Ik heb met een loopbaancoach een traject gedaan waar ik de eerste twee sessies door verschillende opdrachten in kaart heb gebracht wat mijn competenties zijn. Daarna zijn we daar op doorgegaan en hebben we die competenties gekoppeld aan mogelijke werkomgevingen en functies en dus nagedacht waar ik goed tot mijn recht zou komen (heel breed, dus nog niet specifiek organisaties in kaart brengen of hele specifieke functies). Daarna heb ik vacatures gezocht die me aanspraken en hebben we dat geanalyseerd. En tegelijk hebben we gewerkt aan hoe ik mezelf goed kan voorstellen in een gesprek bij hele nieuwe type functies, hoe ik met voorbeelden mijn competenties kan toelichten en aan mijn CV/linkedin.
Ik heb dit gedaan in het traject van herstellen van een burnout en ik ook totaal niet meer wist wat ik wilde en ik geen vertrouwen meer had dat ik iets kon. Ik had er zelf 0 verwachtingen van en had niet gedacht dat het me zou helpen, maar dat heeft het wel gedaan uiteindelijk! Niet zo zeer door dingen die ze zegt of omdat ze echt met concrete voorstellen komt voor functies, maar het helpt wel om goed na te denken over waar je goed in bent en in wat voor type omgeving je graag zou willen werken en waarom.