Werk (algemeen topic)

Zeker geen ontslag nemen. Ook niet minder gaan werken. Neem contact op met de bedrijfsarts. Je bent ziek, je hebt geen vrij. Niet aan je contract laten morrelen, dat komt jou uiteindelijk niet ten goede maar je baas wel.

17 likes

Ik heb vorig jaar november om salarisverhoging gevraagd omdat ik er wat taken en verantwoordelijkheden bij had gekregen vorig jaar. Toen gaf mijn manager aan dat hij dat niet alleen mocht beslissen en dat hij erop terug zou komen. Ik heb toen 2 maanden niets meer gehoord en in januari ging mijn manager weg. In februari heb ik bij mijn tijdelijke leidinggevende gevraagd wat de status was en zij gaf toen aan dat er 1x per jaar een moment voor salarisverhoging is en dat is tadaaaaa in november/december. Ze komt er eind dit jaar bij me op terug.

Nu is het zo dat ik nu weer gevraagd ben om extra taken op me te nemen. Heel leuk en uitdagend allemaal, maar het knaagt een beetje aan me dat daar nooit iets tegenover staat. Voor de context: ik werk er nu 2.5 jaar en ik heb er nog nooit een € bij gekregen… Wat zouden jullie doen? Nee zeggen tegen extra werk?

1 like

haha nu ga je echt denken “veenmol” maar sinds november werk ik minder omdat ik een hele week niet meer trok, toen heb ik een tijd vakantieuren ingeleverd voor die vrije dagen, maar omdat het langer duurde dan gedacht hebben we besloten om m’n contract tijdelijk te verlagen (wel met een clausule dat die wanneer ik er klaar voor ben deze week naar de oorspronkelijke staat gebracht kan worden) zodat de arbo arts er niet bij betrokken hoefde te worden, destijds vond ik dat een makkelijk besluit want ik had er alles voor over om niet te hoeven werken maar nu heb ik zoiets van :sweat_smile: volgens mij hebben we hiermee alleen maar m’n herstel lopen oprekken en ondertussen ga ik er 100 euro per maand achteruit qua loon.

ik ga even afwachten of ik wat van de bedrijfsarts hoor maandag anders kijken hoe ik zelf in contact kan komen. dankje!

3 likes

Vind je geen veenmol hoor! Vaak voelen mensen zich schuldig en willen ze hun werkgever tegenmoet komen. Maar als advies aan anderen: niet je uren verminderen als je tegen een burnout aan zit, eerst met je bedrijfsarts praten.

@Mar wel frappant dat je elk moment van het jaar extra taken erbij kan krijgen, maar niet elk moment van het jaar loonsverhoging? :clown_face:

2 likes

@tessel @strudeltje veenmol? :eek:

5 likes

@tessel ja joh heb van meerdere collega’s gehoord dat het altijd zo gaat :joy: Vandaar dat het personeelsverloop ook gigantisch is.

@Mexi thanks voor de tips! Ga zeker alles zwart op wit laten zetten.

Wie hier is ook eerst werk kwijt geraakt door Corona en heeft weer werk door Corona bijv bij de ggd callcenters?

1 like

Gezeik. Het is een doodnormale afsluiting.

4 likes

Whaha wauw nee dit ligt niet aan jou, er speelt duidelijk wat anders :joy: Kreeg je wel de info die je zocht?

2 likes

Haha zo raar! Een vriendin van mij ging hier laatst ook op twitter over los dat ze het not done vond enzo. Ik snap het nog steeds niet. Eens kijken of ik dat draadje nog kan vinden.

*edit, nee zij tweet echt te veel om het allemaal door te spitten :cry:

2 likes

Het kan een beetje dwingend overkomen maar om nou te zeggen dat het not done is, lijkt me overdreven. Alleen als je een berg werk over de schutting getyft krijgt en iemand zegt ‘alvast bedankt’ dan word wel agressief.

11 likes

Nee, ik doe het ook vaak, als vriendelijke afsluiter. Maar bij ons zou het ook wel verkeerd kunnen vallen als het gaat over taken/verantwoordelijkheden doorschuiven die eigenlijk voor jezelf zijn of om heel veel werk, zeker als jij bv. op dezelfde hoogte staat als diegene aan wie je het vraagt. Omdat je er dan vanuit gaat dat die persoon het sowieso wel zal doen en niet kan weigeren.

3 likes

Misschien ervaart ze het als passief-agressief, omdat zij de fout heeft gemaakt. Maar het klinkt wel heel erg alsof ze overdrijft. Zeker als het iets kleins is, vind ik het zelf fijner om al meteen in de mail te bedanken, i.p.v. voor iedere random vraag achteraf nog een bedankmail te sturen :stuck_out_tongue: .

3 likes

Jeetje mina. Ben twee dagen met verlof geweest en ik heb 75 mails. Waarbij minimaal de helft staat: graag reactie.
Ja vriend. daaaaaaaaaag.

Als iemand je belt in Teams, kun je dan zien of diegene met of zonder camera belt vóór je opneemt?

Ja, zo doe ik het nu ook… Zou handig zijn als je dat wel kon zien.

1 like

Weet iemand misschien of dit problemen oplevert? als je 2 werkgevers hebt waarvan 1 vanaf februari 2021 en de ander komt er dan bij in mei en je mag dus maar bij eentje algemene heffingskorting. Die stond dus aan bij werkgever 1 maar heb ik daar nu uitgezet en aan gedaan bij werkgever 2 omdat ik daar veel meer uur werk. Nu vraag ik me alleen af of ik achteraf over het hele jaar dan niet teveel korting heb gekregen? Dan moet ik straks heel veel terug betalen :joy: of maakt het niet uit omdat het niet tegelijk was bij 2 werkgevers?

Waarschijnlijk niet! Je kan het zelfs bij beide aan laten staan als je zeker weet dat je niet teveel verdient (maar dat zou ik voor de zekerheid niet doen). Als je boven een bepaald bedrag verdient heb je geen recht meer op heffingskorting, dat zou je even moeten opzoeken.

3 likes

Super Dankje! Ik denk idd dat het samen iets teveel is maar anders krijg ik gewoon geld terug volgend jaar is ook niet erg! Alleen betalen is wel balen

1 like

Is echt totaaaal afhankelijk van de bedragen enmeer specifieke dingen qua salarisadministratie.Maar over het algemeen is 2 verschillende werkgevers geen probleem als de periodes niet overlappen. Als je weinig werkt/verdient kan het in principe zelfs bij beide wel tegelijk, maar zou dat zelf niet doen want beter terug krijgen dan moeten betalen nav je aangifte.

1 like