Maar in principe weten we niet zeker of er nog geen gesprek is geweest met haar en haar begeleider toch? Ik hoop het wel, maar anders is het inderdaad erg kort dag. Ik heb een soortgelijke medewerker gehad en ik herken veel in de post van @astridmagnussen. Maar wat ik bij die collega ook merkte is dat ik HEEL duidelijk moest zijn. Iets tussen de regels door begrijpen kon zij echt niet. Heb je de gesprekken tussendoor ook gedocumenteerd en door haar laten lezen/ondertekenen?
Maar dan stel je hier toch niet de vraag wat doe je met iemand die gekke geluiden maakt, maar we hebben al een hele reeks gesprekken gevoerd en het wordt niet beter. Hoop dat dat de ontbrekende context is maar ik zou het heel kwalijk vinden als je om 5 voor 12 bij een stagiair aankomt met ja we vinden dat je niet functioneert maar wij vonden je al je hele stage niet functioneren we hebben je alleen nooit aangesproken. Dan moet je jezelf ook aankijken en besluiten dat je zelf niet geschikt bent om een stagiair te begeleiden.
Ja geen idee. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand niet alles post. Wie weet heeft die begeleider vanuit school ook geen idee of denkt van het loopt wel los. Verder eens met jou hoor.
@Druppels @chachaloco Ja we hebben indd nog niet eerder een gesprek met haar gevoerd, ze is nu 2.5 week bij ons. Bij haar vorige 2 stages mocht ze ook niet veel doen, dus ook helemaal geen interactie met klanten. (Dit horen we vaker trouwens, dat andere bedrijven ze dat niet laten doen. Super kwalijk naar de stagiaires en ook de andere bedrijven toe. En dit is nu ook een gedeelte van wat er getoetst zal worden.)
Haar ‘stagebegeleider’ vanuit ons bedrijf trekt haar helemaal niet (toch door wat betweterig gedrag en het bemoeien) en ontwijkt haar nu eigenlijk. Steekt haar kop in het zand, maar beseft denk ik niet dat zij uitendelijk de stagiaire moet beoordelen. Maar iemand moet het doen en zeggen, want anders is het oneerlijk tegenover de stagiaire. We zijn een klein team (en de een is zelf te gestrest en de ander trekt zich er dus van af en durft ook niet) en ik ben bang dat het een beetje op mij gaat vallen om actie te ondernemen. Maar ik ben het kortst bij dit bedrijf en in het vak dus voelt het ook stom.
@Happyfriday ja dat vermoedt ik zelf ook, eigenlijk al gelijk. Ik vind het gewoon zo moeilijk om wat over haar gedrag/houding/toon te zeggen.
@Amarens ja voor nu is het echt niet voldoende, daarom zal er indd een gesprek moeten komen.
Dat deze stage zo kort is helpt ook niet, misschien weet ze wel heel veel maar komt het door de zenuwen/nog niet gewend zijn er niet uit. Dat het mis gaat met belangrijke dingen zoals triageren en medicatie is wel het vervelendst, dat moet iemand die binnenkort een diploma heeft echt wel weten. Maar dat is ook iets wat komt met ervaring, wat ze dus niet mocht doen op de vorige stahes.
Maar goed, het gaat om een mbo opleiding waar ze nog super jong zijn (16 en dan nu met examen 19) en de meeste hebben geen ervaren met werken. Ik had dit ook niet op die leeftijd gekund.
De stagebegeleider trekt haar niet, laat haar links liggen en beseft waarschijnlijk niet dat zij haar moet gaan beoordelen? Sorry maar wat een teringzooitje maakt die persoon er van en waarom kijkt iedereen bij jullie toe hoe dit gaat zonder dat gesprek met elkaar aan te gaan???
