Werk (algemeen topic)

Vind het echt niet oké dat je baas dit op vrijdagavond stuurt! Kan me helemaal voorstellen dat je er nu steeds mee bezig bent, hopelijk kun je het nog een beetje van je afzetten dit weekend.

6 likes

Ik weet niet of dit het goeie topic is…
Mijn opa heeft een Tia gehad, zij wonen in zuid Frankrijk en hij zal binnen kort overlijden - m’n oma belde vanavond… Maar, stel we willen naar de uitvaart, krijg je voor een buitenlandse uitvaart meer verlofdagen? Of moet je dan aanvullen met onbetaald verlof (onderwijs)? Want het zal minimaal 3 dagen zijn (reis heen, de dag, reis terug)…
Ik kon dat op internet niet zo snel vinden…

1 like

Heb je een CAO waar hier iets over in staat? Sowieso veel sterkte.

1 like

Staat dat niet in arbeidsvoorwaarden, aanvullende voorwaarden oid? Of is er op intranet een document over soorten verlof?

Bij mijn werkgevers, overheid en bedrijfsleven werd er geen onderscheid gemaak tussen binnenland En buitenland. Grootouders is 1 dag van de uitvaart.
Misschien kan je het navragen en uitleggen en krijg je misschien meer dagen.

Sterkte!

Bedoel je dat je tijdelijk iemand vervangt? Naast je eigen functie of ipv. En kun je na afloop vd periode terugkeren naar je eigen functie? Denk goed om afspraken te maken over de duur en einde?
Geen ervaring met cultuursector/cao. Staat er in jullie cao iets bijzonders hierover, wellicht mbt de vergoeding? (Wordt soms vervangingstoelage genoemd)

Ik heb nu sinds 2 maanden een andere baan. Het is fysiek best pittig waardoor ik mij iedere dag zo gesloopt voel en ontzettend last heb van mijn lichaam en dan met name mijn rug, schouders en nek. Op deze manier weet ik niet hoelang ik dit nog volhoudt. Ik had vandaag echt een mental break down toen ik thuis kwam. Vooral als ik er weer aan denk dat ik weer op zoek moet gaan naar een andere baan en weer moet gaan solliciteren.

Misschien even langs de fysio gaan?

2 likes

Dat helpt helaas niet maar bedankt voor het meedenken

Ik heb dit ook wel eens zelf berekend door de formules van de belastingdienst zelf te gebruiken, bijvoorbeeld hier: Tabel algemene heffingskorting 2022
Arbeidskorting

Edit: sorry, zie dat je deze tabel al eerder gezien hebt.

1. Je berekent hoeveel korting je krijgt als je je loonheffingskorting aan laat staan bij baan 1 door je geschatte jaarloon (dus inclusief evt. 13e maand + vakantiegeld) in te vullen in die formule. Bereken zowel de algemene heffingskorting als je arbeidskorting.
  2. Dan bereken je de kortingen waar je eigenlijk recht op hebt door je totale jaarinkomsten van beide banen in te vullen. Dit bedrag zal lager uitvallen.
  3. Bereken het verschil tussen deze bedragen, dit is wat je ongeveer zal moeten terug betalen als je loonheffingskorting bij baan 1 aan laat staan.
1 like

Dit mis ik zo erg! Ik ga ook fysiek nog naar mijn werk maar ook daar hoor ik niks meer omdat er bijna niet meer gesocialized wordt vanwege corona :cry:

4 likes

@Canvastas dit bericht van Tessel klopt helemaal. Om de heffingskortingen uit stap 1 en 2 uit te rekenen, kun je gewoon de tabellen op de website van de belastingdienst gebruiken!

Ik moet een mail sturen naar mijn leidinggevende om iets te escaleren en haar om hulp te vragen / tot actie te manen. Echter, zij is koningin in alles afschuiven en terugduwen naar mij terwijl zij leidinggevende is en ik niet. Ik zit al een uur te bedenken hoe ik dit ga vormgeven. Bellen wil ik niet want zij is het type: mij compleet ondersneeuwen en vervolgens zit ik dan alsnog met de gebakken peren.

Hebben jullie tips?

3 likes

Kan me voorstellen dat dit heel lastig is. Ik zou zo concreet mogelijk maken waar je haar / haar hulp voor nodig hebt zodat je duidelijk hebt dat jij zelf al zoveel mogelijk hebt gedaan wat je kon en zij het dus niet zo maar weer terug kan geven

1 like

Bezopen een speech gegeven, maar zou dat niet per se aanraden. Merci uitdelen is misschien passender.

8 likes

Ik heb laatst een paar schalen fudge gemaakt, makkelijk en was een groot succes. Lekkere cake erbij, marmercake ofzo. Iedereen blij

2 likes

Snapt iemand goed hoe het werkt met zwangerschapsverlof, ouderschapsverlof en vakantieopbouw?
Heeft het ouderschapsverlof invloed op mijn vakantiedagen? | Rijksoverheid.nl.
Ik had dit gevonden, en ik neem tussen augustus en januari 12 uur per week ouderschapsverlof op, dus dan bouw ik over die 5 maanden 12 uur pw minder op, maar over m’n zwangerschapsverlof wel gewoon m’n reguliere vakantie uren toch?
Ik werk nu 28 uur dus als ik dan 2 weken vakantie opneem voor m’n verlof dan kan dat gewoon 28 uur zijn en dan heb ik na m’n verlof nog 2 weken van 16 uur over toch? (ik heb in totaal 4 weken vakantie).

Mijn ervaring is dat de kantoorachtige (liefst met verstelbaar rugstuk) het meest ergonomisch verantwoord zijn. Maar volgens mij heeft ikea wel een vrij neutrale, basic bureaustoel die redelijk aan jouw omschrijving voldoet. De Langfjall

Ik zou ook echt gaan voor een stoel die goed zit en die je kunt aanpassen. Zelf ook een tijdje op een niet ergonomische stoel gezeten en ik had zo’n last van mijn rug. Ziet er misschien iets minder mooi uit, maar lekker zitten vind ik zelf wel echt heel fijn.

Ik heb ook eentje van ikea, maar die zie ik niet meer staan op de website. Ze hebben daar wel allerlei stoelen in wat leukere kleuren dan zwart zag ik net.

1 like

Ik ga juist een kantoor achtig kopen. Mooie stoel is mn zere rug niet waard. Ik zit er dan wel erg veel op. Ik weet niet hoe het bij jou is?

Ik zit al een tijdje op een opdracht die ik eeeecht niet meer leuk vind. Er is niet veel te doen en wat er te doen is is niet leuk en niet uitdagend. Ik zou eigenlijk tot eind van deze maand blijven maar ze willen me nog met drie maanden verlengen. Ik heb gezegd dat ik daar over na wil denken als ik andere/extra taken krijg. Maar tot die tijd zit ik me te vervelen en me nutteloos te voelen. En het liefst zou ik naar een andere opdracht gaan, maar ja. Gelukkig is m’n andere opdracht wel leuk.

1 like