Werk (algemeen topic)

Huh, waarom willen ze je nog drie maanden als er niets te doen is?

Ik heb net van een klant gehoord dat ze twijfelen of ze überhaupt door willen gaan met waar we nu mee bezig zijn. Half jaar werk mogelijk voor… niets. Mijn motivatie was al ver te zoeken, maar nu al helemaal.

1 like

Ja, dat vraag ik me ook af :woman_shrugging:t3: Zij zijn heel blij met mij maar voor mijn gevoel kan ik weinig meer betekenen (dus of ik onderschat mezelf of hun lat ligt laag - ik denk een beetje van beide haha). Ze zijn op zoek naar iemand die mijn taken (en meer) kan uitvoeren maar dat schiet niet op.

En dat is ook vervelend zeg. Ben je trouwens op zoek naar een nieuwe baan? Dacht dat je iets anders wilde.

Oh, misschien is het een soort zekerheid, mocht er weer iets zijn kunnen ze er jou direct inzetten. Wel een compliment!

Pff, ja zit niet op mijn plek, maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik zou willen. En onzekerheid steekt ook op, wat nou als ik het niet kan, en misschien is mijn werk wel leuk, maar ligt het gewoon aan mij, die gedachtes een beetje. Dus nu verstrijken de weken heel erg snel. Zeker de laatste tijd waarin ik wat in een winterdip zit. Maar goed, wil echt gewoon wat sollicitaties versturen binnenkort! Ik merk met elke collega die vertrekt dat ik jaloers ben.

Oh op die manier. Volgens mij heb je ook veel in bruin en wit etc.
Misschien heeft leen bakker, kwantum, jysk of ikea iets.
Of Googlen met bureaustoel + gewenste kleur.

1 like

Ik heb al een tijd een moeizame ervaring met mijn leidinggevende en ga hier vrijdag met haar over in gesprek. Het komt er op neer dat ik me vaak vergeten voel, er is geen interesse in hoe ik erbij zit, hoe is de werklast etc.
(Ik heb trouwens een ondersteunende functie)
Hebben jullie nog tips hoe zo een gesprek aan te vliegen?

Ik heb al eerder bij haar aangegeven dat ze erg taakgericht is en ik soms het mensgerichte mis, daar is uitgekomen dat ik nu ieder overleg gevraagd wordt hoe mijn weekend is…

3 likes

‘Je mag ook niks meer zeggen’

‘Ik zal je niet aanraken hoor!’

Kan alles weer vinken. Word hier zo moe van.

1 like

Lastig, mijn ervaring is is dat het moeilijk is people skills aan te leren aan mensen die dat echt niet hebben (zoals je merkt aan de weekend vraag). Ik denk dat je heel duidelijk en praktisch moet maken wat je graag van haar zou willen zien. Hoe kan ze je niet vergeten laten voelen? En hoe zou je willen dat ze informeert naar de werklast, wekelijks een call om te delen hoe je er bij zit en waar je tegenaan loopt? Die dan kan starten met hoe het gaat en voor jou om aan te geven hoe je de werklast ervaart?

1 like

Ja, daar heb je een goed punt. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of ik het voldoende vind als ik haar concreet moet aangeven hoe ze ervoor kan zorgen dat ik mij meer gezien voel, het voelt dan niet helemaal oprecht waardoor ik het minder waardevol vind. Maarja, dan kan ze het natuurlijk nooit goed doen.

Ik denk dat ik haar vooral wil laten inzien hoe bepaalde dingen die ze doet een negatief effect op mij hebben. Misschien kan ze daar van leren en weer bij andere gebruiken. Pfff… ik zie er wel tegenop en ik hoop dat ze zich niet aangevallen voelt maar kan reflecteren.

Ja ik snap je wel, dat het dan gemaakt voelt. Het liefst heb je natuurlijk een empathische manager die ook op dit onderdeel goed is. Zijn er helaas nog iets te veel van die dat niet kunnen.

