En wat kan je dan niet los laten? De takenlijst, een situatie dat zich heeft voorgedaan vandaag of anders? En hoe uit het niet kunnen loslaten zich?
Voornamelijk de takenlijst! Continu blijft door m’n hoofd gaan wat ik allemaal nog moet doen, wat ik niet weet (en daardoor dus moet vragen voordat ik door kan), misschien ook een beetje stress van het allemaal al willen weten terwijl ik er zelf nog niet heel lang werk ook. En daar krijg ik echt een opgejaagd gevoel van. En daardoor maak ik juist soms ook weer foutjes, of vraag ik te snel iets terwijl ik het ook zelf had kunnen opzoeken als ik 10 seconden langer had nagedacht. En ik vind alles (nog) prio, en dan ondertussen stroomt die mailbox dus vol en daar blijf ik dan maar aan denken, ook in de avonden/weekenden soms
Maak je aan het einde van je werkdag al een to do lijst? Dat helpt mij om een beetje af te schakelen, soms al met een planning van wat ik wanneer doe. En als het me overdondert wat ik allemaal moet doen, maak ik in de ochtend een priolijst.
Soms kan het ook helpen om te mediteren, bijvoorbeeld met een app aan het einde van je werkdag.
En bekijk je je mail op vaste tijden? Zo niet, doen. Misschien dan ook niet meer aan het einde van je werkdag, maar bv met de start van je dag en de lunch. Als mensen iets dringends hebben, dan moeten ze maar bellen. En als ze dat nu nog niet doen, moeten ze dat leren.
Goeie tips, logisch maar goed om weer eens te horen. Mijn werk gaat ook constant door, dus het is niet dat ik iets af kan werken bv. Dus moet ook zelf van dat gevoel af, want werk is er toch altijd wel!
Een fiets! En nu bijna 6 jaar later nog heel veel plezier van.
Die hard gewinkeld in Los Angeles bij de outlets daar. O.a. een leren jas die ik nog steeds heb, een goede zonnebril (die mijn moeder inmiddels draagt), tassen voor mijn zussen en voor ons alle drie een horloge.
Goh hier moest ik echt over nadenken, ik had niet zo’n duidelijk eerste salarismoment (ging na mijn afstuderen van 20u naar 32u en het was een kutbaan die slecht betaalde dus had niet zoiets van jeeej geld uitgeven). Maar een jaar later of zo toen ik een betere baan had heb ik wel in 1 keer een paar duurdere dingen gekocht zoals een sporthorloge en draadloze oordopjes.
edit: Van het eerste salaris van m’n volgende baan ga ik denk ik een mooie werktas kopen (ipv een canvastas hehehe)
Schoenen, m’n eerste Zalando-aankoop, weet nog precies welke, 12 jaar geleden.
Boodschappen waarschijnlijk en huur
Wat mij helpt is een takenlijst met prioriteitsscore hoog, midden of laag. Zo blijven minder bekangrijke dingen erop staan, maar weet je de volgende dag (of weken/maanden) wel waar je aan moet gaan werken.
Haha, is mogelijk! Ik vond ze zo mooi toen, kon er de hele dag naar kijken.
YSL tas!
Ah ik ook! Helaas wel gestolen daarna!
De reparatie van de auto die ik tegen een paaltje had geparkeerd
Ik zit weer een keer op vrijdag op kantoor en het is zo’n suffe bedoening nu! Sjonge, niet te doen. De helft van de aanwezige collega’s is ook al weekend aan het vieren (geef ze groot gelijk hoor). Voorheen was vrijdag mijn favoriete dag, die ook redelijk druk bezocht werd, maar dat is sinds covid blijkbaar helemaal veranderd.
Ik heb dit nu sowieso op kantoor. Zoveel collega’s die het wel best vinden, het is zó uitgestorven. Is dit nu dat hele ‘na Corona’ waar ik zo naar uitkeek?!
Bij ons werd het steeds drukker al voor de maatregelen versoepeld werden. Toen de benzineprijzen gingen stijgen werd dat heel snel minder en is het nu bijna uitgestorven. Als ik het collega’s vraag is de benzineprijs ook de reden dat ze thuis blijven.
Ja dit heb ik ook. De sfeer is zo anders en op vrijdag slaat het helemaal nergens op. Ik ga nu op vrijdagmiddag vaak maar in een café werken (kan op vrijdag niet thuiswerken). Ik hou het echt niet een hele dag uit op kantoor als er bijna niemand is.
Bij ons is het echt tegenover gesteld, je moet echt minimaal een week van te voren reserveren om plek te hebben op maandag t/m donderdag op kantoor. En als je met de auto komt zelfs nog eerder dan dat. In ieder geval niet uitgestorven, maar vind het echt drama want zo kan je nooit eens spontaan besluiten dat je een fysieke meeting wilt met collega’s.
Vrijdag is alleen inderdaad saai en uitgestorven, en daarom is de vrijdagmiddagborrel ook naar donderdag verplaatst.