Werk (algemeen topic)

Jij ook veel succes! Volgens mij is iedereen wel een beetje nerveus voor de eerste werkdag, maar het komt vast goed :blush:

2 likes

Herkenbaar, dus heel fijn om te horen dat je er zo blij mee bent!

@Atlas @Rilah @176-716 heel veel succes allemaal!

3 likes

Ik ben kapot na de eerste dag. Maar het ging wel goed, wat een leuk bedrijf is het!

2 likes

Ik werk 40 uur per week en bij mij is het juist zo dat de meesten 36 uur per week of minder werken. Ik word er niet raar op aangekeken dat ik 40 uur werk, maar ik merk zelf dat ik het toch eigenlijk ook best veel vind. Ik hou het wel vol en ik kan 's avonds en in het weekend best leuke dingen doen, maar ik heb vooral dat ik het ook best leuk zou vinden om eens in de twee weken een dagje vrij te zijn (dus 36 uur met 4 om 5 dagen werken).

Alleen. Ik zou eigenlijk mijn loon wel willen houden. Ik weet van een collega die 36 uur werkt en bruto 100 minder verdient per maand, dus ik denk het ook wel een mogelijkheid zou moeten zijn om mijn loon (bijna) te kunnen houden. Maar ik vind het echt doodeng om het hier over te hebben. Bij mijn contract heb ik ook een schijterig mailtje gestuurd voor ‘onderhandelen’ en dat was het. Ik heb daar gewoon 0 ervaring mee en weet niet goed hoe ik dit zou moeten doen.

En als ik 36 uur werk, en dus eens in de week een dag vrij heb, twijfel ik nog welke dag ik dat zou willen. Ik dacht aan maandag, want lang weekend, maar ik hoorde op het ander forum juist veel meiden woensdag opperen. Hoe denken jullie hierover?

Ik zou zelf liever voor een maandag of vrijdag dan een woensdag kiezen. Zo’n losse vrije woensdag zou voelen als net niet echt relaxed, omdat je toch nog midden in de werkweek zit. Een lang weekend is ook chill als je een keer een weekendje weg zou willen.

Hoe je dit moet aanpakken heb ik helemaal geen ervaring mee. Maar als een collega het wel zo heeft geregeld moet het mogelijk zijn!

1 like

Oh loonsonderhandeling ben ik ook te schijterig voor haha, dus geen tips helaas!

Ik heb nu de woensdagmidag vrij, dat voelt wel echt lekker als dat het de week breekt.
Maar voor een hele dag lijkt het mij ook fijner om een dag rond het weekend te doen. Vrijdag zal waarschijnlijk lastig worden qua bezetting op de afdeling, dus ik denk dat ik de maandag zou willen doen.

1 like

Ik denk dat het een beetje afhangt van het bedrijf en je eigen voorkeuren. Op mijn vorige werkplek was bijna iedereen op vrijdag vrij, zodat ze een lang weekend hadden. Waar ik nu werk neemt iedereen de woensdag vrij/werkt dan thuis, maar dat is omdat ze allemaal kinderen hebben en dat is dan handiger. Volgens mij is een lang weekend wel echt fijner, dus als dat kan in jouw organisatie zou ik persoonlijk daarvoor kiezen.


Mijn eigen urendilemma: Ik werk 36 uur, in principe 4 dagen van 9-17 en één halve dag van 4 uur. Maar ik ben aan het overwegen om die vier dagen een uur langer te werken, zodat ik een dag in de week vrij ben. Ik weet alleen niet of dit verstandig is, met name omdat ik bang ben dat ik op mijn vrije dag dan alsnog mails en telefoontjes zit te beantwoorden. Dat zit wel echt in de aard van het soort werk dat ik doe namelijk… Lastig.

1 like

Ik heb 2 opleidingen gedaan, ben na de 1e gestart met de pabo want ik wou een lesbevoegdheid. Daarna voor de klas gaan werken want dat ging wel erg makkelijk, altijd een baan itt mn 1e opleiding. Ik heb altijd het gevoel een beetje gehad dat voor de klas staan niet mn droom is maar eigk weet ik het nu bijna zeker. Ik denk ook dat ik weet wat ik wel wil doen, en heb zelfs misschien een mogelijke baan per 2019.
Maar ik vind het eng, wat als dat het ook niet is, kan ik mn werk na een half jaar al laten stikken (ik werk er net 3 weken), wil ik wel fulltime werken…
Ik heb nu nog geen gezin, heb het ook met mn vriend gedeeld en hij staat volledig achter me. Maar ik vind het zo eng, ik heb deze soortgelijke situatie de afgelopen jaren al 3 x gehad maar iedere x waren de omstandigheden dan niet ideaal. En daar heb ik nu ook nog geen zekerheid van maar het is zo eng.

