Werk (algemeen topic)

Ik herken het gevoel van denken dat je de plek gevonden hebt, dat heb ik zelf meerdere keren gehad. En een nieuwe plek is ook geen garantie dat het daar meteen beter is, dat kan tijd kosten. Laat dat je alleen niet tegenhouden ergens te blijven waar je je eigenlijk niet prettig voelt. Je bent meer waard dan dat.

Ik heb sinds mn 18e grote mensen banen gehad en heb uiteindelijk op mn 33e de juist plek gevonden. Klinkt demotiverend, maar bedoel het juist als motivatie, dat de plek er echt wel is, maar het kan soms wel even zoeken zijn.

4 likes

Naar mijn gevoel is het echt erg verschillend op 6-10 jaar, ik word volgend jaar 30 en zie zoveel stagiares en jobstudenten voorbij komen die gewoon de basis van met een computer werken niet kunnen, some is het zo erg dat ze zelfs geen lettertype kunnen aanpassen of =SOM in excel gebruiken.

Ik heb vanochtend toch wel weer met mijn manager gesproken. Vooral de vraag gesteld of ik nog wel wat goed kon doen. Nou dat kon ik toch zeker. Daarbij aangegeven hoe het voor mij vorige week voelde. Echt als een mega bak stront zonder opbouwende kritiek. Daarop zei hij nou ja daar leer ik van, ik ben ook maar eens mens. Nergens iets van sorry. Maar hij vond vooral dat hij even hard moest zijn.
We hadden afspraken staan dat als ik ergens fel op zou zijn, dat hij het zou aangeven, dat heeft hij nooit gedaan. Het werd direct gewoon 1 bak stront.
Maar hij wilde me zeker wel helpen. Want ik ben toch wel net zo belangrijk als andere mensen in het team.
Helaas waren er vanuit mij ook tranen, voel me in de stront gezet tot het bot.

Hij gaf nog wel even mee dat alles wat ik zeg (ookal is het fel) dat het wel altijd klopt.

Ik ga nog even verwerken wat er allemaal is gezegd en kijken wat ik er mee wil doen.

5 likes

Ik ben zo blij dat deze week de meeste collega’s weer terug komen van vakantie. Ik ben echt toe aan weer alleen mijn eigen taken doen ipv veel tijd kwijt zijn aan voor mij niet standaard taken en voor mijn gevoel overlopen van het werk.

Aahh goed dat je je jouw kant hebt kunnen vertellen. Tranen (op de werkvloer) zijn nooit fijn maar tonen wel vaak aan dat het je aan het hart gaat dus zetten je woorden hopelijk wel wat meer kracht bij.

Vind het juist ook wel fijn als je weet wat je aan iemand hebt in het team, ‘fel’ of emotioneel of wat dan ook, het is iig duidelijke communicatie. Heb ook wel eens mensen gezien die ik echt niet kon lezen en dan een op andere dag ontslag namen bijvoorbeeld. Die waren dan misschien niet betrokken of kun je niet op elkaar bouwen.
Nu kun je in ieder geval (hopelijk) wat verder met elkaar.

1 like

Heb jij nog wel plezier in je werk zo? Want eerlijk, als er zo met mij omgegaan zou zijn zou ik de eer aan mezelf houden en lekker weg gaan en dus lekker gaan rondkijken naar een andere baan. Ik vind dat ze erg onprofessioneel met de situatie omgaan, een mdw vertellen dat 2 collega’s er liever niet zijn als jij er bent, excuse me?! Dat hoor je zeker niet zo te brengen, laat staan zonder hoor en wederhoor.

Is HR ook bij deze gesprekken betrokken? Zo niet, dan zou ik daar eens een gesprek mee vragen, wie weet kunnen zij nog iets voor je doen of bemiddelen (verschilt per HR wat ze voor je kunnen en willen betekenen is mijn ervaring).

Ik wilde al eerder reageren, maar was het een beetje vergeten. Hoe is het vandaag gegaan?