En dan komt het wel op specifieke feedback aan. “Je zou iets mensgerichter mogen zijn” zou zo duidelijk kunnen zijn voor mij als “je mag iets strategischer zijn” of “analytischer zijn”. Ik denk dat je wel voorbeelden moet geven hoe ze dat kan doen als je verbetering wil zien…Of samen tot een oplossing komen op z’n minst. Kijken hoe het dan gaat?

1 like

Ik heb net een paar uur zitten werken in de avond (moest sowieso nog het een en ander inhalen). En vond het zo chill! Niemand die ineens kan bellen of een mail waarvan ik dan denk ‘ohja shit even snel uitzoeken’ en er dan een middag mee bezig te zijn. Geen chats over vanalles en nog wat. Dit ga ik vaker doen.

4 likes

Ja, ik denk dat ik mijn verwachtingen misschien wat moet bijstellen. Dank voor je tips! Geeft ook wel nieuwe inzichten. Ik zou inderdaad ook niet weten wat te doen als iemand tegen mij zou zeggen: “Doe eens wat strategischer”.

Ik ben kwart jaar bezig geweest om een kwalificatie ergens voor te halen. Vanochtend heb ik het certificaat ontvangen en vermoedelijk mag ik dit over 2 weken voor het eerst in de praktijk brengen.
Ik vind het spannend. Maar ook echt een overwinning voor mezelf.

Mocht echt glimlachen toen ik mijn certificaat ontving via de mail.

11 likes

Sorry, late reactie. Ik snap je gedachtes heel goed, maar volgens mij lees ik al best lang dat je niet op je plek zit. Dus ik denk dat het gewoon tijd is om verder te gaan zoeken. En ik snap dat het lastig is als je niet weet wat je dan wél wil, maar dat hoeft ook niet. Ik zou gewoon een beetje low-key vacatures in de gaten houden. En misschien kun je je cv alvast updaten? En wat mij ook helpt is nadenken over bij wat voor soort organisatie je zou willen werken, niet per se de functie an sich. Maar snap wel dat het allemaal even te veel is als je niet lekker in je vel zit. Succes iig!

2 likes

Vanochtend kreeg ik een leuke mail binnen van een kennis die mij uitnodigt om deel te nemen aan een ledenraad die advies geeft aan de EU. Dit project gaat over het tegen gaan van misinformatie en desinformatie.

Ik ben uitgenodigd in verband met mijn bedrijf. Ik heb dit bedrijf alleen een paar jaar geleden stopgezet en ik werk niet meer in dit veld.

Het lijkt me alleen wel super interessant om deel te nemen en goed voor m’n netwerk. Ik weet alleen niet of ik nog wel geschikt ben hiervoor…. Zouden jullie dit doen?

1 like

Doen! Misschien wel aangeven dat je je bedrijf hebt stopgezet of had diegene dat al kunnen zien op je LinkedIn ofzo? Je hebt er vast nog wel genoeg kennis voor en vanuit dat kan je ongetwijfeld genoeg bijdragen. Het klinkt echt als een fantastisch leuk project.

3 likes

Bedankt! Als het goed is, wist hij al dat ik gestopt was met m’n bedrijf. Wel een beetje imposter syndrome hier nu haha.

2 likes

Ja zou ik zeker doen! En vertrouw er ook maar op dat je nog voldoende ervan weet.

2 likes

Vandaag mijn functioneringsgesprek gehad en ik vroeg heel netjes
“ik zit al een tijdje aan mijn max in deze salarisschaal en vroeg mij af wat ik kan doen om daar weer wat groei in te krijgen”

Maar ik heb dit jaar uitbreiding van mijn werkzaamheden gehad en ze zeiden dat ze er wel over nagedacht hebben en nu nog gaan overleggen.

Huts! Dat klinkt niet als een nee

55 likes

Wat goed geformuleerd!! En nice hopelijk pakt het uit zoals je hoopt :four_leaf_clover:

3 likes

Tnx!! Ik hoop het ook.
Het was ook mijn eigen inbreng. Op hun laatste vraag heb jij verder nog vragen?
Dus niet vragen is in dit geval blijkbaar mis :grinning_face_with_smiling_eyes:

6 likes