Werk (algemeen topic)

Bij ons is het tm 11 acceptabel dus dat valt me nog wel mee.

1 like

Even een verlate update: geen VSO maar andere plannen. Ik werk nu samen met een collega op ons gebouw, plan is om dat te gaan reduceren naar 1. Er gaat een herverdeling plaatsvinden waarbij ik meer naar de achtergrond ga na mijn vakantie om te toetsen of het met 1 persoon mogelijk gaat zijn qua aansturing.
Er werd wel al gezegd dat ze wilden gaan werven voor de toekomstige functie vanaf september, aparte uitspraak vond ik zelf .

Maar goed ik heb woensdag een sollicitatiegesprek staan, hopelijk gaat dat wat worden.
Bedankt voor al jullie tips!

Ik ben benieuwd hoe mijn (grote) werkgever/overheidsorganisatie dit gaat doen. Ze weten wel dat ik met de trein reis, maar niet dat ik met de auto naar het station kom. Kan dat nu ook nog nergens invullen.

4 likes

Haha ja dit klinkt weer als lekker veel administratieve lasten en onuitvoerbaar. Ik kom met de fiets of OV maar als ik met OV ga dan loop ik meestal terug. Succes ermee!

Ik denk dat het gaat o.b.v. gedeclareerde kilometers, dus of dat met de auto of OV is of niet (dus fiets/lopen/anders). Dat moet de werkgever al bij houden voor belastingen.

2 likes

Dit denk ik ook, niet hoe je van je voordeur naar de trein gaat. Neem aan dat je die paar km ook niet vergoed krijgt.

Voor losse declaraties buiten van huis naar kantoor moeten wij voortaan bij de declaratie aangeven hoe dat is geweest (dus ov, auto en dan benzine/hybride/elektrisch/diesel).

Ik werk bij een groot bedrijf. Ik moet nu voor elke individuele werkdag aangeven of ik thuis werk, naar kantoor kom, ergens anders zakelijk moet zijn én met welk vervoersmiddel. Beetje irritant maar het moet maar, went iedereen wel weer aan (maar nu eerst op intranet allemaal keihard zeiken want ja he :upside_down_face::upside_down_face:)

1 like

Jeeeeej nog meer werk voor onze afdeling, want we vervelen ons al zo :tired_face:

3 likes

Mag een werkgever verlofuren afschrijven terwijl je die week al aan contracturen zit?

Bijv. ik heb een contract van 18 uur per week:
Maandag 9 uur werken
Dinsdag 9 uur werken
Woensdag, donderdag en vrijdag vrij: 12 uren verlof afgeschreven

We werken met een jaarurensysteem, maar toch blijf ik het vreemd vinden.

Ik heb dus twee contracten bij dezelfde werkgever (2x 18 uur) en ook daar vraag ik deze dagen vrij en worden ze afgeschreven, voelt echt alsof ik dubbel verlof betaal zo.

1 like

Nee dan zou het iets van roostervrij moeten zijn.
Want anders zou je iedere week uren inleveren, je kunt hooguit in de minuren gaan bij een JUS.

5 likes

Ik heb de personeelsplanning maar even gemaild, hopelijk kunnen zij het me helder uitleggen.

Ik dacht dus net nog, misschien worden die 2x 9 uren werken dan wel plusuren in het JUS en uiteindelijk verlofuren als ik ze meeneem naar volgend jaar.

Ligt eraan hoe je de week erna in je uren zit. Als je elke week netjes aan je uren komt dan mag dit niet en is het roostervrij. Als je de andere weken minder uren draait dan mag het wel zolang je periode gemiddelde op 0 uitkomt.

5 likes

Hier wel even m’n vrij-vraag-irritatie. Mensen mailen me altijd “ik wil die dag vrij”. En dan moet ik maar aanvoelen hoeveel uur ze die dag normaal werken.
En nee dit doen mensen niet alleen als ze 8 uur werken, meestal ook op een dag die ze altijd 4 uur werken.

1 like

Die verlofuren moeten dus inderdaad er weer uitgehaald. Het systeem zet het verlof erin na goedkeuring van manager en dat moet dan weer handmatig aangepast worden.

