Normaal is het zo dat als je blijft doorwerken/ingepland bent terwijl je contract is verlopen dat hij automatisch wordt verlengd voor dezelfde periode onder dezelfde voorwaarden. Dus in jouw geval voor bepaalde tijd. In jouw huidige contract staat dat het bij bepaalde voorwaarden over gaat naar onbepaald, maar ik ben er niet mee bekend of het mogelijk is dat een contract automatisch overgaat naar vast. Dus ik weet niet zeker of het dan anders is, maar ‘bij goed functioneren…’ lijkt me sowieso niet specifiek genoeg omschreven om te beargumenteren dat het automatisch over gaat naar vast zonder tegenbericht.
Er is zoals @Mrs.Fraser zegt inderdaad een verplichting voor de werkgever om aan te zeggen, maar dit houdt alleen in dat ze minstens een maand van tevoren moeten aangeven of je contact wel of niet wordt verlengd. Wanneer ze dit niet op tijd doen, dan kan je een aanzegvergoeding eisen van max. 1 maand salaris (afhankelijk van hoeveel ze te laat zijn). Maar de meeste mensen eisen deze vergoeding uiteraard niet als je contract wel wordt verlengd (maar dus niet is aangezegd). Opzegtermijn is inderdaad alleen voor het tussentijds opzeggen, dat is niet nodig als je contract van rechtswege op een bepaalde datum afloopt. De opzegtermijn heeft dus niks te maken met het verlengen van het contract.