Werk (algemeen topic)

Lekker bezig!!

Ja dat is nu ook het plan. Ik voel met alleen dan zo lullig dat ik naar mijn leidinggevende stap. Of beter gezegd: mijn rationele kant zegt doorzetten naar leidinggevende. Maar mijn gevoel zorgt er ook voor dat ik mij nu in allerlei bochten ga wringen zodat ik leidinggevende niet hoef te betrekken. Dit laatste slaat nergens op maar het is een tweestrijd. Maar je hebt absoluut gelijk dat dit iets is voor mijn leidinggevende. (dit zeg ik vooral voor mezelf)

1 like

Dat is niet lullig joh, dat is zijn/haar werk en daar krijgt diegene ook voor betaald. Jij hebt gewoon recht op vakantie, dus het is volkomen logisch dat er dan dingen overgedragen moeten worden. Echt niet zelf gaan doen in je vakantie hoor!

7 likes

Ik zou wel tegen je collega zeggen dat je dit op gaat pakken met jullie leidinggevende omdat jullie er samen niet uitkomen. Dat vind ik met dit soort echt puur werkgerelateerd gedoe wel altijd prettig, dan voelt het ook minder als iemand erbij naaien.

2 likes

Normaal gesproken zou ik dit ook wel doen maar ik weet precies waar de reactie van collega vandaan komt. Een tijdje geleden is ze namelijk kwaad op mij geworden omdat ze er achter kwam dat ik met mijn leidinggevende aan het bespreken was hoe ik mij verder ga ontwikkelen binnen het bedrijf. Er was nog niks vastgelegd het waren oriënteerde gesprekken. Zij is toen kwaad geworden en noemt mij onbetrouwbaar omdat ik dit niet met haar heb besproken. Ik vind alleen dat het niet aan haar is met wie en wanneer ik dit soort mogelijke promoties ga bespreken. En ik breng pas iets naar buiten als ik alles op papier heb. Dus dat zij boos is en daar dus duidelijk in blijft hangen is haar ding. Het wordt alleen wel vervelend dat samenwerken op deze manier steeds moeilijker wordt. (En ik vind dit gedrag ook wel erg kinderachtig, promotie is nu rond iedereen weet er van maar zij zegt er echt helemaal niks over)

1 like

Screw haar. Jij hebt recht op een onverstoorde vakantie. De manier waar op @Kultakala hierboven schrijft vind ik heel netjes. Niet jouw probleem dit.

4 likes

Het gesprek was gisteren!

En ja als ik erover nadenk is het ook een beetje raar haha maar het is ook niet een doorsnee baan. Ik doe de dagelijkse verzorging van dieren dus dat is iets wat ik gewoon zelfstandig kan doen en waar ik geen feedback over nodig heb en ik hoef dus ook niet samen te werken met iemand.

Ik vind zelfstandig werken en zelf beslissingen mogen nemen trouwens echt heerlijk dus ik zou er hoe dan ook geen probleem mee hebben. Bij mijn vorige baan (kantoor) had ik gek genoeg bijna dezelfde situatie… mijn manager was nooit op kantoor en wist bijna niks van mijn taken haha :sweat_smile:

1 like

Ik wil vanmiddag even met mijn collega gaan zitten omdat ik het fijn zou vinden als hij veer zou oppakken en proactiver zou zijn.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?

1 like

Voor iedereen die gister heeft gereageerd op mijn verhaal over een collega die een taak niet wil overnemen terwijl ik vakantie heb. ( @Lemongrab @Kultakala @Druppels) In de eerste plaats dankjulliewel, zonder jullie was ik direct weer aan mezelf gaan twijfelen en in de ‘oplosmodus’ gegaan (lees terugkomen in mijn vakantie) Nu heb ik contact gehad met leidinggevende die was ook niet echt blij maar omdat directe collega gewoon blijft weigeren heb ik nu een andere collega gevonden die zijdelings wel weet wat het werk inhoudt en die het nu overneemt. Na mijn vakantie volgt nog een gesprek met ‘weigerende collega’.

10 likes

Goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt! En terecht dat met de weigerachtige collega het gesprek aangegaan wordt.

