Ik heb ook een nieuwe baan waar ik over een tijd begin en ik ga ook echt van 99% thuis werken naar 50%-75% kantoor en ik zie daar nu al tegenop. Ook nog eens een uur reistijd van deur tot deur. Hopelijk is het werk wel leuk anders ga ik echt janken haha.
Gelukkig heb je uitzicht op verbetering waarbij je meer thuis kan werken, het scheelt dat het niet voor altijd is. En als het werk echt stom blijft dan kan je altijd verder zoeken, is ook niks mis mee
Ga je als ZZPer dit doen naast een baan in loondienst? Goed om dan ook rekening te houden met dat dit qua belastingen vaak vrij zwaar belast wordt. Technisch verhaal waarom dat is, maar met deze tool kun je in elk geval een goede inschatting krijgen van wat je netto overhoudt: Parttime Ondernemer - extra inkomen berekenen | BerekenHet.nl
Ik heb ook een loondienst+ZZPer inkomen en moet ongeveer 50% belasting betalen over het zzp uurtarief.
Goede opmerking, dankjewel!! Ik ga me erin verdiepen
Ik heb vanochtend een podcast-opname gehad, wat een belevenis. We hebben uiteindelijk totaal niet de outline gevolgd die ik voorbereid had, het vloeide wat van hier naar daar maar de host zei dat het een heel boeiend gesprek geworden is. Heb het zelf wat afgeblokt door de stress, dus ik ben zelf ook benieuwd naar het resultaat
Even een update: ik heb best goed onderhandeld en zit zelfs nog hoger op wat ik in eerste instantie had bedacht
Yes!!!
Hi! Ik weet niet of dit hier thuishoort, maar ik vond geen beter topic. Naast mijn baan als Management Assistent pak ik een stuk interne communicatie op. Hierin is de afgelopen jaren vrij weinig gedaan, dus er is veel verbetering mogelijk. Nu gaan we bijvoorbeeld eindelijk een intranet introduceren (combinatie van Sharepoint met Viva Engage). Ik merk alleen dat ik veel ideeën heb, maar vastloop op het ‘hoe’. Hoe betrek je collega’s? Hoe bepaal je wat er via welk medium gecommuniceerd wordt? Etc.
Long shot, maar is er toevallig iemand interne communicatieadviseur of heeft zo’n project gedraaid die eens met mij wil sparren?
Niet heel hoopgevend maar hier zijn ze daar al 4 jaar mee bezig en is het nog steeds niet duidelijk + weinig mensen kijken op de portal. Wel worden artikelen zoals 5 questions to … heel erg leuk ontvangen met een mix van werk vragen en prive vragen uit een lijst te kiezen en de persoon die het die week ‘is’ mag ‘m zelf aan iemand anders doorgeven!
Vooral de oude gewoontes zijn er lastig uit te slaan dus bij ons is het nog steeds een mix van mail, portal en teams . Zou vooral proberen om zsm hier best ‘streng’ mee om te gaan.
Ik heb voor mijn werk wel zijdelings te maken met inrichting van intranet en informatie bronnen.
Totaal geen com adviseur of achtergrond hier maar voor mijn idee zijn dit wel 2 hele aparte vragen als je aan een project begint?
Hoe betrek je collega’s;
In welke zin;
in de ontwerp fase of uitvoeren/implementeren of hoe zij als gebruiker het intranet straks ervaren, wanneer het eind product klaar is?
Of bedoel je meer je stakeholders; van wie moet je akkoord krijgen. Op welk moment en op wat?
Wat via welk medium;
Welke platformen zijn er, welke functiegroepen zullen gebruik maken van deze platformen, voor welk doel? Is dat informeren, samenwerken, mensen tot actie aanzetten etc.
Zijn er functioneel beheerders, key users?
Ik heb wel ervaring met projecten coördineren in algemene zin. Dus mocht je willen sparren over het schrijven van een projectplan of een analyse, wil ik wel meedenken!