Ik ben blij dat je mijn bericht niet als aanvallend hebt gezien. En ik denk dat het heel leerzaam ook kan zijn om niet alleen naar je collega’s of manager te kijken hierin, maar ook naar jezelf. Ik moet namelijk eerlijk zeggen dat ik opkeek van het stukje waarin je zegt dat je manager jouw collega’s in bescherming zou moeten nemen, omdat jij nu weet wie het zijn, maar dat het scheelt dat je daar nu niks mee doet’. Is dat niet precies de felheid waar men op je werk op doelt? Want dat het scheelt dat je daar nu niks mee doet, dat komt op mij best gek over, inderdaad (te) fel. Moeten ze dan in bescherming worden genomen tegen een eventuele felle reactie van jouw kant? Op een goede werkplek mag je hopen dat iedereen zich veilig voelt, ook als dat betekent dat men het niet met elkaar eens is. Al heeft dat ongetwijfeld ook met mijn voorkeuren te maken. Of misschien vat ik het totaal verkeerd op, het blijft natuurlijk geschreven woord. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen. En dat ze jouw werk ook jouw kwaliteiten gaan zien en inzetten. Want een manager die meteen dreigt met oprotten, dat hoort ook niet vind ik. Die weet gewoon constructief het gesprek met je aan te gaan en jou te helpen je eigenschappen goed in te zetten, en te begrijpen dat in een team verschillende karakters nodig zijn. En dat kan overigens ook best de insteek van je gesprek met hem zijn.

13 likes

@Takkie @Tubing @chachaloco

Dank voor jullie reacties. Ik was inderdaad al veel verder aan het rondkijken om weg te gaan bij mijn huidige plek. Dat was eigenlijk vanwege mijn manager en de hele functieherijking. Dus op zich is daar niks aan veranderd.
Alleen voel ik mezelf niet meer echt welkom nu op deze werkplek en voel ik me ook niet geheel veilig meer. Ik zit vandaag weer op kantoor omdat ik heb afgesproken te gaan sporten met collega’s

HR is niet betrokken geweest bij deze gespreken.

Ik kan natuurlijk niet alle context geven hier. Maar mijn manager heeft donderdag namen genoemd. Die hij gisteren weer terugtrok omdat deze personen helemaal niks hadden gezegd (?) Hij noemde een x aantal namen, maar daar trok hij er gisteren weer 2 van terug. Daarnaast is het nog wel eens zo dat als je iets 1 op 1 tegen deze manager zegt, dat vervolgens iemand anders dat dan ineens weet. Vandaar dat ik echt wel voorzichtig ben hierin. Ook met wat er tegen mij verteld wordt.

Ik heb gisteren ook aangegeven dat er op de afdeling rasisme is en micro agressie en dat er naar mij persoonlijk een opmerking is gemaakt over eten voor 2. Nou als hij dit donderdag had geweten had hij er anders naar gekeken. Terwijl het donderdag geen ruimte was voor mijn woord. Daarnaast wilde ik dat eigenlijk helemaal niet aangeven. Rasisme en microagressie is niet direct naar mij geweest maar gebeurt onderdeling op de afdeling. Dat eten voor 2 (suggeren dat ik zwanger ben), heb ik met persoon in kwestie zelf besproken. Maar hij schrok daar toch wel heel erg van.

Ik heb hem gisteren nogmaals naar voorbeelden gevraagd, maar die kon hij nog steeds niet geven.

3 likes

Dit is wel echt heel slecht ook. Als je iemand ‘beschuldigt’ ergens van moet je dat toch gewoon kunnen onderbouwen? Is er een vertrouwenspersoon of kun je het misschien met HR bespreken, aangezien je aangeeft dat die niet betrokken zijn geweest tot nu toe?

4 likes

Tijdje geleden gesolliciteerd op de senior functie, niet geworden. Maar nu is er vrij snel een nieuwe plek vrij gekomen, gisteren gesprek gehad en net gebeld dat ik door ben voor een 2de gesprek :partying_face:

46 likes

Ik heb helaas nogal wat min uren opgebouwd over de afgelopen periode.

Echter heb ik nog een restant aan verlof dit jaar.
Zou ik dit ter compensatie kunnen inzetten in plaats van me over de kop te werken?

Ben werkzaam in de ouderenzorg.

1 like

Volgens mij is het officieel mogelijk, maar wel altijd in overleg met je werkgever. Zij moeten het verzoek accepteren. Daarnaast kan ik mij voorstellen dat ze dit makkelijker accepteren als het bovenwettelijke vakantieuren zijn. Wettelijke vakantieuren zijn ook echt bedoeld om je rust van te pakken. Maar gewoon even vragen! Wellicht vinden ze het wel fijn als er wat gaten in het rooster gevuld worden.

2 likes

Laatstgenoemde is zeker zo, echter laat mijn rooster het simpelweg niet toe nog meer te werken. (Werk enkel nachtdiensten met her en der een dagdienst)

1 like

Ik krijg net een brief van het UWV dat de aanvraag van mijn werkgever voor mijn zwangerchaps- en bevallingsverlof wordt beoordeeld. Mijn kind is bijna 9 maanden oud… ik neem aan dat ze achterlopen en ik hier niks meer mee hoef :joy:

Ik heb ook afgelopen week de brief gehad voor goedkeuring ouderschapsverlof vanaf half november 2023 :joy: Die brieven kwamen heel snel achter elkaar! Heb er inderdaad niets mee gedaan.

