What my kid really eats

Drop hier foto’s van maaltijden, drinken en hapjes van je kind. Zo kunnen we elkaar een beetje inspireren met nieuwe combi’s of exotische gerechten.

Before & after foto’s zijn hier ook zeer welkom! Want die kiddo’s eten natuurlijk echt niet altijd (nooit?) hun bordje leeg. Misschien geruststellend om van elkaar te zien. Een beetje zoals dit dus:

Ps: dit topic is niet bedoeld om te laten zien hoe fantastisch linksdraaiend macrobiotisch hypergezond en perfect jouw kind altijd eet, maar juist om een beetje te helpen relativeren.

17 likes

Ja hallo, mijn kind eet nou eenmaal alleen biologische linksdraaiende zelfgemaakt hummus met macrobiotisch naanbrood, zelfgemaakt van courgette en andere koolhydraat arme dingen enzo.

Ofzo.

Top topic :full_moon_with_face::ok_hand:t2:

7 likes

Haha! Jaloers op jouw kind.


Dit is van gisteravond (K is 16 maanden):

Aardappeltjes, vega kip, gekookte worteltjes, erwtjes en een halve avocado. De aardappeltjes en vega kip zijn blijven liggen, maar alle groenten gingen op. Heb zelfs nog wat extra scheppen erwtjes gegeven die ook op gingen. Raar kind.

En vanochtend bij zijn fruithapje (die was niet zo bijzonder) een smoothie met sinaasappelsap, spinazie, lijnzaad, banaan en passievrucht.

Dit was compensatie gedrag van mij overigens omdat ‘ie doordeweeks bijna alleen maar potjes heft gegeten savonds :joy:

14 likes

Een paar dagen geleden had je ook zo’n leuk gezond snackbordje, heb je die foto ook nog?

Ook nog even hier officieel! Spring rolls met rijstnoedels en geplette erwtjes! Vanmiddag 2 gegeten, hopelijk zometeen debandere 2 ook nog.

9 likes

Hey wat een goed idee om gewoon zo’n avocado erbij te geven! Ga ik in het vervolg ook doen. En ik ga dansen van geluk als ik straks weer zulke zakken kantenklare aardappeltjes kan halen in de Hollandsche supermarkt, zo lekker!

2 likes

Ik zal vast beginnen met het dieptepunt van het topic. L wil nu bijna 2 weken niet warm eten. We hadden zelf een recept voor de eerste keer geprobeerd, vandaar de radijs uit de oven. Hierbij heb ik hem ook nog kippendijfilet uit de oven proberen te geven. Voor en na foto is hetzelfde, want hij wil het niet eens proberen. En het is zo weinig, omdat hij dus alles weigert.


Daarna nog een potje open getrokken en dat is ook onaangeraakt gebleven.

2 likes

Dit ziet er echt leuk uit! Deze ga ik zeker onthouden.

1 like

Ik had in het andere topic gestemd op mwah. Maar nu vind ik het eigenlijk helemaal leuk haha en net meteen foto’s gemaakt


Voor: Harirra soep (rijk gevuld met groenten, kikkererwten en linzen), stokbroodje en olijven


Dit is na! Stokbroodje was als eerst op

Leeftijd van mijn zoontje is trouwens 2 jaar en 4 maanden om precies te zijn haha

15 likes

T is bijna 2!
Aardappels / gehaktbal / wortels en hij mag dan kiezen Mayo/ketchup en als die op is mag ie weer kiezen haha

7 likes

Avondeten helaas niet zo een succes. Wel een paar hapjes tussendoor, maar was vooral spelen.

Dezelfde noodles als in de springroll en heb er wat erwtensoep overheen gegoten (want die aten wij zelf haha)

@Roggebrood wat lekker!! Wil ik zelf ook wel haha!

7 likes

Wanneer eten jullie kindjes het beste?

  • Ochtend
  • Middag
  • Avond
  • Alles even goed
  • Alles even slecht
  • Wisselt heel erg

0 stemmers

1 like

Jaaaa leuk dat het een beetje leeft hier!


@Grey denk dat je misschien deze bedoelde? Gele kiwi, druif, een stukje Danarolle croissant (want die aten wij bij brunch), granaatappel en passievrucht. Bijna alles ging hiervan op toen. Alleen de passievrucht bleef liggen.

5 likes

Speciaal vanavond een foto gemaakt. Papa en mama hadden trek in pizza, maar dat duurde 1,5u om te laten bezorgen + K. eet dan vrij weinig. Dus even snel wat uit de kast en vriezer getrokken, mijn ogen waren alleen iets groter dan haar maag (normaal eet ze met de pot mee, dus vind het zo lastig inschatten).

Uiteindelijk viel het niet tegen hoeveel ze heeft gegeten. En onder het motto “samen” eten hebben wij ook maar een beetje droge pasta gegeten en wat gevoerde wortels haha. (K. deelt haar eten echt niet hoor, tot ze vol begint te raken, dan wordt ze ineens heel sociaal :joy:)

ohja en als je een tripp trapp met blad hebt: dit bord past er dus niet op en staat net een beetje schuin… ben nog op zoek naar een ander bord want door de randjes kan ze er wel goed met bestek van eten

4 likes

Leuk topic! Hier de lunch van gisteren: rijst met leftover curry met zoete aardappel:

Before:

After: (nou ja bijna klaar)

32 likes

Ja deze geloof ik! Zo leuk gevarieerd, zou het zelf ook zo eten.

@Dr.Watson haha leuk die after foto.

2 likes

Zo, dat is goed opgegaan :smiley:

Leuk topic! Ik zie hier allemaal bordjes, maar ik geef altijd vanuit mijn eigen bord hapjes :sweat_smile:. Wel lastig om te zien wat hij dan precies binnen krijgt.

Dat kind kan eten joh, niet normaal. Vanochtend had ze haar boterham al op voordat ik erbij kon gaan zitten. Toen heeft ze nog twee grote scheppen havermout van mij gehad en ook nog een rijstwafel met pindakaas. :flushed: Er zal vast een tijd komen dat ze slechter gaat eten, dus ik geniet er nu nog maar van. Al waren mijn man en ik als kind ook allebei goede eters (en nog haha).

5 likes

En toen wilde ze ook de aardappelen graag nog even proeven met een mega driftbui als gevolg omdat het niet mocht :thumbsup:

10 likes