Werk (algemeen topic)

Ja ik zou als je projectmatig werkt of aan de slag wil met het optimaliseren en simplificeren van processen gewoon meteen voor green belt kiezen. Vind yellow geen toegevoegde waarde hebben als je voornemens bent om (ook) green te doen.

1 like

Oh ik dacht dat je eerst yellow moest doen en vervolgens pas green kon doen, maar dat is dan misschien wel een goed idee. Thanks!

1 like

Ik heb vrijdag schriftelijk ontslag genomen (persoonlijk was helaas geen optie) maar nu durf ik steeds niet te kijken of ze al gereageerd hebben :smiling_face_with_tear: waarom ben ik zo, ik werk er dadelijk niet eens meer

5 likes

Niet kijken vandaag! Lekker morgenochtend aandacht aan besteden (of dinsdag, als je morgen vrij bent)

4 likes

Ik heb toch gekeken!! Maar geen reactie haha dus geen idee. Tegen de tijd dat ik dinsdagochtend op werk kom zullen ze het wel gezien hebben.

Zie dat je al heel veel tips hebt gekregen. Als reactie op je eerste vraag: ik gebruikte Toggl (website en app) om te registreren met welke projecten ik bezig was.

Tip van Cynthia/Structuurjunkie dus zijn vast blogs over terug te vinden met meer informatie.

Naast project A, B, C etc had ik ook ‘overige afspraken’ en ‘mail/administratie’ als categorien om tijd in te registreren omdat niet alles (bij mij) onder een project viel.

2 likes

Ik ga vandaag aangeven dat ik weg wil na m’n huidige project. Of ja, ik hoop dat ik het durf. Ze gaan het niet zien aankomen dus ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren. Hoop/denk dat het heel erg oplucht als ik het heb gezegd.

29 likes

Ga je gewoon doen :muscle:t4:

9 likes

Hebben hier mensen ervaring met loopbaanbudget voor trainingen voor het hele team inzetten? Wij doen maandelijks een verdiepende training van 2 uur, maar nu geef ik die vaak en ja ik weet niet alles.
Ik heb niet echt collega’s die hun loopbaanbudget gebruiken dus dat geld staat er maar.
Ik wil het nu dus voorstellen bij m’n team om dat geld te gebruiken om die trainingen te voorzien.
Maar ik zit een beetje met hoe je het geld dat iedereen inlegt bepaalt. We zijn met 18 mensen maar sommige hebben een contract van 8 uur en anderen van 36 uur, en sommige werken er pas een maand en anderen al 4 jaar. Dus die opbouw is natuurlijk verre van gelijk.
Hoe zou ik dat eerlijk kunnen verdelen?
(het is uiteraard iets wat ik bij ze voorstel maar tot nu toe vinden ze het altijd heel leuk en leerzaam en vragen ze om meer verdieping dus ik denk dat ze wel enthousiast zijn).

Ik zou niet meetellen hoe lang iemand er al werkt, maar het gewoon naar fte omrekenen. Dus stel je hebt iemand van 8 uur, een van 16 uur en een van 40 uur, dan is het totale urenaantal 8+16+40=64 en dan verdeel je de kosten dus 8/64e deel, 16/64e deel etc. Maar misschien denk ik te simpel :sweat_smile:

3 likes

Yes I did it! Ze zagen het niet aankomen maar ze begrepen het wel. Dus ben blij en opgelucht.

34 likes

Mijn manager wil met mij een promotietraject ingaan, maar ik zit op dit moment midden in een sollicitatieprocedure voor een nieuwe baan. Beetje kut want ik kan dus nog niks zeggen, want er ligt nog geen aanbod. Officieel loopt mijn contract ook af eind april, maar ze gaan ervan uit dat ik het nieuwe contract ga tekenen en ik blijf maar dingen verzinnen om dat uit te stellen. Dit is zo’n vervelende situatie, vind het ook echt flauw om 2 weken voor einde contract te zeggen ‘oh nee toch niet’, maar wil mezelf ook niet in de vingers snijden voor het geval dat het niet doorgaat.

1 like

Oef wil je zeker weten weg waar je zit? Of is de nieuwe baan gewoon een toffe unieke kans? Als je sowieso weg wilt misschien toch aangeven…

1 like

In ons team krijg je jaarlijks een individueel leerbudget van 1000 euro per jaar bij een fulltime contract. Twintig procent daarvan wordt gebruikt voor het gezamenlijk leerbudget, sommigen geven meer af dan anderen en daar is iedereen akkoord mee. In september/oktober moet je je keuze voor dat jaar definitief doorgeven zodat er zicht is op het ongebruikte geld en het als.team gebruikt kan worden.

2 likes

Oh wat een kutsituatie. Kunnen zij er niet wat meer vaart achter zetten ivm jouw situatie? Lijkt me wel begrijpelijk…

3 likes

Ik wil sowieso weg, heb het niet meer naar mijn zin dus anders ga ik sowieso verder solliciteren. Alleen weet ik natuurlijk niet hoelang het duurt tot ik wat heb. Hopelijk schiet het een beetje op zodat ik binnenkort duidelijkheid heb.

@Enthusiasm bedoel je dat ik dat moet bespreken bij het bedrijf waar ik solliciteer? Ben een beetje bang dat als ze weten dat ik haast heb dat ik mijn onderhandelingspositie slechter maar

3 likes

Wat goed! Weet je ook al wat je hierna gaat doen? Gewoon solliciteren / totaal iets anders / reizen?

Mijn huidige project loopt ook af in juni, en daar zit ik eigenlijk ook al heel lang niet op mijn plek, maar nu komt mijn manager met een alternatief aan vanaf juni en dat klinkt echt teringsaai. Dus nu denk ik, waarom zeg ik gewoon niet mijn baan op en ga een tijdje reizen ofzo.

1 like

Zouden jullie een promotie aannemen als je eigenlijk weg wilt (en ook aan het solliciteren bent)?

3 likes

Zeker! Voorlopig zit je daar nog en staat ook weer goed op je cv toch

2 likes

gewoon doen, als we rollen omgedraaid waren had je werkgever ook geen second nagedacht

1 like