Wat een rotsituatie. En echt heel ongepast en onbehoorlijk van je werkgever.
Ik ben 't eens met de andere reacties. Probeer goed voor jezelf te zorgen en zet het door naar je ambulante begeleider. Try to don’t let them get to you.
Wat een rotsituatie. En echt heel ongepast en onbehoorlijk van je werkgever.
Ik ben 't eens met de andere reacties. Probeer goed voor jezelf te zorgen en zet het door naar je ambulante begeleider. Try to don’t let them get to you.
Yes sis! Hou die gedachte vast.
yes! ik zag de mail pas om 11 uur 's avonds, dus zal moeten wachten tot maandag voor een reactie van m’n AB. hij had al eerder een gesprek met ze gehad waarin hij het gevoel kreeg dat ze liever hadden dat ik ontslag nam, dus dat blijkt
dit valideert wel het gevoel dat het begrip opgeraakt was bij m’n werk, dus ben echt blij dat ik nu toch wel de stap heb gezet om voor mezelf op te komen want anders zat ik daar nu nog met paniekaanvallen en geen begrip
en bedankt allemaal voor de lieve reacties dit helpt echt wel om dat “fuck deze mensen” gevoel weer aan te wakkeren ipv me erover schuldig te voelen
Ik ben aangenomen op een stage per september en was daar super tevreden mee, alles getekend ook al… maar ik zie net een vacature die me echt overal prikkelt maar toch ook maar gesolliciteerd. Stel dat ik het word (ja ik loop voor maar goed haha) dan moet ik die andere plek afzeggen sowieso telefonisch of over mail want ik heb ze nog nooit gezien. Hebben jullie daar ervaring mee?
Zou even bellen om het even goed af te sluiten. Je weet maar nooit of je er in de toekomst nog wilt werken.
Wel eens met dit, echt goed mee uitkijken @Luzarl het kan voor een bedrijf ook wel echt rot zijn als een stagiair afzegt… daar in ieder geval ook bewust van zijn. Waarom lijkt dit andere bedrijf je nóg leuker?
Ja daar ben ik me ook van bewust. Daarom zit ik er ook nu al mee. Nou, mijn huidige stage (of ja waar ik nu ben bij aangenomen) vond ik de werkzaamheden van te voren niet per se fantastisch, gewoon prima, maar het gesprek was gewoon echt super leuk en klikte heel goed dus toen kreeg ik automatisch wel zin in de werkzaamheden. Dus ik heb toen ook alle andere gesprekken afgezegd, want die waren allemaal gewoon… zozo, prima, wel leuk. Maar de nieuwe sollicitatie is voor redactie bij een misdaadpodcast en mijn grootste liefdes zijn misdaadjournalistiek en podcasts… dus ik wilde gewoon supergraag reageren maar ik wil wel weten waar ik aan begin… dusja. En ik loop echt op de zaken vooruit maarja haha
Haha, op de zaken vooruit lopen is soms ook slim want dan kan je gewoon vast over je opties nadenken. Gewoon die collega vast wat vragen, kijken of het allemaal vertrouwelijk kan zodat het niet awkward wordt op je huidige werk, en als het dan wat wordt kan je altijd nog kiezen
Ik heb geen collega… of wat bedoel je? Ik ben nog niet begonnen, pas in september
Edit: Sorry was even in de war met een ander bericht! Dacht dat jij een collega had die daar al werkte maar dat was iemand anders.
Is dit een baan en die ander een stage of zijn het beide stages? En voor hoe lang, kun je ze niet achter elkaar doen bijvoorbeeld?
Allebei stages van drie maanden en dat zou kunnen, maar dan heb ik studievertraging (en dat gaat niet ivm geen lening + ov meer)
Ik mocht net een presentatie geven aan het MT en het ging goed, woei.
Jeetje wat heb ik vandaag weinig motivatie zeg. Echt helemaal klaar met thuiswerken.
