Tijdens sollicitatie (heel luchtig) “We zijn altijd ongeveer 5 a 10 minuten voor tijd aanwezig”
Op contract: “Stipte aanwezigheid voor genoemde werktijden vereist. Minimaal 10 minuten voor aanvang werktijd.”

Ergens wil ik hier iets van zeggen maar ik durf het ook niet. Ik WIL wel 10 minuten voor aanvang aanwezig zijn maar ik ga niet eerder beginnen met werken. Ik wil eigenlijk alleen weten of ze heel moeilijk doen als het bijvoorbeeld 8 tot 5 minuten vooraf is. Mijn nieuwe functie vereist niet eens voorbereidingstijd. De computer aanmelden doe je toch gewoon in je werktijd? In de praktijk zal ik waarschijnlijk wel gewoon altijd ruim 10 minuten voor tijd aanwezig zijn omdat de treintijden zo uitkomen, maar toch.
En wat is gebruikelijk qua reiskostenvergoeding? Ik heb nu een bedrag-voorstel gekregen maar ik had eigenlijk verwacht dat ze gewoon een zakelijk NS abonnement voor het traject zouden afsluiten en mij een kaart zouden geven. Nu staat er een bedrag wat ruim meer is dan een traject-abonnement. Ik twijfel wat nou slim is omdat een vriend van mij erop hamerde dat ze gewoon een NS kaart voor mij moeten aanschaffen want dat is voordeliger voor hun en als het abonnement duurder wordt dat dit ook gedekt is. Nu stellen ze zelf een bedrag voor waarmee ik de kosten er meer dan genoeg uit haal en het bijna als een 100 euro bonus op mijn salaris voelt. (Ik verdien niet extreem veel dus het is wel aanzienlijk). Gewoon akkoord mee gaan of niet?