Werk (algemeen topic)

vraagje; krijg je altijd 1 extra vrij (betaalde) dag als je verhuist? of hoe werkt dit? als je op zaterdag verhuist, krijg je dan wel nog een vrije dag? kom er online niet uit.
Ze hebben het daar over verlofdagen, maar is dat dan wel of niet betaald etc.

Val je onder een cao? Ik had geen verlofdag dus je hebt hem sowieso niet altijd.

Ligt eraan wat er in je cao en/of personeelshandboek oid is geschreven. Is geen wettelijke verplichting in ieder geval.

Volgens mij meestal áls je er vrij voor krijgt, krijg je dat alleen als je echt voor je werk verhuist.

Bij mij staat het inderdaad in het personeelshandboek @Tubing en dan is het gewoon voor iedere verhuizing, niet alleen verhuizing voor je werk @Hazel . (Wij hebben geen CAO.)
Bij ons maakt men er echter alleen gebruik van als het niet anders kan, bijv. als je je sleutel op een werkdag moet ophalen. Als je in het weekend kunt verhuizen neemt niemand hem eigenlijk op, maar dat is denk ik aan jezelf.

Dit bericht heb ik ff in een ander topic gepost. Excuses!

Ik ga binnenkort loonsverhoging vragen, heeft iemand nog tips? Ik heb in principe genoeg argumenten (neem veel initiatief etc), maar ik weet niet zo goed hoeveel ik moet vragen. Laatst in Ladies Night zeiden ze dat je niet moet opgeven na de eerste nee, maar wat moet je dan doen als ze nee zeggen? Weet het niet zo goed.

In het werkergenissen topic is dit de laatste dagen veel besproken, ik zou daar even kijken! succes!

1 like

dat we verplichte vrije dagen hebben rond kerst en oud op nieuw. Maar dat er wel een minimale bezetting nodig is omdat we niet zo lang dicht mogen zijn?
Ja nu moeten mensen zich vrijwillig opgeven om dan aanwezig te zijn. Hoop niet dat we gedwongen gaan worden.

Hoe ervaren jullie 4x9 werken?

Ik vond dat heerlijk in combinatie met een vrijdag of maandag vrij en dan vooral de maandag. :grinning:

2 likes

Als een mini-vakantie!

Ben net twee weken geleden teruggegaan van 40 uur naar 32 uur (of bedoel jij 36 uur?) en ik voel mij echt herboren. Werk was niet zozeer zwaar, maar om het thuis allemaal rond te krijgen was wel een dingetje. Vind die extra dag echt heerlijk.

1 like

Ja, ik bedoel wel 36 uur werken. Dus negen uur per dag :)!

Dit wordt een lang verhaal denk ik waarvan ik alleen de beslissing kan maken maar ik wil het toch even van me afschrijven.

Ik werk nu drie jaar bij een organisatie die vrij groot is en steeds groter wordt. De vraag is er ook wel maar het personeel is er eigenlijk niet. En de laatste tijd zorgt dit wel voor een grotere werkdruk bij het personeel wat er is. En omdat we groeien ben ik bang dat het alleen maar erger wordt. Nu zorgt dit er wel voor dat ik met minder plezier naar mijn werk ga. Omdat er ook keuzes worden gemaakt waar ik niet helemaal achter sta. Nu is het wel zo dat ik een vast contact heb, nog steeds wel achter de visie en het beleid van deze organisatie sta en omdat het een grote organisatie is ik wel mogelijkheid heb tot doorgroeien. Maar er is hier nu nog geen sprake van. En ook met collega’s onderling heb ik het niet heel erg naar mijn zin omdat we nogal verschillen qua visie. Ik had laatst ook ergens gepost dat ik er heel erg doorheen zat. Dat ik het gevoel heb dat ik altijd ‘aan’ sta, erg moe ben na werk, op zondag geen leuke dingen meer wil doen omdat ik het gevoel heb dat ik MOET uitrusten voor de komende werkweek.

Nu ben ik afgelopen week ergens anders geweest en ik had meteen wel een goed gevoel. Maar het is daar nog heel erg opstartend. Wat ook wel leuk is maar ook nog spannend natuurlijk. Nu werken daar allemaal mensen die ik eigenlijk ken en al mee gewerkt heb en waarvan ik ook weet dat we meer op één lijn liggen. Maar dit kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen. Maar het gaf wel een gevoel van rust en ook omdat het nog zo kleinschalig is, is er minder druk.

Ik vind het zo moeilijk.

Pluspunten

• Vast contract

Minpunten

• Werkdruk
  • Niet eens met keuzes
  • Geen leuke collega’s
  • Doorgroeimogelijkheden onduidelijk

:woman_shrugging:t4: Wat houd je daar afgezien van dat vaste contract?

2 likes

Ik denk inderdaad vooral de vastigheid en de verbinding met de organisatie die ik nog voel. Doordat ik nog wel achter het beleid en de visie sta en ergens ook hoop dat de werkdruk weer minder wordt en dat het beter gaat. En misschien ook omdat ik met mensen/kinderen werk. Je bouwt zo’n band op en dat laat je dan achter. Terwijl ik ook wel weet dat ik dat ergens anders ook weer opbouw.

En ook de kinderen houden het werk nog wel leuk. En de andere dingen die ik niet meer leuk vind probeer ik daardoor te vergeten ofzo.

2 likes

Heerlijk, ik werk sinds augustus 4x9. De werkzaamheden vind ik ook zodanig boeiend dat ik relatief makkelijk 8u30 werk, dat laatste half uur merk ik wel dat ik een eind aan mijn werkdag moet breien. Als ik een nieuw dossier krijg in de namiddag waarvoor ik het e.e.a. moet uitzoeken, vliegt de tijd echt voorbij.

Soms verveel ik me nog wel op mijn vrije doordeweekse dag, maar het is ook een moment om wat aan het huishouden te doen zodat ik in het weekend samen met mijn man echt kan chillen.

1 like

Dank voor al jullie reacties! Ik ga het gewoon doen, ik kan altijd terug.

De stagiaire blijft te laat komen of dingen vergeten etc . Wat zouden jullie doen?
Ik heb haar hier al een paar keer op aangesproken. Zorg dat je op tijd bent, en haal eventueel de tijd in/ maak lijstjes als je dingen vergeet etc. Maar ze lijkt een beetje laks ofzo. Dan is ze bijvoorbeeld de hele middag bezig met 1 taak (de minst belangrijke), iets wat ik zelf in 5 min had gedaan. Moet eraan wennen dat ik schijnbaar politieagentje speel op mijn werk. Ze is zo aan het treuzelen met onbelangrijke dingen.

Het klinkt alsof ze duidelijker te horen moet krijgen welke taken eerst moeten worden gedaan en wat prioriteit heeft. Misschien goed om haar mee te geven wanneer je wil dat iets af is en waar ze zich later mee bezig kan houden? En dan zou ik bijvoorbeeld voor iets dat op een woensdag af moet zijn haar dinsdag als deadline geven.
Als ze te laat blijft komen ondanks meerdere keren daarop aangesproken te zijn kun je eventueel zeggen dat als de situatie niet verbetert je een gesprek wil met haar begeleider erbij. Ik zou er ook achter proberen te komen of ze het werk wel leuk vindt en wat ervoor nodig is om haar te motiveren.