Nou wat vervelend! Hoe reageerde je leidinggevende toen je zei dat je het als vervelend had ervaren?
Jeetje, dit klinkt inderdaad niet heel chill. Alsof dat heel normaal is om zomaar een gesprek stop te zetten?
Nee dat leek mij ook haha. Nou heb mn brief binnen met contractverlenging. Zoveel gedoe voor een halfjaar, het is bijna lachwekkend.
@soarin Haha dat is hoopgevend. Tja we moeten toch ergens beginnen. Is denk ik ook een beetje mijn angst, dat we dit gaan introduceren en het meteen doodbloedt. Maar er is wel echt behoefte aan meer delen met elkaar, en een duidelijke plek waar je informatie kunt vinden.
@Scorpiovibes Hoe betrek je collega’s als in: draagvlak creëren voor het platform. Het is een sociaal intranet dus het is de bedoeling dat iedereen info kan plaatsen. Willen gaan werken met interne ambassadeurs die nu bijvoorbeeld al veel posten op LinkedIn. Zou graag horen hoe andere bedrijven dat hebben aangepakt.
Via welk medium: we hebben straks sharepoint, Viva Engage, Teams, Outlook. Welke info landt waar. Maarrr hier heb ik inmiddels een handige visual voor gevonden vanuit Microsoft dus daar ga ik mee aan de gang! Bedankt voor je aanbod mbt het projectplan, alleen daar hebben we de expertise dan weer wel voor in huis. Toch bedankt!
En is er nog iets gezegd hierover?
Emotionele of gevoelige onderwerpen die met de inhoud van het werk te maken hebben, of over het team/de medewerkers/werkomstandigheden? Dat laatste hebben we op mijn werk met behulp van een coach als gespreksleider gedaan in een aantal sessies omdat diegene onafhankelijk was. Dat werd trouwens in gang gezet omdat we probeerden zo’n inhoudelijk gesprek te voeren maar toen bleek dat inderdaad niet iedereen zich daar fijn bij voelde, dus was eerst dat tweede nodig.
Mijn ervaring is dat de cultuur daar ook echt naar moet zijn. Anders ga je ongetwijfeld voor elkaar krijgen dat mensen uit die ‘laag’ iets zeggen of toevoegen aan het gesprek maar laten mensen niet het achterste van hun tong zien. Zou daar dus in ieder geval naar kijken, achterhalen hoe deze mensen dat ervaren en of daar wellicht eerst aandacht voor moet komen voor je überhaupt dit gesprek aan gaat in groepsverband.
Ik moet denken aan Deep Democracy, maar weet niet of het helemaal passend is?
Ik weet dat ze op mijn werk een workshop Giftig gedoe op de werkplek van Caroline Koetsenruijter hebben aangeboden. Ik kon er zelf niet aan deelnemen maar geloof dat collega’s wel enthousiast waren. Er hoort ook een boek bij.
Bij ons is dit in de vorm van een “Brave space” georganiseerd, wat kennelijk weer wat anders is dan een “safe space” maar missh kun je hier verder op zoeken of dit is wat je bedoelt?
Hoe lang geven jullie een nieuwe baan een kans voordat je conclusies trekt dat de baan niet bij je past? Ik ben nu bijna 4 weken geleden gestart dus wel echt nog heel vroeg dag.
Ik vind het lastig om te pinpointen waar het ‘m precies in zit maar ik voel me absoluut niet op m’n plek bij m’n nieuwe werk. Het komt deels door dingen die normaal zijn bij een nieuwe baan of dingen die ik al wist (je plek moeten vinden binnen een team, nog vrij weinig te doen hebben, mindere secundaire arbeidsvoorwaarden dan m’n vorige job, minder flexibiliteit door inwerkperiode) maar ook deels in dingen die ik niet wist van tevoren en die niet snel gaan veranderen.