.
Ik heb 455 uren aan medewerkers en een factuur van 488 euro die daarover verdeeld moet worden.
Heel simpel eigenlijk! Is die 455 uur per week?Dus iemand die 32 uur per week werkt betaalt dan 32/455e deel van 488. Dus 488 : 455 x 32 is dan 34,32.
ls je het in Excel zet kun je het op deze manier heel makkelijk uitrekenen. Onderaan de streep zou je dan ook weer op 455 uren en 488 euro moeten uitkomen.
Dan doe je toch 488/455=bijdrage per uur, en dat dan per medewerker maal het aantal uur dat zij werken? Dan zou het volgens mij goed moeten gaan.
Wij hebben op kantoor echt hele slechte akoestiek. We hebben 3 kleine kantoortjes waarin elk 3 medewerkers werken. Deze kunnen wel met een deur afgesloten worden, maar toch blijft het heel erg hol klinken en iedereen wordt er helemaal kriegel van. Hebben jullie tips om de akoestiek te verbeteren? Hoe pakken andere kantoren dit aan?
Ik zou van die schuimmatten/akoestische panelen plaatsen of meer spulen erin zetten die het geluid kunnen absorberen.
Ik heb een vraag aan de HR-mensen hier Ik heb ontslag genomen en nu zijn mijn werk en ik overeengekomen dat ik niet aan het eind van de maand stop, maar over een week. Alleen in mijn bevestiging is geschreven dat mijn einddatum dus over een week is en ik mijn vakantiedagen uitbetaald krijg. Maar dat is iets dat je in overleg moet doen toch? Volgens mij is het voordeliger voor mij om als einddatum bijv. over 2 weken te hebben en dan de laatste week niet te werken, omdat dat dan vakantiedagen zijn. Klopt dit?
Heb je tapijten of vloerbedekking op de grond? Dat doet ook veel. Of eiermatjes onder de bureaus. Anders heb ik geen idee
Hun brief klopt toch met wat je overeen bent gekomen? Namelijk ik stop per x, niet ik stop per einde van de maand en neem vakantiedagen op.
Nou half, het is alleen niet zo concreet besproken. Het was meer van: “dan is je laatste werkdag volgende week?”. Maar de afhandeling van de vakantiedagen is niet besproken (het was een manager die hier helaas geen verstand van heeft, niet iemand van HR), dus van dat verschil tussen laatste werkdag en einddatum was ik me niet bewust. Dus toen ik de bevestigingsbrief kreeg en even ging Googlen was ik verbaasd, omdat dit blijkbaar een keuze van de werknemer is, maar ik die niet bewust gemaakt heb.
@Aile Bedankt, oke dan had ik dat goed begrepen! Ik ga vragen of we het zo kunnen doen.
Hahaha, dat zou helemaal kak zijn. Nee, wat we gaan doen is volgens mij gewoon de laatste werkdag + zoveel vakantiedagen en dat is dan de einddatum. Is ook gunstiger voor mijn uwv en kinderopvang, die extra week. Hopelijk komt het dan helemaal goed.
Hoe gaan jullie om met collega’s (in dit geval een stagiair) waarvan je vermoed dat ze iets te veel door ChatGTP laten doen? Het gebruik ervan vind ik op zich niet erg en in dit geval is het ook zeker niet 1 op 1 overgenomen of zo. Het resultaat is niet slecht maar het is heel erg “net niet” of zo? Ik merk dat ik er lastig m’n vinger op kan leggen maar pik de ChatGPT schrijfstijl er wel meteen uit. En ik denk dat het resultaat veel beter geweest was als ze eerst zelf een opzet gemaakt had en daarna misschien nog ai had laten meekijken. Iemand ervaring mee?
Ik zou het precies zo benoemen als je schrijft.
Ja ik heb een collega daar wel eens op aangesproken maar dan meer in de vorm van “als je ChatGPT gebruikt, probeer dan deze prompts of let hier op voor de finale versie”
Ik snap niet helemaal waarom een collega die minder uur werkt “minder” inleg zou moeten hebben voor een training waar ze wel “volledig” aan deelnemen?
Het is toch logischer dat iemand die meer werk meer “ruimte” overhoud voor treintje en dus niet even snel door z’n budget is als iemand die parttime werkt? Omdat alles naar rato wordt gedaan? (Tenzij diegene dat in hun eigen tijd doen en fulltime medewerker onder werktijd, dan snap ik het wel weer)
Ja ik ben uitgekomen op iedereen 40%.
Het is lang geleden dat ik een examen had. Maar ik heb er nu eentje voor werk en ik stress hem wel. Ik heb goed geleerd, maar dan nog. Het is ook een cursus die ik zelf wilde en niet perse vanuit mijn functie moest.
Is het gehorig qua gesprekken? Geluid ketst vooral tegen harde oppervlaktes zoals gladde muren en glas. Wat helpt is wolvilten panelen tegen de muren plaatsen, stoffen tussenschotten tussen de bureaus en eventueel gordijnen of vitrage voor eventueel glazen wanden. Je zou nog iets met de plafonds kunnen doen, maar dat is vaak wat prijziger.
Nee nog geen concreet plan! Ik wil eigenlijk geen kantoorbaan meer en hoef niet per se in m’n vakgebied te blijven. Ik zit erover na te denken om een docentenopleiding te gaan doen (daar denk ik eigenlijk al heel lang over na), dus ik ga nu iig m’n diploma’s en cijferlijsten opsturen om te kijken of ik kan worden toegelaten.
Jij werkt ook al lang bij je huidige werk toch? Als je niet meer op je plek zit en je nieuwe project trekt je ook niet, dan zou ik lekker iets anders gaan doen ja. Ik heb ook eigenlijk wel zin om weer eens een paar weken weg te gaan.