3 likes

Ik heb dit ook gehad, toen was mijn kind al een jaar :smiling_face_with_tear: maar moest toen wel allemaal vragen beantwoorden via post en toen hebben ze besloten dat ik minder uitkering kreeg. Ik was wel in de tussentijd weggegaan bij mijn werkgever.

1 like

Ik heb de laatste twee jaar best moeite op mijn werk gehad, ivm bevalling, langdurig weer opbouwen, gewoon stress en ik vind mijn werk ook niet zo leuk. Heb het wel een beetje met mijn leidinggevende gedeeld (en ik was natuurlijk deels ziekgemeld en ook nu ik beter ben moet ik soms naar artsen ofzo tijdens werktijd en loop ik soms vast op werk), en we hebben het gehad over een mogelijk loopbaantraject. Nu heb ik best onverwachts een tijdelijke parttime interne functie aangeboden gekregen! Heel wat anders en superuitdagend, en ik wil het combineren met mijn huidige baan. Vandaag ga ik het met mijn leidinggevende delen en vragen of ik bij haar wat mag terugschroeven. Hoop zo dat ze gewoon blij is en er geen stokje voor steekt! Ik hoop echt dat dit het begin is van een hele nieuwe baan/carrièreswitch.

19 likes

Ik voel me echt verschrikkelijk vandaag. Ik heb in mijn vorige functie 4,5 jaar gewerkt met een klant die alles persoonlijk maakte en mij en mijn team echt terroriseerde. Nu zijn we bezig vanuit mijn werkgever om daar een zaak van te maken en ben ik de afgelopen week samen met mijn 2 collega’s (die beiden inmiddels door de gevolgen van die periode uiteindelijk ontslag hebben genomen) bezig geweest met documenteren van alles wat er die jaren is gebeurd. Hebben ruim 7 pagina’s vol aan gebeurtenissen. Ik ben na dat alles in 2021 gediagnosticeerd met PTSS, heb daar EMDR en traumatherapie voor gehad en slaap sinds ik bezig ben met dit gebeuren al 6 nachten verschrikkelijk. Heb weer helemaal nachtmerries.
Maar dit is m’n kans op ‘wraak’, dus ik heb over 7 minuten een gesprek met m’n leidinggevende om ons stuk af te ronden en ik wil nog even doorzetten, want daarna is het weer klaar. Ik had niet verwacht dat dit nog zo dichtbij kon komen na m’n therapie en 3 jaar verder te zijn. Ik word helemaal misselijk van de hartkloppingen.
Nog een uurtje en dan ben ik ervan af.

17 likes

Vorige week dit gepost en wat een rust heeft dit gebracht. Ik leef voor mijn gevoel weer helemaal op en kan weer doen waar ik echt goed in ben. Echt zo fijn. Er is nog 1 collega op vakantie en ik neem wat dingen van haar over, maar onze werkzaamheden hebben op best wat vlakken overlap (en uiteindelijk hoop ik haar over te gaan nemen als ze met pensioen gaat), dus dat is allemaal goed te overzien.

Ik had de afgelopen weken echt even geen zin in werk, maar nu weer wel en vind dat echt heel fijn.

@anon86562306 Dat klinkt heftig! Snap goed dat het weer gevoelens oproept, maar wel goed dat je werkgever er een zaak van gaat maken!

3 likes

Enkele weken geleden is van mijn werk de kelder waar veel opgeslagen wordt volgeregent. Waadoor er veel spullen rijp zijn voor de container. Nu vraagt de afdeling die erover gaat en bestaat uit 2 man waarvan één met rug klachten (die niet mag tillen) al enkele weken hulp van mijn afdeling om die kelder leeg te ruimen. Maar ik als enige vrouw wordt steeds overgeslagen. Vandaag was ik het er niet meer mee eens. Ik zei al vaak dat ik ook best kan sjouwen. Ik kreeg vandaag eerst de smoes dat ze dan met een oneven aantal waren, dat is onhandig. Waarop ik zei ‘’ bekijk het eens, ik voel hier discriminatie ‘’ en Ik ben toch meegelopen, uiteindelijk is er een man weggestuurd omdat die meer een blok aan het been was en waren ze allemaal verbaast over mijn bijdrage. :facepunch:

4 likes