Werk (algemeen topic)

dankjewel, ik zal hier typen hoe het ging

3 likes

Succes!!

3 likes

Nou ze gaat er naar kijken…

5 likes

Anticlimax :slightly_frowning_face: Alsnog goed dat je het hebt aangegeven! Heeft ze je wel een beetje een indicatie gegeven wanneer je wat hoort?

Nee, niks. Ik heb echt geen idee hoe het nu verder gaat…

1 like

Heb je nu niet echt meer wat aan, maar ik kreeg ooit de tip van iemand om bij zulk soort gesprekken ook altijd even af te bespreken wat het vervolg is. Dus even vragen wanneer je kan verwachten wat te horen en op welke manier (e-mail, bellen, persoonlijk). Dan zit je er zelf niet meer zo over in en het is voor die ander vaak dan ook wel een manier om het concreet te maken zodat je zeker weet dat ze het gaat doen. Naja misschien een tip voor de volgende keer! Sowieso heel goed dat je het hebt besproken!

4 likes

Ja was beter geweest! Het is eigenlijk ook ingewikkeld want ze heeft al eens tegen een collega gezegd dat er geen ruimte is voor meer maar ik heb gewoon al mijn redenen opgenoemd waarom en vooral omdat het gewoon niet marktconform is. Maar als ze vasthoudt aan wat ze tegen die collega zei heb ik gewoon pech

1 like

Echt bizar dat het zo vreselijk slecht betaalt. Hopelijk is er toch iets mogelijk!

1 like

Ja ze noemen het studententarief maar het is netto lager dan dat ik op mn andere baan in een kledingwinkel krijg. En ik ben gewoon 25 en heb een huishouden dus ook geen typische student meer

Ik vind het zo bijzonder dat contact met collega’s door de tijd kan veranderen. Heb echt 3,5 jaar lang een collega gehad en wij mochten elkaar echt niet. Liepen elkaar voorbij zonder wat te zeggen etc. Maar dat is nu langzaam veranderd en nu was het net zelfs zo ver dat we en gesprekje met elkaar aan gingen wat super gezellig is.

Weet niet wat ik wil bereiken met deze post verder, maar vond het wel leuk om te delen.

6 likes

Hoe bewaken jullie je eigen grenzen? Ik krijg mega veel aanvullende taken naast mijn standaard werk en op dit moment gaat dat allemaal goed en ben ik heel happy. Maar ik kan me ook voorstellen dat er een punt gaat komen waarop dit wel teveel is en dat wil ik graag voorkomen.

Ik hou een GTD achting systeem bij, en maak planningen op basis van mijn aanstaande taken. Ik probeer onderscheid aan te brengen in urgente en echt belangrijke dingen, en ook regelmatig een dag vrij te houden voor die laatste groep. Als ik er niet uit kom qua planningen, opnieuw bespreken met mn leidinggevende.

1 like

Ik hou een lijst bij met taken/projecten en deze loop ik iedere week/twee weken na. Handig voor mezelf want dan hou ik het overzicht en kan ik in de gaten houden of het teveel wordt. Als ik dan merk dat het teveel wordt bespreek ik deze lijst met m’n manager en leg ik de bal bij haar wat prioriteit heeft.

3 likes

Door enkele situaties op werk ben ik bij een soort van tijdelijke manager, wat ook inhoudt dat ik beoordelingsgesprekken moet houden. Iemand toevallig tips? Voorheen had ik wel feedbackgesprekken met enkele collega’s met wie ik samenwerk of geef ik het een en ander door als ik iets tegenkom, maar dit is wel even van een ander niveau haha

Ik ga dus weg bij mijn huidige werkgever en ik krijg echt alleen maar veren in m’n reet gestoken. Iedereen die ik tot nu toe sprak vind ‘t superjammer dat ik ga (voor m’n huidige werkgever, niet voor mezelf) en hadden me graag gehouden.

Had al best een werkego :smiling_face_with_tear: dit helpt niet maar ik vind het wel heel leuk om te horen :tipping_hand_woman:. Zelfs van anderen in de branche die ik dus nu vaak voor ‘t laatst in deze rol spreek zijn allemaal heel blij voor me. En blij om my strict ass te zien gaan wss :upside_down_face:

11 likes

Ik heb op werk aangegeven welke richting ik op wil groeien (namelijk leiding geven, coaching/begeleiding van collega’s) en m’n baas was er enthousiast over!
Helaas staat er financieel niks tegenover (als ik een trede omhoog ga moet iedereen een trede omhoog want we worden allemaal gelijk betaald). Maar deze stap zorgt er wel echt voor dat ik het gevoel heb dat ik dit nog wel eventjes wil doen. En ik heb ook aangegeven dat ik uiteindelijk echt meer wil verdienen en dan dus weg ga en dat snapte die ook heel goed. (erg prettig want m’n baas is ook m’n broer).
Er wordt trouwens wel gekeken hoe we allemaal opnieuw meer erbij kunnen krijgen rond januari, maar ik zou graag een hele schaal omhoog gaan en dat kan gewoon niet tegenover de rest vh personeel.

Nou nu ben ik eigk alleen op het geld deel ingegaan. Maar ik vind het juist zo tof dat ik nu echt verantwoordelijk mag zijn voor het waarborgen van de structuren, zorgen dat anderen hun taken doen en de kwaliteit hooghouden. Ik denk echt dat ik hier heel geschikt voor ben, heb er vertrouwen in dat ik dat kan en ben heel blij dat ik die kans nu krijg dat uit te voeren. Echt zin in!!

3 likes

Waarom moet iedereen dna een trede omhoog? Als je functie anders wordt maar die van de rest blijft hetzelfde dan ben je toch niet meer gelijk met hun? Of komt het door regels ivm familiebedrijf?

Wel heel leuk dat je deze uitdaging aan mag gaan! :grin:

Nee het komt door de visie waaruit de stichting is opgebouwd. Dus iedereen (leidinggevende, administratief medewerkers, buurtwerker) verdienen allemaal evenveel geld, gebaseerd op wat een leefbaar salaris is. De enige groei zijn je ervaringsjaren waarin je dus iedere x een trede omhoog gaat.
Het komt voort uit het fundament dat bepaalde arbeid niet meer waard is dan andere arbeid. Want alle banen zijn even belangrijk binnen de organisatie en worden daarom gelijk beloond.
(een principe waar ik trouwens helemaal achter sta, behalve dat we er geen hypotheek mee kunnen betalen :sweat_smile:)

7 likes

Oh op die manier! Mooie visie! Snap helemaal dat je daar achter staat. Al is een hypotheek kunnen betalen wel heel handig. Misschien kan je de optie ingooien om het loon van iedereen dan maar te verhogen :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Verdient jouw baas dan ook evenveel als alle werknemers?