Bedankt voor je reactie! Het overlapt niet en ik heb idd liever geld terug krijgen dan betalen! Bovendien is die tweede baan voor echt heel weinig uur per week (6) dus het geld wat ik dan nu eventueel misloop aan belasting is ook niet mega veel haha!
Ik zou het doen! Wat heb je te verliezen? Al doende leert men toch?
Gewoon schrijven! Wat ik lees zijn ze heel tevreden over je en alles is te leren.
Heb je een leidinggevende/collega aan wie je kunt vragen of zij denken dat je er klaar voor bent? En die anders misschien tips kunnen geven wat je moet doen om er klaar voor te worden? Misschien kun je een meeloopdag doen bij zo’n coach om te kijken wat ze precies doen en of jij dat denkt te kunnen?
Ik zou zeker je interesse tonen, maar misschien niet uit het niks solliciteren.
Ik zou er niet automatisch vanuit gaan dat je geld terugkrijgt. Ik heb zelf ook 2 banen, waarvan 1 maar voor 4u per week en ik moet wel bijbetalen (dus ondanks uitzetten van heffingskorting).
Oh daar ga ik ook niet vanuit! Ik wilde alleen zeker weten dat ik niet hoef te betalen! En als dat eventueel toch moet kan het nooit super veel zijn voor een baantje van 6 u p week
Yess, ik ga eindelijk over naar 36u / eens in de twee weken een dag vrij. Ben nu toch in verleiding gebracht om 4x9 te gaan werken, maar ik ken mezelf en ben nog niet eens 8u op een dag productief, laat staan 9. Als het echt goed bevalt wil ik 32u gaan werken (wel een beetje jammer van het geld, maar goed, dat is dan maar zo).
Woensdag 2 juni is mijn eerste dag vrij, zin an!
Bleh net een presentatie gehad op werk waar ik zo nerveus voor was, trillende stem en alles Opzich alles gezegd wat ik moest zeggen maar ik hou er dan toch een kutgevoel aan over omdat ik tijdens zo gestrest ben en ik denk dat iedereen dat ziet, heel hatelijk
Ah ik heb dat ook, dan blijf ik er maar aan terug denken. Maar je moet je realiseren: ze zijn dat nu alweer vergeten joh, als ze dat überhaupt hebben opgemerkt!
Ik heb dit ook heel erg! Maar ik denk maar zo: als ik dit zelf bij een ander zie dan denk ik daar ook niks van. Of ik denk: goh hij/zij vindt het wel belangrijk om dit goed te doen. In ieder geval denk ik dan niks negatiefs over diegene.
Jaa precies, ik denk er nooit 2 seconden over na als dat bij iemand anders gebeurt maar toch ben ik dan zo streng voor mezelf. Maar idd goed om dat mezelf voor te houden haha
Ja makkelijker gezegd dan gedaan helaas!
Oh ja je doet nu aan een uni toch, is het echt fundamenteel onderzoek wat je doet?
Ook wel tof ja om die industrie/toegepaste kant erbij te hebben misschien over een paar jaar haha
Maar niemand kan 8 uur productief zijn op het werk. Waarom zou je het van jezelf verwachten? Dacht dat op een werkdag van 8 uur iemand 5-6 uur productief is.
Nee, dat verwacht ik ook niet van mezelf hoor! Maar daarom zou ik ook nooit 9u per dag kunnen werken. Maar kwam toch even in de verleiding toen ik collega’s hoorde die allemaal wel 4x9 werken.
Ik wil trouwens gaan solliciteren bij een bedrijf dat 34u als fulltime heeft. Ohh, heerlijk!
Wooow dat is lekker. Wat voor soort bedrijf is het? 34 wel aparte hoeveelheid uur haha, je zou eerder 36 verwachten dan
Sowieso doen! Je leest zo vaak dat vrouwen vaak van zichzelf denken “Ik ben nog niet gekwalificieert genoeg” terwijl mannen alles altijd gewoon doen. Zelfs bij talkshows zitten meer mannen dan vrouwen, omdat de vrouwen sneller denken ‘daar weet ik niet genoeg vanaf’ om daar te gaan zitten. En de mannen hebben schijt, niet omdat ze beter zijn, maar omdat ze zichzelf gewoon hoog genoeg (of te hoog, maar dan loopt het ook altijd wel los) inschatten. Gewoon doen dus! Je hoort het vanzelf wel van je werkgever en je kan het altijd leren
update van deze veenmol: woensdag heb ik een zoom gesprek met de arbo arts van m’n werk. vandaag ging m’n ambulante begeleider langs m’n werk namens mij en hij zei dat hij de vibes kreeg dat m’n werk liever heeft dat ik ontslag neem dan dat ze me moeten betalen terwijl ik ziek thuis zit echt bedankt voor de afgelopen zes jaar hoor!!
ik zou eigenlijk m’n moeder erop af moeten sturen want die is woedend dat ze niet eerder hulp hebben ingeschakeld en dingen hebben gezegd als “dan hoeven we de arbo arts niet in te schakelen” enzo
Achmea heeft een 34-urige werkweek!
Wij gingen over naar 34 als fulltime dit jaar maar ik ben 4x9 blijven werken. Vind ik zelf zo chill! Of ik nu 8,5 of 9 werk maakt qua productiviteit niet echt uit heb ik het idee maar ik merk het wel in mijn portemonnee HA HA