Werk (algemeen topic)

Ja klopt, heb even uitgerekend en scheelt bij mij 1775e bruto-netto voelt zo veel maar zal dan wel kloppen. Ga toch even keer langs de salarisadmin op het werk!

1 like

Ik denk dat het ook aan je CAO ligt. Ik heb een CAO waarbij ik ook relatief veel pensioen betaal en een vriendin die bruto hetzelfde verdiende hield netto >200 euro meer over dan ik.

2 likes

Ik ben nu 6 jaar ergens werkzaam en ik vind het al een tijdje niet zo leuk meer. Maar ik weet niet zo goed wat ik wel wil en tussen werk en gezin vind ik ook niet echt de tijd of rust om echt verder te zoeken. Ik zit er nu over te denken om bijv. per 1 december op te zeggen en dan november vrij te nemen met vakantiedagen en ouderschapsverlof. De markt is nu gunstig dus met een beetje geluk heb ik dan in het nieuwe jaar iets nieuws, en zo niet heb ik ook nog wel een buffer qua spaargeld. Maar ik vind het ook wel erg spannend om zoiets te doen omdat ik normaal heel risicomijdend ben. Maar het idee van even rust en de tijd nemen om uit te zoeken waar ik blij van word vind ik wel heel fijn. Een andere optie zou zijn om wat ouderschapsverlof op te nemen, bijv. 1 dag per week en die dag dan gebruiken om iets nieuws te zoeken.

Iemand al wel eens zoiets gedaan en tips/ideeën voor me?

2 likes

Ik zou zoveel mogelijk gebruikmaken van de positie die je nu hebt bij je werkgever. Ik zou bijv. vragen aan je werkgever om een loopbaancoach, als het een beetje meezit wordt dat dan betaald door je werkgever en kan het zoveel mogelijk binnen werktijd en heb je rustig de tijd en hulp om uit te zoeken wat je zou willen. Als je dat niet wil of kan zou ik aansturen op een vaststellingsovereenkomst en niet zomaar zelf ontslag nemen, dan heb je in ieder geval nog recht op ww mocht je toch niet zo snel iets anders vinden. Ik heb het wel zelf ooit gedaan maar zou het achteraf echt niet zo snel meer doen, had er megaveel financiële stress door en daardoor ligt ook veel druk op het vinden van iets nieuws, waardoor je waarschijnlijk overhaaster iets gaat aannemen om maar een inkomen te hebben en je een grotere kans hebt dat je dus weer iets gaat doen wat eigenlijk niet bij je past.

5 likes

Klopt, dit is mogelijk ook zo inderdaad en dat ik meer afdraag bij mijn werkgever (12.9% betaal ik zelf). Mijn vriend betaalt ook minder pensioenpremie (betaalt 7.93%) zelf binnen zijn CAO heeft hij gister gekeken, dus dat scheelt bruto-netto best wel veel.

1 like

Mn manager heeft net aangegeven dat mijn werk het afgelopen half jaar niet goed verlopen is. Dat ik nog niet echt een goede invulling heb gevonden voor mijn functie. Hij geeft zichzelf de schuld en zegt dat ik wel een belangrijke functie heb, maar fuck wat voelt dit kut. Morgen het gesprek er over en ik zie er nu al tegenop.

6 likes

Ik heb echt precies hetzelfde, zo kut! Snap dat je tegen het gesprek op ziet. Verwacht je wel dat je manager met oplossingen komt?

1 like

Ik heb hem direct gebeld want anders stortte ik helemaal in en was al aan het janken.

Hij kwam ook direct naar beneden voor toelichting. Diepe sorry van hem. Het blijkt dat hij het verkeerd heeft opgeschreven en dat eigenlijk bang is dat ik hier wegga omdat er niet genoeg uitdaging is voor mij.

Dat klopt ook wel en heb ik meermaals aangegeven, maar ik weet ook dat er een betere plek komt na de verhuizing.

Holy shit wat een rollercoaster. Hoe gaat het bij jouw? Heeft jouw manager ook een fout gemaakt of komt hij in elk geval met tips en tops haha? :hugs:

4 likes

Wat goed dat je hem hebt gebeld! Wat stom en zo zie je maar dat platte tekst nooit een goed idee is voor dit soort mededelingen. Wil je wel blijven bij je huidige werkgever of zijn zijn zorgen terecht?

Mijn functie is een soort van nieuw in deze organisatie en m’n manager had het beeld dat ik al sneller “up and running” zou zijn, werk hier nu 5 weken dus dat is ook pas heel kort. Ik moet uren schrijven en die schrijf ik nu eigenlijk bijna allemaal op algemeen, daarom valt het misschien wat meer op. Mijn manager wijst niet echt een schuldige aan maar ik vul dan in dat ik die schuldige ben, wat, als ik er logisch over nadenk, onterecht is.

