Snap ik.
En je hebt wel affiniteit met de inhoud/branche?
Dan zou ik zeker reageren! Nee heb je… in ieder geval een ervaring rijker en missh doe je wat interessante contacten op, en leidt het tot meer!
Het kan zijn dat er nu “zwaardere” mensen zitten, omdat het toevallig zo is dat ze steeds uit dezelfde vijver vissen, en in sommige branches best een hoog “ons kent ons” gehalte leeft. Maar dat zijn gewoontes waar ze zelf missh mee willen breken.
Er zijn ook (korte) opleidingen of leergangen voor toezichthouders, misschien helpt dat om een beter beeld te krijgen?
Wanneer ze bij ons nieuwe toezichthouders zoeken, wordt altijd eerst een voorkeurs profiel opgesteld. Ze hebben een overzicht gemaakt waarin wordt bijgehouden welk lid welke vaardigheden heeft of expertise meebrengt (vlg mij is dat sinds vorig jaar verplicht bij grote bedrijven). En via een extern bureau zoeken ze dan naar geschikte personen, maar dat zijn meestal wel iets verschillende types maar ook weer niet heel divers wat ik wel jammer vind.
Maar bij ons is het internationaal gezien een vrij klein domein denk ik waaruit ze kunnen kiezen, dus beperkt de keuze weer.
Ik zag vorig jaar op LinkedIn eens voorbij komen dat je bij een RvT een soort van traineeship kon lopen, om te kijken of het echt wat voor je was. Ze benoemden ook expliciet op zoek te zijn naar jongere mensen, missh is dat nog een optie als je het eens wil ervaren ergens anders?