Werk (algemeen topic)

Zit er geen enkele kern van waarheid in? Dus kun je je totaal niet vinden in de feedback? En de manier waarop was wel netjes?
Weet niet of dit voortkomt uit jouw onzekerheid. Of wanneer je het er echt niet mee eens bent kun je de argumenten nog open toelichten/open gesprek, je wilt beiden t beste voor t bedrijf.

Bedenk dat t normaal is dat er altijd wel iets van terugkoppeling of een feedbackronde bij komt kijken. Al dan niet een aanpassing. En vaak veranderd hun eigen mening gedurende een proces of periode ook nog eens. Hoge eisen of mening van iemand anders die erbij betrokken raakt, maar zegt niets over jouw werk. In the end zijn ze misschien mega tevreden, zeker als je je flexibel op stelt. En het is vaak toch weer extra werk want meer uren om te factureren toch?

Dankjewel voor je rustige reactie haha, klinkt heel redelijk wat je schrijft. In de praktijk krijg ik zelden kritiek, waar ik misschien wat lakser van ben geworden, de feedback is dan ook niet helemaal onterecht, al denk ik dat er ook wat schort aan hun kant.
Mail was netjes overigens met uitnodiging om er telefonisch verder over te praten, maar dat vind ik best wel lastig en mijn eerste impuls is dan nu om het te gooien op ‘blijkbaar geen match, deze uren waren van de zaak, doei’, maar dat lijkt me niet de beste aanpak (wil hier ook in groeien).

4 likes

Ik herken dit van toen ik wat jonger was. Elke feedback voelde toen als totale kritiek op mijn idee en daarom mij. Echt super vervelend! Het is bij mij met de jaren minder geworden, maar ik denk dat ik feedback op mijn manier van werken oid nog steeds wel vervelend zou vinden.

Wat denk ik een goed idee is om op het moment dat je het krijgt sowieso niet te reageren. Dan zit er zoveel emotie dat je én niet kan reflecteren of er misschien een kern van waarheid in zit én je reactie doet dan waarschijnlijk meer goed dan slecht. Je hoeft ook niet alle feedback klakkeloos aan te nemen, maar er even goed bij stilstaan is altijd slim. Dus ik zou dan in zo’n situatie iets zeggen als: bedankt dat je de tijd neemt om feedback te geven, vervelend dat je niet tevreden bent (ofzoiets). Ik ga het nog even rustig bekijken en dan kom ik bij je terug. Zo koop je tijd om je emoties even tot rust te laten komen en een goede respons te verzinnen.

Maar het is echt lastig hoor, slechte feedback is nooit leuk.

6 likes

Dankjewel! Het was inderdaad bij mij vroeger ook erger, maar ben nu ruim de 30 gepasseerd dus dacht dat het wel wat weggezakt was. Ga inderdaad niet gelijk reageren, maar aan het einde van de dag even kort. En ook de les voor mezelf ter harte nemen, had al niet zo’n goed gevoel bij deze opdracht, maar vind het lastig om nee te zeggen en dan merk je dat ook in het resultaat.

1 like

Ik merk dat ik mijn werk inhoudelijk gewoon niet meer leuk vind. Ben vorig jaar geswitcht van werkgever omdat ik dacht dat het daar aan lag, maar ik vind de inhoud gewoon niet leuk. Ik werk op de financiële afdeling dus kan ook niet echt iets anders zonder weer een opleiding te moeten volgen, maar vind het dan moeilijk te bedenken wat me wel leuk lijkt. Ik voel echt weerstand om de hele dag achter de laptop te zitten en geen drol bij te dragen aan de maatschappij in welke vorm dan ook. Ik zit een beetje vast in wat ik hier nu mee moet, ik heb wel gekeken naar loopbaancoaching maar dat is zo kneiterduur en vraag me af hoeverre dat iets voor me kan betekenen… Heeft iemand ervaring met dit soort gevoel?

3 likes

Herkenbaar hoor, ik kom ook uit de financiële hoek en vond daar ook weinig voldoening in. Misschien past het totaal niet bij je hoor, maar misschien is het onderwijs wat voor je? Bijvoorbeeld op het vo, mbo of hbo lesgeven? Met een eenjarige kop opleiding of opleiding voor zij instromers kan je vaak al bevoegd zijn. En in het mbo is het sowieso mogelijk om direct voor de klas te staan en het eerste jaar nog even niet met een opleiding bezig te zijn.

1 like

Ik zit met precies hetzelfde, vind m’n . werk niks meer aan, zo nutteloos. Ik heb ook de helft van de tijd niks te doen. Net afgelopen week besloten actief naar vacatures in het onderwijs te gaan zoeken want ik heb in een ver verleden de PABO gedaan. Vind het wel doodeng hoor, want straks word ik aangenomen, ik heb geen idee meer hoe ik moet lesgeven!