2 likes

Ik wil hier wel heel graag blijven want ik kan een master gaan doen en ik krijg volgend jaar een nieuwe bibliotheek die ik zelf ontworpen heb met de architect. :slightly_smiling_face:

Sorry hoor, maar je werkt er nog maar 5 weken? Dat is echt niet genoeg tijd om helemaal lekker ergens te werken. Kan er bij jou ook sprake zijn van een te platte verwoording? Dat jezelf de schuld geven herken ik wel. Ik hoop voor jou dat het ook meevalt want zelfs al doe je je werk “algemeen” dan ben je alsnog aan het werk toch?

3 likes

Wat tof! Klinkt als een unieke baan ook!

Doordat jij aangaf dat je je manager hebt gebeld ben ik naar mijn manager gelopen en ze gaf aan dat de verwoording inderdaad wel anders had gekund en dat ze meer bedoelde dat ze graag had dat ik mezelf wat meer liet zien in de organisatie om zo opdrachten te krijgen. Voor mijn functie is het heel belangrijk dat ik mezelf (vooral in het begin) veel laat zien.
Dus bedankt daarvoor haha!

Wat kunnen we onszelf gek maken soms…

3 likes

Haha wat goed! Heel volwassen en gezond dat we uiteindelijk voor onszelf opkomen. :smile: Schriftelijke feedback gaat nog eens voor een hartaanval zorgen joh! Dat je zoiets durft te zeggen laat al zien dat je jezelf kunt profileren.

1 like

Ik heb eind april een baan opgezegd, in juni gesolliciteerd op de baan die ik straks ga doen, 1 september begin ik met nieuw werk. Ik zou er niet vanuit gaan dat je met 1 maand gelijk weer ergens kunt starten. Sollicitatieprocedures duren best lang. En soms word je na best ver te zijn in de procedure alsnog niet gekozen.

Bij mij was het bijvoorbeeld een eerste gesprek twee weken na het sturen van de brief. Toen een assessment weer een week later. Een paar dagen daarna een meeloopdag. Toen duurde het nog twee weken voordat ik hoorde dat ik gekozen was, omdat ook andere mensen eerst een meeloopdag moesten doen. In juli wist ik dat ik de baan had. Maar er zit een inwerkprogramma/opleiding bij die dus op 1 september start. Dat is dus nog een maand extra te overbruggen zonder inkomen. En natuurlijk krijg ik straks pas aan het einde van de maand september weer een loon. Al met al 4/5 maanden die je zelf op moet vangen.

Ik zou kijken of een vaststellingsovereenkomst mogelijk is. Ik heb er geen spijt van dat is opzegde (in de proeftijd) maar het duurde al met al wel langer dan ik had gehoopt om weer te kunnen starten. Ik had echt geen rekening gehouden met een latere start door een interne opleiding bijvoorbeeld.

Als je al zo lang ergens werkt willen ze vast meedenken, ik heb bij een vorige werkgever zelfs zowel een traject met een loopbaancoach als een opleiding kunnen doen.

Ik heb nog lekker 1,5 week vakantie, maar kan me nu al druk maken om mijn werk als ik er aan denk. Heb natuurlijk ook weer op mijn werktelefoon/mail gekeken wat hartstikke stom is, want ik lees altijd iets wat ik niet had willen zien. Waarom ben ik zo :weary:

Is er nog iemand die nog studeert op zoek naar een parttime baan bij een krant? In Rotterdam, 16-20 uur

Ohh bah dit heb ik ook, net even op mijn telefoon gekeken en word gelijk teruggeslingerd naar alles wat er gaande is. Nu maar uitgezet en ik raak hem komende week niet meer aan haha

1 like

Ik heb mijne ook in een laatje gelegd waar ik niet hoef te zijn. Heb het inmiddels weer redelijk uit mijn hoofd gekregen, hopelijk jij ook! :crossed_fingers:t2::blush:

4 likes

ik was vorige week weer uit wegens ziekte en nu is mijn telefoon gewoon zoek? niemand kan hem vinden en bellen gaat niet omdat de batterij toch plat is

Waarom zijn collega’s soms zo vermoeiend. Ik heb bijna vakantie en tijdens mijn vakantie moet iets afgerond worden waarvoor ik afhankelijk ben van informatie/ mensen van buiten het bedrijf. Het ziet er naar uit dat de benodigde spullen pas komen wanneer ik weg ben ondanks mijn verzoek het eerder aan te leveren. De afronding moet plaats vinden voor een bepaalde datum precies in mijn vakantie. Dus ik vraag aan mijn collega of zij dit wil oppakken als het mij niet lukt voor mijn vakantie maar dit weigert ze. En als er nou nog iemand anders zou zijn die dit kan oppakken maar die is er niet. Of zij pakt het op of ik kan in mijn vakantie terugkomen naar mijn werk.

Lekker escaleren naar je leidinggevende, jij bent op vakantie hoor joejoe

8 likes