Ja, heel herkenbaar! Ik doe mijn huidige werk nu 1,5 jaar en ik moet zeggen dat het wel beter is geworden. Maar in het begin dacht ik idd elk bij ieder klein dingetje wat mis ging dat ik niet geschikt was en mijn verwachting was dat ik op een gegeven moment toch wel ontslagen ging worden, omdat ik niet goed genoeg was. Feedback en complimenten had ik beide heel veel moeite mee, het eerste nam ik altijd veel te zwaar op en complimenten geloofde ik nooit echt.
Pas na een jaar werd dat eigenlijk iets beter. Dat ik bepaalde taken zo vaak had gedaan en goed had volbracht dat ik op een gegeven moment zelf ook wel geloofde van: nouja misschien kan ik dan toch iets. Maar bij elk nieuw dingetje leg ik de lat idd weer extreem hoog, denk ik dat anderen dit veeel beter konden bij hun eerste poging etc. Maargoed inmiddels weet ik dus van mezelf dat ik zo reageer bij nieuwe dingen en dat het meestal wel goed komt met meer ervaring. Ik hoop dat het voor jou ook beter wordt naarmate je er langer werkt, want het is echt heel vermoeiend om steeds zo te denken.