1 like

Ja dat is zeker goed. Ik vind er ook een hoop van merk ik en ik merk ook dat ik op dit moment ook een beetje zoiets heb van ik help jou dus ook niet meer (is een primaire reactie en ga dat ook niet uitvoeren maar toch).

Ik heb straks een baan waarbij ik veel onderweg ben, maar ontbijt/lunch wel graag met yoghurt, salade. Etc. Zou een koelbox mee in de auto wat zijn daarvoor? Hoe doen anderen dat die geen vaste werkplek hebben?

Ik ga het echt missen om geen koelkast in de buurt te hebben

Ik heb een vraag en hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb besloten om ontslag te nemen. Nu wilde ik dat eigenlijk in een persoonlijk gesprek doen bij de manager. Maar die heb ik afgelopen week niet gezien. Nu is het vandaag de laatste dag van de maand. Uit eerdere ervaring weet ik dat ontslag nemen vaak gaat per kalendermaand. Dus dan zou ik het nu via een email moeten doen, wat natuurlijk niet echt fijn is.

Nu staat in mijn arbeidsovereenkomst:
De arbeidsovereenkomst kan door ieder der partijen tussentijds schriftelijk opgezegd worden. De tussentijdse opzegtermijn bedraagt 2 maanden.

Begrijp ik het goed dat het in dit geval niet gaat om kalendermaanden? Bijv. ik kan 2 september opzeggen en 2 november zal dan de laatste werkdag zijn? Of begrijp ik het verkeerd en is het dan nog steeds 2 september opzeggen is 31 november laatste werkdag?

Bij mij heeft het er altijd zo gestaan en is er altijd kalendermaanden mee bedoeld. Kun je je manager niet bellen om het telefonisch te doen, of telefonisch te vragen of diegene vandaag nog tijd heeft om te videobellen?

1 like

Bij mij betekende dit inderdaad opzeggen op een willekeurige datum en dan diezelfde datum twee maanden verder uit dienst. Maar voor de zekerheid zou je wel kunnen mailen en dan zeggen dat diegene je te allen tijde mag bellen om het erover te hebben

1 like

Gaat standaard om kalendermaanden als er over een opzegtermijn wordt gesproken, voor zover ik weet. Dus het zou een coulance zijn als ze je er niet aan zouden houden (wat niet raar is, want wie wilt er iemand in dienst houden die niet echt meer gemotiveerd is) dus ik zou vandaag opzeggen nog schriftelijk opzeggen. Kun je inderdaad niet (video)bellen & opzeggen en vragen het later deze week nogmaals persoonlijk met elkaar te bespreken?

1 like

Excuses dat ik in het verkeerde topic zat.

Bedankt voor de antwoorden en het meedenken. Ik heb net de mail gestuurd, om het inderdaad dan vandaag te hebben gedaan. Ik heb in de mail genoemd dat ze telefonisch contact op mag nemen met me om het hierover te hebben. Ik werk hier nog niet heel lang en merk hierdoor eigenlijk dat ik de manager niet gemakkelijk te benaderen vind. Ook qua planning wanneer zij aanwezig is of juist in een vergadering zit. Maar goed ik heb het gedaan nu. Voelt even kut om het zo te moeten doen, maar het moet maar.

edit niet specifiek bedoeld als reactie alleen op jou

3 likes

Ik laat mijn salade gewoon in mijn tas en dat gaat prima (is wel altijd vegan dus bederft niet snel). Ik ontbijt met sojayoghurt en dat neem ik mee in zo’n bak met 2 compartimenten, laatst at ik dat wel pas om 10:00 op een warme dag en toen was het een beetje lauw… maar eet het meestal al vrij snel dus nooit problemen mee.

1 like

Ik zou een klein koeltasje met koelelement doen, dat zou wel voldoende moeten zijn gok ik!

3 likes

Ik heb geïnvesteerd in themosflessen voor water, thee en koffie. Ook heb ik een thermosbakje voor yoghurt. Dit is alleen wel best zwaar om te tillen, maar als je veel in de auto zit of is dat prima.

En inderdaad een goede koelbox met elementen. Heb een tas van hydro flask en die blijft echt heel lang koud met elementen.

2 likes