Ik zat/zit beetje in hetzelfde schuitje. In september dus over gestapt, zelfde werk maar totaal andere omgeving en heeft wel meer gedaan voor mijn motivatie.
Leer weer meer en breng ook veel mee.
Gesolliciteerd toen ik niet zo lekker in mn vel zat en heel ongemotiveerd was. Heb nagedacht, waar word ik blij van en die punten uitvergroot in sollicitatie zodat ik nog enigzins gemotiveerd overkwam. En vooral motivatie over nieuwe organisatie en omgeving waar in het bedrijf werkt. Die is namelijk anders dan waar ik eerst in werkte en geeft nieuwe energie aan mijn toch wel saaie werk.
Bij deze organistatie kan ik ook makkelijker doorgroeien naar ander vakgebied die er wel wat mee te maken heeft maar anders is.
Misschien is zoiets ook een idee voor jou?
Ik heb echt een slechte werkweek. Ik heb echt weinig gedaan. Nou moet ik vandaag de ochtend werken en ik dacht: oh dan werk ik vandaag wat langer door om het een beetje te compenseren. Maar mijn hoofd staat er zo niet naar. Ik slaap al anderhalve maand slecht en pff dat doet echt wat met mijn motivatie, concentratie en energie.
Ik probeer maar in gedachten te houden dat uit onderzoek is gebleken dat mensen met een kantoorbaan gemiddeld 3 uur per dag productief zijn. Dat zet het enigszins in perspectief, haha.
Misschien dat ik voor vandaag even een paar kleine dingen doe en de rest van de dag maar verlof op neem, hoewel dat ook niet helemaal goed voelt.
Ik heb een stomme fout gemaakt op werk dus ik kreeg net een hele rant van een collega over me heen en de boodschap dat ik voorlopig maar even niet langs de directrice moet lopen vandaag want die is boos. Nu moet ik wel langs haar lopen als ik naar de kantine wil voor eten of drinken en durf ik niet. Kutzooi, was ik maar thuis gaan werken.
Ah ik kan me voorstellen dat je je naar voelt. Probeer het een beetje los te laten en als je langs de directrice moet lopen, gewoon even aan iets anders denken en een beetje snel lopen.
Succes vandaag!
Rug recht en gewoon doorlopen.
Je bent een mens. Het zou een goede cultuur zijn op werk als fouten maken kan maar we er met zijn alle wel van leren.
Ik snap dat je je klote voelt, dat zal iedereen begrijpen. Ook je directrice zou dat moeten weten, hoeft er niet nog eens een vlaag van boosheid overeen. Waarschijnlijk ben je zelf het meest kritische.
Succes!
Weet iemand hoe het volgende zit:
Ik werk 36u (4x9) en moet per dag uren schrijven, dus ik schrijf ma/di/do/vrij 9u per dag. Woensdag is m’n vrije dag.
Met Pasen heb ik maandag extra vrij en schrijf ik alsnog 4x9 omdat ik op maandag feestdaguren schrijf.
Nu valt Koningsdag op woensdag, dat is een feestdag en dan mag ik dus ook feestdaguren schrijven. Maar dan zou ik 45 uur per week schrijven.
Kan ik dan vragen aan mijn werk of ik nog een ‘extra’ dag vrij kan nemen die week zodat ik op 36u kom? Of heb ik pech?
Wat houdt het schrijven van feestdagen uren in? Ik ben alleen gewend dat je pech hebt als een feestdag op jouw vaste vrije dag valt.
Bij mij is het zo dat ik vrij heb als een feestdag valt op een van mijn vaste werkdagen, maar als die op een dag valt dat ik sowieso al niet werk heb ik pech en krijg ik er geen extra vrije dag voor terug. Volgens mij is dat op veel plekken zo, maar als je het zeker wil weten zou ik het navragen bij je eigen werkgever
Volgens mij is het zo dat je pech hebt omdat je op woensdag nooit uren schrijft dus waarom ineens wel als het een feestdag is?
Ja makes sense! Denk idd dat ik pech heb omdat een feestdag toevallig op mijn vrije dag valt.
Vrijdag is net zo’n random dag hiervoor als woensdag? Juist chill met alle feestdag maandagen en Hemelvaart
Was ik maar vrij op goede vrijdag
Bedoel je met feestdagenuren dat je dan extra betaald krijgt? Wij hebben ook feestdagenuren, maar dat is verlof. Dus het gaat uiteindelijk van je eigen verlof af. Als ik normaal werk op maandag, dan schrijf ik feestdagenverlof op bv pasen. Als ik niet zou werken op die feestdag, schrijf ik niets.
Het klinkt inderdaad het meest logische dat je altijd al op woensdag vrij bent, dus nu ook niets schrijft!
Goede Vrijdag is geen landelijke feestdag zoals Pasen waarbij vrijwel elke sector vrij is. So nope, not the same
Dit is ook een reden waarom ik niet maandag vrij ben maar woensdag.
Goede vrijdag is zelfs waar ik nu werk (overheid) geen vrije dag. Maar 5 mei weer wel.
Ze hebben hier heel handig in systeem die dag geblokt mbt verlof aanvragen.
Zijn er hier mensen die twee werkgevers hebben? Ik ben aan het overwegen om 2 dagen op een plek en 2 dagen op een andere plek te gaan werken (als GZ-psycholoog). Word door veel mensen gewaarschuwd dat je dan bij beide plekken het gevoel hebt niet helemaal bij het team te horen of tekort te schieten, dus twijfel wel daardoor. En natuurlijk dat je maar op een plek loonheffingskorting kan hebben… Dus vooral op zoek naar ervaringen!
Onder de streep ga je gewoon evenveel belasting betalen, daar zou ik me niet door laten afschrikken hoor. Ik heb twee contracten op verschillende plekken binnen een ziekenhuis.
En hoe graag wil je die afwisseling en onafhankelijkheid van een werkgever boven het echt onderdeel uitmaken van een team?
Met feestdaguren bedoel ik dat op nationale feestdagen (dus idd niet Goede Vrijdag ) ik geen gewerkte uren hoef te schrijven maar een speciale code: feestdaguren. En dus ook niet hoef te werken.
Maar idd ik heb dan dit jaar met Koningsdag ‘pech’. Volgend jaar heb ik dan bijv wo & do vrij.
Ja, je eerste punt is zeker waar!
Ik vind beiden heel belangrijk denk ik. Thrive op afwisseling en variatie, maar heb ook wel echt de verbondenheid met een team nodig voor mijn werkplezier. Pfff vind het lastig haha, ergens denk ik moet het misschien maar gewoon uitproberen en als het niet bevalt, kan ik vast altijd wel een van de twee kiezen uiteindelijk…
Ik merk echt dat ik werk niet goed (lees: niet) los kan laten. Hoe gaan jullie daarmee om?
Verder is dit misschien heel random, maar wij zoeken nog collega’s. Dus als je een functie bij HR/personeelszaken zoekt… het kantoor staat in het midden van het land, maar er wordt ook thuisgewerkt! Wie weet is het iets voor iemand hier