Edit: ondanks dit voornemen net toch weer achter een administratieve baan aan gebeld, maar dan wel op loopafstand van m’n huis, ipv bijna een uur enkele reis. Ik denk dat dat m’n werkplezier ook wel gaat verhogen!

6 likes

Kan je werkgever niet iets betekenen in de loopbaancoaching?
Zou ook niet zo zwaar hangen aan je diploma en werkervaring. Uiteindelijk kun je een hoop vaardigheden ergens anders ook goed inzetten en op inhoud kun je leren. Ik denk dat je jezelf echt tekort doet door zo te denken en je zoektocht te veel beperkt door door die bril te kijken.

8 likes

Ik heb een nieuwe baan waardoor ik elke dag op kantoor moet zijn in het begin om in te werken maar ik ben dit echt niet meer gewend :smiling_face_with_tear: Lekker overdreven maar ik voel me echt een beetje opgesloten in dat kantoor 4 dagen pw, ik mis de vrijheid om lekker thuis te kunnen blijven als de NS loopt te kutten (zoals nu :smiling_face_with_tear:) of als het heel lekker weer wordt zodat ik in de tuin kan zitten werken. Ik heb het tot nu toe ook niet naar m’n zin op m’n nieuwe werk dus dat helpt ook niet mee natuurlijk.

12 likes

Oh I feel you! Zou nooit meer 4 dagen per week op kantoor kunnen zitten. Heb je een idee wanneer je thuis zou kunnen gaan werken? Dan is het nog even doorbijten.

2 likes

We hebben afgesproken in ieder geval de eerste maand fulltime op kantoor, daarna verder kijken. Dus nog minstens 4 weken maar wel nog twee feestdagen tussendoor dus dat scheelt al iets om de positieve kanten maar te zien haha

4 likes

Een oude werkgever heeft gevraagd of ik uren kan bijspringen op momenten dat ik vrij heb van mijn andere baan (onderwijssector dus veel vakantie). Wil ik best doen, maar nu moet ik gaan onderhandelen over een uurtarief en ik vind het zo ongemakkelijk om zoveel voor mezelf te gaan vragen hahaha terwijl ik wel denk: ja als ik dit niet minimaal krijg, ga ik mijn vrije dagen er niet voor op offeren joeee. En ik krijg op internet ook niet echt gevonden wat nu een redelijk tarief is en ben dus bang dat ik veel te hoog inzet

4 likes

Als je te hoog inzet hoor je het vanzelf wel. Gewoon doen! Je levert vakantiedagen ervoor in, fiscaal moet je er ook nog wat van afdragen waarschijnlijk en het levert je ook meer moeite op (dus nog meer vrije tijd die je inlevert). Ergste wat ze kunnen zeggen is dat het te hoog is!

14 likes

Oei dat zou ik ook heel lastig vinden. Heb je oud collega’s waarmee je hierover kan sparren? Aan de andere kant, je hebt niets te verliezen. Waarschijnlijk zitten ze hoog en zij begrijpen ook dat jij anders kan genieten van een welverdiende vakantie :slight_smile:

2 likes

Doen! Ik las laatst een artikel van een hr iemand die zei dat onderhandelen ongemakkelijk hoort te voelen. Een werkgever gaat ervan uit dat je gaat onderhandelen dus het is niet gek om met een voorstel te komen dat voor jou misschien als heel veel geld voelt. Probeer het als iets zakelijks te zien en hou in gedachten dat dit ook is hoe mannen ervoor zorgen dat ze meer verdienen dan vrouwen. Als je te veel vraagt hoor je het vanzelf en dan kan je daarna bedenken wat je vervolgstap gaat zijn en of je het dan nog wil doen. Maar je kan beter te hoog inzetten dan te laag. Dit is het moment om je innerlijke witte mediocre man te channelen en dat geld binnen te slepen.

23 likes

Hahah love deze laatste zin, je hebt ook honderd procent gelijk.

5 likes

Ah maar je vindt het ook niet leuk? Wat jammer

Tot nu toe niet enorm nee, niet door de mensen want die zijn heel warm en lief maar vooral de inhoud van het werk en werkwijze die ik tot nu toe heel bureaucratisch vind. Maar ik wil het wel nog even aankijken en als dit gevoel blijft bespreekbaar maken of dit de fase is waarin het project zit of echt blijvend is. Heb t nog niet opgegeven :blush:

2 likes

Helemaal hiermee eens en met @Infidel. Verschrikkelijk ongemakkelijk maar ga ajb nóg hoger inzetten dan je wil (haha) dan zeggen ze maar nee toch? Vrije dagen zijn belangrijk, er mag echt wat tegenover staan!!

5 likes

Jaaaa ik heb het ook even met iemand besproken die zelfstandig werkt en die zei ook echt nou zet nog maar wat hoger in, dus dat ga ik doen en anders ga ik die 50 vakantiedagen vanuit t onderwijs heerlijk anders benutten :heart: jullie hebben helemaal gelijk!

Dankjulliewel voor de aanmoedigende woorden!

5 likes