Ik vind het wel logisch dat je met de normale ronde mee moet doen. Is bij mij op kantoor ook altijd.
Maar ik zou erin zetten waarom jij deze functie wilt en wat jouw toegevoegde waarde is aan deze functie.
Succes!!
Ik vind het wel logisch dat je met de normale ronde mee moet doen. Is bij mij op kantoor ook altijd.
Maar ik zou erin zetten waarom jij deze functie wilt en wat jouw toegevoegde waarde is aan deze functie.
Succes!!
Ik ben nu aan het werk omdat ik zo’n sukkel ben die vorige week haar shit niet voor elkaar gekregen heeft. Zie ik dat een collega zijn out of office aan heeft staan. Joh, je bent in het weekend niet aan het werk? Vond al vreemd dat hij tijdens de lunchpauze een out of office aan heeft staan!
Ik heb in de lockdown 2020 besloten een carrièreswitch te maken ( van research verpleegkundige in het ziekenhuis naar de sport) En ik had het wel even lastig afgelopen jaar. Verdien veel minder en corona natuurlijk. Maar nu ben ik zooooo blij dat ik de sprong gewaagd heb. Ik heb net een vast contract gekregen en ga met superveel plezier naar mijn werk. Man, ik kan het bijna niet bevatten dat ik nu mijn passie over mag brengen naar anderen, en dat dit mijn werk is! nou, dat wou ik even kwijt
Wat doe je nu in de sport voor functie, als je het wilt vertellen? Ik heb zelf een medisch technische functie op de neurologie, maar wil waarschijnlijk ook ooit graag overstappen naar sport. Weet alleen nog niet precies hoe en wat.
Ik ben begonnen met een avondopleiding fitnesstrainer A en B. Toen werkte ik nog bij m’n oude werk. Daarna een opleiding Personal training en nu geef ik er ook groepslessen bij. Op dit moment volg ik ook nog een opleiding voor voedingsconsulent. Hierna wil ik ook nog een opleiding beweegcoach doen. Klinkt misschien veel, maar het is echt heel goed te doen
Zo leuk dat je al die opleidingen er nog bij bent gaan doen! En echt tof dat je de switch gewoon gemaakt hebt. Ik overweeg idd ook over 2-3 jaar een dag minder te gaan werken, en dan deeltijd fysiotherapie oid te doen. En soms zoeken ze physicans assistants bij profclubs, dat lijk me ook echt heel leuk. Om daar medische staf te gaan doen als PA. Maar zijn niet veel vacatures voor natuurlijk.
Dat zijn ook supertoffe ambities!
Dit zijn vragen die je het beste aan HR of het UWV kunt stellen want dat kunnen wij je niet vertellen obv deze informatie.
Vraag aan de mensen in/uit BE. Klopt het als je een contract voor onbepaalde duur hebt dat de werkgever alsnog ook zomaar op kan zeggen met inachtneming van een opzegtermijn? Of moet er wel een heel goede reden voor zijn zoals in NL het geval is? Werknemers hebben hier namelijk wel ontslagbescherming maar weet niet hoe het in BE geregeld is. Iemand die me daar wat meer over kan vertellen?
Je mag mij een DM sturen!
——————————————
Ik heb ook een vraag. Geen idee of dit het juiste topic is😅 Vandaag kreeg ik onderstaande mail:
Heeft iemand hier verstand van? Is dit een goede deal? Of is er een addertje onder het gras? Ik heb een vast contract, mocht dat nog iets uitmaken.
Lager bruto loon is meestal wel gunstig, je betaalt een stuk minder belasting. Als je echt graag een maximale hypotheek wil aanvragen, dan is het niet handig maar ik hoop voor je dat zo’n kleiner deel van je brutoloon niet het verschil moet maken. En zoals ze zeggen is een eventuele WW uitkering lager omdat ze het baseren op dit inkomen.
Officieel mag het niet wat ze aanbieden, maar goed volgens mij wordt er van alles onder WKR weggeschreven door bedrijven wat eigenlijk niet mag. Vraag me af of het ooit gecontroleerd wordt. Voor jou is het idd wel een betere deal qua geld wat je eraan over houdt
Ja, mag
Mag het niet gewoon in de vrije ruimte van de wkr? Als daar nog ruimte over is, dan vind ik dit wel heel goed aangeboden van deze werkgever!
Toch wel hè, dan had ik het goed begrepen. Maar wat is dan het voordeel van een overeenkomst voor onbepaalde duur hebben als je werkgever je toch kan ontslaan? Door de opzegtermijn voor de werkgever misschien lastiger om het ‘zomaar’ te doen dan wanneer je tijdelijke overeenkomst afloopt, maar in die zin geeft het niet per se meer baanzekerheid? Morgen ga ik iig de site eens goed doorlezen!
@Rebus Ah ja je hebt gelijk idd, dat zal het zijn
Ja! We hebben hier in NL het ontslagrecht. De route voor ontslag is afhankelijk van de reden, maar dat loopt bv. via het UWV (VDAB in België denk ik?) of kantonrechter en dan moet er ook wel echt ernstig disfunctioneren of nalatig handelen zijn of in die richting. Vast een van de redenen ook dat ze juist in NL niet overal zo happig zijn op contracten voor onbepaalde tijd
Wat jij hier omschrijft lijkt bij ons (BE) op ontslag wegens dwingende reden. Dat kan enkel wegens ernstig disfunctioneren/bepaalde misdrijven, maar is wel per direct (dus niet via vrederechter/kantonrechter oid).
Contract met onbepaalde duur is in België haast de standaard (niet onmiddellijk, maar is wel het einddoel van bijna elke werknemer). In de volksmond noemen ze dat een ‘‘vast contract’’ omdat je idd niet aan de lopende band ontslagen wordt, maar eigenlijk is er niks ‘‘vast’’ aan, je kan mits opzeg ontslagen worden of ontslag nemen.
Ik ben 1 december uit dienst gegaan bij m’n oude werk en heb de week ervoor een mail gestuurd waarin ik duidelijk meldde dat ik al m’n vakantiedagen heb opgebruikt en dat ik alleen nog het opgebouwde vakantiegeld hoor te ontvangen bij m’n laatste salaris. Uiteraard niet ontvangen. Dag van salaris ook een bericht gestuurd en kreeg te horen dat het nog zou komen. Niks gehad. Gisteren bericht gestuurd erover en natuurlijk geen antwoord nog.
Ik wil vrijdag bellen om ze nog even de tijd te geven (hebben ze al gehad maar oké). Wanneer zouden jullie naar het rechtsloket oid hiermee stappen?
Ik kreeg opgebouwde vakantie geld maand ofzo erna pas. Niet bij salaris overmaking maar apart. En apart nog een specificatie erover per post.
Ja precies, was bij mij ook zo.