What my kid really eats

Ik zie wel dat de kinderen hier gezonder eten dan dat ik zelf doe! haha

18 likes

Voor en na!
Pompoen met aardappel.

Hij vond het niet te eten. Na 2 happen hield hij zijn kaken strak op elkaar.

Snap het wel. Heb het geproefd en zou er ook niet blij van worden :rofl:

4 likes

Vieze na-foto

Feestje op een bord! Dat geprakte waren doperwtjes. Hierna nog een boterham.

3 likes

Vanochtend met moeite een boterham, op de opvang wel prima gegeten zeiden ze.

Vanavond pasta met courgette en kip. Beter gegeten dan gisteren iig. Als ze klaar is, zet ze dus der bord vaak op de grote tafel haha. En toen zag ze met opruimen dat er in de kelderkast nog appelmoes stond, dus jullie raden het al: terug in de stoel en ook een bakje appelmoes leeggelepelt :joy:

afbeelding afbeelding

5 likes

Avondeten hier alweer een paar dagen met 1 hap klaar haha.
ZELFS PASTA :sweat_smile:
Zo dus:
(2 wortels gegeten en 1 door de kamer gegooid) :ok_hand:t2:

1 like

Wij aten poke bowl, dochter kreeg een bakje met sushi rijst, avocado, tahoe, komkommer, baby mais en had er broccoli bij gedaan omdat we nog een klein beetje over hadden wat op moest.

Ze vroeg om meer broccoli en mais dus ze heeft nog twee extra stukjes broccoli en een maiskolfje gehad.

Edit:
Oh blijkbaar was ze nog niet uitgegeten. Als toetje aardbeien, ging op

En blijkbaar heeft ze mega trek want daarna pakte ze zelf een boterham uit de keuken? Haha eh oké. Normaal wil ze nooit brood. Nou goed die is ook opgegaan :woman_shrugging: :sweat_smile:

12 likes

Wat is de reden dat er zoveel witte rijst zonder saus en pasta zonder saus geserveerd word? Vinden ze dat niet droog? Of is dat ivm zout ofzo? Blijft fascinerend dit :wink:

3 likes

Wij doen wel met saus hoor. Wij eten best veel rijst (cultuurding) en gooi er altijd een schep curry voor hem erbij.

Vanavond hebben wij macaroni met gehakt en groenten op. Geen foto helaas. Maar hij heeft een heel bordje op.

3 likes

Als ik het naast elkaar leg op haar bord eet ze het vaak allemaal goed op, maar als alles door elkaar zit pikt ze er maar een paar dingen uit en laat de rest liggen. Bij pasta of rijst zit de saus bij mij vaak door de groente/eiwitten en dat scheppen wij sowieso apart op omdat dat voor mij makkelijker afwegen is (ivm koolhydraten, ik heb diabetes type 1). Alleen zelf mengen we het dan wel idd.

2 likes

Hier laat ze het steevast liggen als er saus op zit. Maakt ook niet uit wat voor soort saus het is of welke kleur, ze weigert. Zelfde met soep. We blijven het wel aanbieden, meestal laten we haar dan een hapje van ons bord proeven.

Mijn vriend eet trouwens ook veel droge rijst met dan alleen een vega iets of kip. Niet omdat hij geen saus wil maar omdat hij dat gewoon lekker vindt en gewend is vanuit zijn cultuur. Dus misschien heeft ze het van hem haha.

2 likes

Witte “kale” rijst eet mijn dochtertje meeeeega goed. Pasta ook wel.

Maar elke keer als ik saus op de pasta doe dan raakt ze het niet aan haha. Volgens mij hebben best veel kindjes dit.

Vandaag at S niet super. Her en der wat random fruit en wat yoghurt beetje brood etc. Ze krijgt weer tandjes en zit wel weer overal op te knagen wat geen voedsel is :sweat_smile:.

Heb ook gewerkt vandaag dus niet zelf kunnen bijhouden allemaal. Morgen nieuwe dag… wat zullen we eens etennnn :thinking:

2 likes

Hier eigenlijk altijd saus, echt gisteren voor het eerst dat hij droge spagetti heeft gegeten.

3 likes

Groente omeletje, met overgebleven groenten van gisteren (broccoli, bloemkool en pastinaak). Een snee brood met pindakaas en een paar lepels zelfgemaakte appelmoes.

3 likes

Snackie voor allebei, uiteindelijk heeft alleen de oudste gegeten:

De kiwi heb ik maar opgegeten

3 likes

Same :joy::joy:

2 likes

@roggebrood, @hotmomma @grey @suikerklontje @broodrooster
bedankt voor jullie antwoorden! Veel reacties ook. Maar kind afhankelijk dus, wat grappig. en ook wel cultuur ding dan. Weten we dit ook weer :slight_smile:

3 likes

2 el ganaatappelpitjes en een halve kleine mango, K is 13 maanden.

Er bleef een beetje mango over.

4 likes

Helaas haha. Het doekje waarmee ze d’r handen en mond had schoongeveegd (dat doekje kwam pas nadat ze alles al had schoongeveegd aan d’r shirt :sweat_smile:)

2 likes

We aten hutspot maar ik weet dat J dat niet wil. Ze wil niet eens proeven, volgens mij is het de structuur… dus maar tomaat en komkommer en speklapje.

Best oké, maar mijn verwachtingen met avondeten zijn laag haha

3 likes

Sowwww dit maak ik niet vaak mee maar S heeft ZOVEEL gegeten haha. Had udon noedels gemaakt voor dr voor het eerst. En ze heeft bijna heel zo een pakje op!

Dit x2 ongeveer. Daarnaast nog een halve visburger en wat peultjes. Geen foto samen want wss niet tegelijk klaar en ze had honger haha.

8 likes