Mijn collega is dus vorig jaar meerdere keren bedonderd op deze manier kwamen we net achter.

1 like

Onze leidinggevende is twee weken met vakantie en het is zo chill, iedereen gaat elke dag een halfuur eerder naar huis en ik doe lekker mee.

Wat wel kut is is een workbestie die een nieuwe baan heeft gevonden en dat vandaag liet weten. Workbesties mogen nooit weg

6 likes

Ik heb een aanbod gekregen om voor 2/3 maanden een administratieve functie te gaan doen in de zorg. Het is in mijn woonplaats en de taken lijken me prima, ook fijn om even een pauze te hebben van cliëntencontact. Maar de afdeling waar ik zou gaan werken is leeggelopen. De laatste persoon vertrekt volgende week donderdag en ik zou dan dus volgende week binnen drie dagen ingewerkt moeten worden en daarna het in mijn eentje moeten kunnen. Ik kan wel iemand benaderen bij vragen volgens de manager, maar diegene doet dat dan ook gewoon buiten eigen takenpakket om.
Ik vind het lastig!

3 likes

Verdien je hetzelfde?
3 maanden is te overzien. Is het niets dan heb je iig minder reistijd gehad.

3 likes

Ik heb zo het gevoel dat ik faal in mijn werk. Ongeveer een jaar geleden heb ik een nieuwe functie gekregen. Een van de onderdelen van deze functie is dat ik adviezen schrijf. Maar ik blokkeer gewoon wanneer ik iets moet schrijven. Ook is er een nieuwe leidinggevende waar ik ondertussen het gevoel van krijg dat ik onder een vergrootglas lig wat mijn onzekerheid nog meer aanwakkert. Iemand tips hoe met het gevoel van falen om te gaan. Maar misschien ook praktische tips als het gaat om het schrijven van stukken.

1 like

Heb je collega’s die ook adviezen moeten schrijven die je om hulp of voorbeelden kunt vragen? Dit is misschien laagdrempeliger dan via je leidinggevende?

En heb je ook daadwerkelijk feedback gekregen dat je moet verbeteren, of is dit vooral iets wat je zelf vindt? Ik ben bijvoorbeeld heeel perfectionistisch en daar loop ik altijd tegenaan in het begin bij een nieuwe baan. Het helpt mij om erover te praten en samen een soort kader te schetsen waar het aan moet voldoen. Maar ook praten met anderen, want je bent echt niet de enige die tegen dit soort dingen aanloopt. Vaak lucht dat al op, of krijg je op die manier tips/adviezen/aanbod om eens mee te kijken.

4 likes

De enige tip die ik kan geven is dat het echt helpt om soortgelijk dossiers er bij te nemen om te kijken hoe het advies toen is opgesteld en je daar aan te spiegelen. Ik werk nu iets meer dan een halfjaar ook in een functie waar ik eigenlijk alleen maar adviezen en vergunningen schrijf en doe het vooral ook zo.
Kan je ook open praten met je leidinggevenden over je eigen ontwikkeling en gevoelens errond? Het klinkt ook wel alsof ze je eigenlijk gewoon losgelaten hebben zonder veel begeleiding wat echt niet goed en bevorderlijk is. Ik zou sowieso wel goed proberen te communiceren met je leidinggevende zodat je elkaar misschien ook beter gaat leren begrijpen qua ingesteldheid en zo beter op elkaar in kan werken.

4 likes

Ik probeer hier inderdaad ook wel met collega’s over te praten maar wat ik dan terugkrijg is dat ik niet zo onzeker moet zijn. Maar ja met die gedachte krijg ik nog geen letter op papier. Ik krijg gelukkig ook wel het aanbod om mee te lezen etc maar ik loop dus al aan de voorkant vast. Met mijn nieuwe leidinggevende kan ik er ook wel redelijk over praten maar aan de andere kant maakt ze dan ook weer opmerkingen dat ik iets best in een paar uurtjes af had moeten hebben. Ik krijg het ook gewoon niet helder in mijn hoofd. Bij eerdere functies heb ik dit ook weleens gehad en toen was mijn tactiek: solliciteren en wegwezen. Maar ja dit blijft terugkomen en ik kan niet eeuwig wegrennen.