Bijzonder ook dat jij nu meent dit te moeten doen of zelfs overweegt deze handschoen op te pakken ipv het gesprek aan te gaan over wát er nu gebeurt. Ik zou je manager hierop aansluiten maar vind het zorgelijk dat jullie blijkbaar in de zorgsector werken en op deze manier met stagiaires omgaan en hoop écht dat de stagebegeleider in kwestie inziet dat ze hier totaal ongeschikt voor is. En vooral dat jullie onderling dit soort dingen bespreekbaar gaan maken.
klinkt als een geweldig bedrijf om stage te lopen: NOT. Als je erkend leerbedrijf bent zou ik me even bedenken of je dat nog wil zijn en of je misschien niet een melding moet maken bij de plek die deze licenties afgeeft.
Dat die persoon, nog, niet competent is dat is een ding maar dit is ook een teringzooi.
Het valt me op dat bedrijven vaak zeggen dat stagiaires incompetent zijn. Maar niet zelf hand in eigen boezem durven/willen steken omdat hun geboden begeleiding 0,0 is.
Nou, inderdaad. Professioneel ook, een stagebegeleider die je ontwijkt. Ik wacht op de post met de context waardoor we gaan zien dat we het niet bij het juiste eind hebbeb
Hoe ging je gesprek? Je kan altijd een second opinion aanvragen bij het UWV als je vindt dat ze niet voldoende doen aan je re-integratie.
Wat ik me altijd afvraag, als je voor werk naar t buitenland moet voor bijvoorbeeld een weekje, krijg je dan je normale salaris of krijg je een toeslag? Je bent dan eigenlijk gewoon een week van huis en hebt vrijwel geen prive tijd/leven?
(Los van dat uiteraard hotel, diner etc vergoed wordt)
Ik ben gewend van niet, het wordt vaak gezien als onderdeel van de baan en zit meestal al in dat salaris verwerkt. Als het bijvoorbeeld 1x per jaar is of af en toe, heb ik er ook nooit een toeslag voor gezien.
Dat zal per werkgever/functie/type reis verschillen. Geen vrije tijd is ook wel kort door de bocht. Het is niet zo dat wij 24/7 verwacht worden sociaal te doen met collega’s of leveranciers. In mijn geval geen aanvullende vergoeding naast regulier salaris en vergoeding van verblijf/maaltijden
Bij mij niet, zou me dan ook echt bezwaard voelen want het zijn vaak leuke bestemmingen, ik kan iets van de stad zien, ga daar gratis heen, slaap in een goed hotel, ga de hele week uit eten en maak nagenoeg geen kosten.
Aah oke ik ken dit helemaal niet.
Zag iemand al heel treurig in zn eentje in hotelkamer zitten weg van t gezin zonder hiervoor gecompenseerd te worden. Maar t klinkt wat positiever nu
Ik reis geregeld voor werk en wij krijgen wel een dagvergoeding! We geven het aan wanneer ontbijt/diner enz was inbegrepen en wanneer niet en krijgen op basis daarvan een extra bedrag voor eten. Daarnaast mogen we dan natuurlijk geen extra bonnetjes voor maaltijden declareren
Het is maar wat je ervan maakt. Je kan in je eentje eenzaam op je kamer gaan zitten tobben, maar je bent er toch zelf bij? Mijn collega’s met kinderen zien zo’n reis vaak ook als een manier om een paar uur langer te slapen, weer eens uit te gaan, in alle rust in bad te gaan.
Ik ben een keer een week op reis geweest met een collega die veel reist voor werk. Ik mocht overuren schrijven als we buiten reguliere werktijd nog bij klanten of onderweg waren. Eten/hotel/etc viel onder eigen tijd.
Denk dat veel mensen dit juist wel lekker vinden
Sorry?
Bij ons ook niks extra’s, maar als je ook in het weekend er bent zijn dat wel overuren. We krijgen een creditcard mee en richtlijnen wat je voor elke maaltijd mag bestellen en dat wordt dus door werk betaald.
Ze willen bij ons ook over op dagvergoedingen met aangeven welke maaltijden je gaat nuttigen, maar die bedragen waren alles behalve toereikend dus ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen.