What my kid really eats

Tomaten-linzensoep, hamburger en stokbrood. (1jr en 5mnd)

11 likes

Snack vanmiddag, mango, kakifruit, komkommer en een cracker in stukjes. De mango en kakifruit at ze maar weinig van, dus dat heb ik opgegeten.

Avondeten was groentenfrietjes (wortel en pastinaak) uit de oven, gewokte spinazie, bulgursalade met van alles erdoor en een stuk vega kip schnitzel.

De groentenfrietjes moest ze niks van weten (de gele liggen verstopt onder de spinazie), de spinazie ook niet, maar de rest wel. Ze heeft nog een flinke scherp bulgur gehad en nog een stuk vega schnitzel. Ohja en ik heb het over geschept in een bakje want de bulgur belandde overal natuurlijk haha, what was I thinking.

8 likes

Snacktime. Voor het eerst rauw paprika gegeten en toch wel een stuk op!

M’n vriend had alles op z’n bord gedaan dus had al verwacht dat het teveel zou zijn.

1 like

Hierna huilen dat het op was, dus nog een schepje erbij en een schaaltje yoghurt

1 like

Hier wordt al dagen weer flut gegeten haha.
Hij heeft vakkundig de meeste stukjes gehaktbal eruit gevist haha. Daar bleef soms perongeluk een beetje spitskool/wortel stamppot aankleven :cold_face::scream:
Het zou je maar gebeuren :tired_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Curry met linzen en pompoen (recept uit Deliciously Ella) met bulgur. Zat ook best wat knoflook en gember in dus was benieuwd. Maar best aardig gegeten.

Na:

7 likes

Aan z’n fijne motoriek ligt het niet :joy::joy:

15 likes

Haha, alle vulling uit de tortellini gepeuterd?

1 like

Ja :joy:
Talentje hoor :joy:

6 likes

Lunch, ging op behalve de olijven en het eigeel

Avondeten, rösti, wat doperwtjes, stukje maiskolf, bulgursalade en vega kipstukjes

Geen na foto, ik voelde me niet zo lekker dus ging eerst even douchen. M’n vriend zei dat ze de rösti en de doperwtjes liet liggen. Later toen ik ging eten pakte ze mijn stukje maiskolf nog van m’n bord :face_with_monocle: dus daar heeft ze twee van gehad.

2 likes

Wij eten zelf geen toetje. Mijn zoontje meestal wel volle yogurt, eigenlijk een tip van de kinderarts, omdat hij echt een dunnetje is en wel wat extra vet kan gebruiken. Hij is er ook echt dol op.

Vandaag 1 van zijn favoriete maaltijden. Pasta met zalm courgette ui lekker veel knoflook.

Alles op heb geen na foto gemaakt. Verder nog allemaal zalm van mij bord gepikt.

4 likes

Hier vaak geen toetje, maar soms eet ze zo slecht dat ik nog een bakje yoghurt geef, zodat ze in ieder geval met een volle maag naar bed gaat. Vandaag heeft ze alleen zalm op en verder bijna niets van de pokebowl (maar nu ook geen yoghurt), dus ben benieuwd hoe goed ze morgen ontbijt gaat eten …

1 like

Ik eet geen toetje, maar t lijkt me fijn voor haar om lekker vol naar bed te gaan. Griekse volle yoghurt met fruit is ook gezond dus ja. En ze moeten volgens mij 300 ml melkproducten krijgen, en een bakje yoghurt helpt daarbij.

1 like

Ik heb geen kinderen maar toch vind ik dit topic zó leuk! Ik haal er ook inspiratie voor mezelf uit!
Dit weekend komen mijn nichtjes logeren en wil ik cake versieren. Ik hoop dat ze het leuk vinden :blush:

9 likes

Normaal eet ze aaaaltijd alle besjes op, nu uiteraard niet :sweat_smile:. En 4 sneetjes brood waren dat, de 1e at ze met alleen boter, de andere met stroop erbij.

Een uur later zag ze een knijpzakje van Ella met broccoli/peer en had ze in 1x opgegeten.

1 like

Een bakje yoghurt vanochtend met wat muesli, geen foto.

Om half 11 wilde ze 2 boterhammen met smeerworst. Die laat ik nog even staan want denk dat die nog wel opgaan.

En net nog een mandarijn, die is op en ze is nog ‘meer rijn’ aan het halen.

7 likes

Oooh dat bovenste borjde :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Haha ja leuk he! Zit ook een heel schattig bestek setje bij.

Van ali

1 like

(15m) Volkoren wrap waar ze tijdens het wachten al de helft van op heeft gegeten, gebakken ei met kaas en tomaat en pesto en hummus erbij (want dat ging op mijn wrap dus wilde ze ook).

Alles ging op, behalve de hummus. Daar nam ze heel enthousiast een grote hap van om het vervolgens met een vies gezicht uit te spugen en de rest van de hummus met haar handen van haar bord naar de grond te verplaatsen. Dat heeft ze nog nooit zo doelbewust gedaan, dus geloof dat ze het écht vies vond.

2 likes