@grace en @quarterlife nog bedankt voor jullie reacties. @quarterlife, jij in het bijzonder bedankt voor je openhartige verhaal. Tweede spoor (dus andere organisatie) is nu sowieso het uitgangspunt voor mij, maar de vraag is dan inderdaad of dat via mijn werkgever/arbeidsdeskundige gaat of dat ik toch zelf weg ga. Maarja, zelf weggaan brengt veel risico’s met zich mee, ik weet ook nog niet zeker wat ik aan kan. Mag ik vragen wat je ongeveer mee kreeg met die vso? Want ik ging uitrekenen waar ik recht op heb en dat is volgens mij 1500 euro op basis van hoe lang ik er werk bijna 1,5 jaar nu) en daar kom ik niet ver mee qua ontspannen een baan vinden heb jij over een hoger bedrag kunnen onderhandelen dan?
Ik ben trouwens echt super mega gefrustreerd op dit moment, want tot drie weken terug had ik eigenlijk wel het idee dat het ook echt ging over mijn herstel maar inmiddels heb ik dat idee helemaal niet meer. Ik had een voorstel gedaan voor werkzaamheden maar dat was niet goed want als reïntegreren in het team de bedoeling was moest ik ook werkzaamheden binnen het team doen, allemaal dingen bedacht etc etc en in een plan van aanpak gezet. Ik daar braaf mee aan de slag, ging ook goed. En twee weken later krijg ik het bericht van mijn leidinggevende dat ik dus niet kan reïntegreren in haar team. Voelt nu dus alsof dat plan van aanpak vooral een formaliteit was voor het uwv en ze mij nu afpoeiert. En ik had gewoon zin en energie om weer te gaan opbouwen en het ging ook goed en dat is nu plotseling stopgezet. Helemaal niet bevorderlijk voor mijn herstel.
Had net gesprek met de bedrijfsarts en dat was ook frustrerend. Ze deed heel vaag over die gang van zaken en of dat wel of niet kon en ze kon mijn vragen over de toekomst ook niet beantwoorden. Ik ga de fnv wel bellen. Want ik vind het allemaal best om ergens anders te reïntegreren of te gaan werken gewoon maar wees gewoon eerlijk en transparant over de situatie arghhh.