Mijn werk is door Corona best wel erg veranderd. Voor mij waren het sociale contact (met interne klanten) en het dynamische karakter van deze baan (wisselende omgeving + reizen tussen locaties), twee belangrijke punten om te kiezen voor deze baan. Inmiddels werk ik al langer thuis dan dat ik bij deze baan op locatie heb gewerkt en het voelt best wel alsof ik gewoon een andere baan heb inmiddels. Ik heb altijd gezegd dat ik nooit voor een ‘standaard’ kantoorbaan zou kiezen waarbij je de hele werkdag achter je laptop zit te werken, en dat doe ik nu dus eigenlijk wel al meer dan een jaar elke werkdag.
Hoe gaan anderen hiermee om? Dus mensen waarvan het werk voor corona niet alleen maar achter een schermpje zitten was, en nu wel? Ik merk echt dat dit mentaal invloed op mij heeft…
Ik heb nu een week nieuw werk en het is zó fijn.
Ik merk dus vooral hoe kut mijn vorige werk eigenlijk was. Dat wist ik wel, maar nu ik zie hoe de groepsdynamiek, onderlinge verhouding, professionaliteit en waardering ook kunnen zijn, zie ik nog veel meer wat mijn vorige bazen fout deden. Zij waren ook echt een beetje ZZP’ers die uit hun voegen waren gebarst en het personeel was een moetje waar je vooral zoveel mogelijk de harde hand moest gebruiken en het liefst zo min mogelijk betalen. Ik herinner me een voorval waarin we in de groepsapp een bericht kregen van de baas omdat we twee minuten te lang pauze hadden.
Nouja kortom ik ben heel blij met mijn werk en extra blij na mijn vorige werk. Ik heb wel last van imposter syndrome dus ben zo bang dat ik m’n proeftijd niet doorkom.
Oh en het zit in een heel fijn gebouw met een fantastische lunch en een nog beter uitzicht. Maar ook thuiswerken mag wanneer je wil. Oja dat mocht bij het vorige bedrijf ook niet. Je moest naar kantoor want ze vertrouwden de mensen voor geen meter.
De laatste tijd ga ik steeds vaker gestresst het weekend in en kan ik ook niet goed ontspannen. Het is een combinatie van werk en wat dingen die spelen in m’n privéleven. Zou zo graag even een half jaar willen stoppen met werken om me te focussen op m’n privéleven, maar dat is geen optie . Gelukkig zijn de sportscholen wel weer open, want dat geeft afleiding
Wat vervelend, ontspannen is wel essentieel om de volgende werkweek ook weer met energie aan de slag te kunnen. Kan je hierover in gesprek met je leidinggevende? En dan eerst voor jezelf op een rijtje zetten waar de stress over gaat, heb je het idee dat je teveel taken hebt, ben je bang dat je iets niet goed hebt gedaan? Concrete voorbeelden geven helpt denk ik. Het is voor een werkgever van belang om een gezonde bedrijfscultuur te hebben, dus hopelijk kan je samen een constructieve oplossing bedenken.
Ik krijg gelukkig een nieuwe collega volgende maand. De bedoeling is dat er wat taken bij mij weggehaald worden, dus daar ben ik wel blij mee. Het helpt denk ik ook niet mee dat ik mijn werkmail op mijn telefoon heb gezet sinds corona. Ik ga wel even wat punten op papier zetten waar ik tegenaan loop inderdaad
Fijn dat je een nieuwe collega krijgt, zal al schelen waarschijnlijk!
Werkmail heb ik ook op mn telefoon omdat ik geen vaste werkplek heb maar ik schakel dat wel uit in het weekend (ook nog een andere app waarop werkberichten komen). Dan kijk je er niet zo makkelijk naar. Achteraf gezien heb ik me dan meestal ook alleen maar drukgemaakt en niet meteen actie ondernomen (want weekend) en kost het veel meer energie en tijd dan wanneer je er gewoon op maandag mee aan de slag was gegaan. Dus of echt werken bijv een uurtje en taken afronden zodat je het uit je hoofd kan zetten, of gewoon helemaal niet kijken.