Ik ben in augustus een jaar ziek, dus dat tweede spoor traject zou dan sowieso opgestart worden. Alleen nu heeft mijn leidinggevende dus gezegd dat het eerste spoor (reïntegreren in het oude team) geen mogelijkheid is, dus het wordt nu “sowieso” tweede spoor. Terug in oude functie (promovendus) is/was sowieso geen mogelijkheid, maar ik hoopte op termijn wel als (ondersteunend) onderzoeker bij te kunnen dragen aan onderzoek van collega’s bijvoorbeeld zolang m’n contract loopt (tot november 2025). Maar goed, dat zit er dus niet in (volgens mij is het niet de positie van m’n leidinggevende om dat te zeggen trouwens, maar goed ze heeft het al gedaan haha).
Die anderhalf uur was omdat ik gewoon nét begonnen was met weer wat proberen. Dus dat was gewoon aftasten en ik hoopte dan wat op te kunnen gaan bouwen naar meer uren.
Maar ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die dus inderdaad met een arbeidsdeskundige opzoek zijn gegaan naar een andere werkplek om te reïntegreren, en hoe dat bevallen is. Was dat prettig en duurzaam of werd je voor je gevoel bijvoorbeeld ergens weggezet wat helemaal niet fijn was. Dat soort dingen. Ik heb geen idee hoe het in z’n werk gaat straks en ik ben een beetje bang om op een kut plek te komen met werk onder m’n niveau/dat niet bij mij past. Vraag mij dus ook af of ik nu beter zelf actief op zoek kan gaan naar iets, en dan hopen op een frisse start.