Ik ben op mn huidige werk btw niet ongelukkig, het is hartstikke leuk maar het is niet mijn droombaan…

1 like

De zorg? Zijn heeel veel werken leren trajecten. De gehandicaptenzorg of als helpende of in een verzorgingstehuis. Of jeugdzorg? De zorg heeft echt mensen nodig. Ik heb veel ervaring als beginner in alle vier de sectoren dus ik zou eventuele vragen wel kunnen beantwoorden.

2 likes

Ik heb echt 2 zulke zware dagen gehad, waarbij ik vandaag ook nog eens 12 uur van huis ben geweest en ik ben versleten. En het ergste is dat ik werk mee heb dat eigk echt morgenochtend gedaan moet zijn maar aangezien ik vandaag al 2 huilbuien heb gehad omdat ik het zo zwaar vind ga ik het maar niet doen… Ik weet echt niet wat ik met de situatie aan moet. Krijg genoeg hulp hoor maar of ik dit überhaupt nog wel wil :frowning:

Ga jezelf niet voorbij, ga lekker vroeg naar bed en even wat rust nemen, hopelijk morgen wat meer uitgerust om je werk af te maken!

Ik weet niet zeker of ik het helemaal snap, werkt je dan nu nog voor de klas of ben je nu bezig met dat andere? Of allebei?

Ik ben wel benieuwd hoe het gaat bij de anderen die ook pas waren begonnen bij een nieuwe baan?

Ik sta nu voor de klas en ben nog niet bezig met dat andere omdat ik eigk vind dat ik dit schooljaar af moet maken.
Het ging gisteren zoveel beter, heb ook goede gesprekken gehad en ik kijk er nu alweer een stuk realistischer tegenaan :slight_smile:

Ah fijn om te horen :blush:

2 likes

Ik werk nu 4 weken op mijn nieuwe werk. Het gaat erg goed, het team is super leuk en ik voel me al echt een deel van het team. Ik vind het werk leuk en makkelijk en als ik thuis kom na een dag werken voel ik me niet uitgeput. Al met al dus super goed bij mij haha.

Hoe gaat het nu bij jou?

1 like

Wat fijn om te horen! Klinkt echt perfect, het team is zo belangrijk voor hoe je je voelt op je werk!

Ik zit in mijn traineeshipperiode de eerste maanden. Er komt heel veel informatie op me af, en op dit moment voel ik me nog niet heel nuttig :see_no_evil: Maar de sfeer is zo goed, iedereen is heel behulpzaam. Ik kom inderdaad gewoon vrolijk en energiek thuis, hoop echt dat het zo blijft als ik straks meer verantwoordelijkheid heb!

1 like

Ik kan 32 uur gaan werken! De reactie van mijn manager kwam neer op “Oké!”, haha. Vind het alsnog wel spannend wat de rest van het team gaat zeggen, slaat nergens op :rolleyes: maar die ga ik het volgende week laten weten. En dan HR maar dat lijkt een makkelijke procedure te zijn.
Ga t wel pas na december doen, is makkelijker (voor mezelf). Heb dit jaar nog genoeg vakantiedagen dus is ook prima :slight_smile:

3 likes

Ik wil weg op mn werk. In mn Cao staat dat ik ten minste 1 maand opzegtermijn heb. Mn baas had het over 2 maanden exclusief vakanties. Ik kan daar niks over in mn Cao vinden en de vakbond is dicht vandaag.
Mn vriend zei dat het in mn contract kon staan dat het langer was maar ik ben er dus achtergekomen dat ik nooit een contract heb getekend.
Ik vraag me echt af wie er nu gelijk heeft…

Als dat nergens terug te vinden is lijkt dat van je baas me onzin… “Ten minste” een maand is ook wel vaag. Is er een HR afdeling waar je het misschien zou kunnen checken? Misschien weten die ook meer over contract en wat voor gevolgen dat heeft?

1 like

Nee volgens mij niet… Weet eigk niet hoe dat zit bij het po. Ik denk dat ik morgen ga horen wat mn baas te vertellen heeft en dan als ik het er niet mee eens ben bel ik maandag de vakbond weer.

1 like