What my kid really eats

Yes ongeveer! Komt ‘ie

Samenvatting

Nodig voor 2:

• Linguine
  • Hele broccoli
  • Ui en minimaal 1 knoflookteentje
  • Gedroogde tomaat, in kleine stukjes
  • Goeie kookroom (150ml ofzo), geen magere oid
  • truffel olie
  • bouillon blokje
  • Geraspte geitenkaas
  • walnoten, klein gehakt

Broccoli in kleine roosjes snijden. Pasta koken en dan de laatste 5 min de broccoli er bij gooien. Ondertussen snipper je de ui + knoflook, die even in een koekenpan opbakken. Het bouillon blokje in een klein beetje (100ml ong) heet water aanmaken. Dan de room en bouillon bij de ui, ietsje laten inkoken.
Dan als de pasta en broccoli klaar zijn goed afgieten en in de koekenpan er bij samen met de gedroogde tomaatjes. Dan afmaken met een flinke scheut truffelolie en een flinke hand geitenkaas, door roeren en garneren met de walnoten.

Totaal een minuut of 20, dus lekker snel klaar!

10 likes

Gele rijst met gewokte paddenstoelenmix (met knoflook, rode peper en woksaus), stukje broccoli wat over was en vega kipstukjes. Best prima gegeten, ze heeft ook nog extra vega kip gehad. Paddenstoelen bleven zoals verwacht liggen, al heeft ze wel een paar stukjes gegeten denkend dat het de vega kip was :smirk:

En als toetje wat fruit, aardbei, blauwe bessen en mango. Mango bleef liggen (hoopte ik al haha) dus dat heb ik opgegeten.

5 likes

Wow zo goed dat hij ook echt alles heeft opgegeten! Hier blijft er altijd wel iets van minstens één onderdeel liggen haha.

2 likes

Omg crisis averted :exploding_head:

Hier is het kind fan van… Droge rijst :joy:

2 likes

Pff stel je voor wat een drama anders :cold_face::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Volgens mij heeft het het toch echt zelf gekauwd en doorgeslikt toch :wink: en N. kennende heeft hij het vol smaak zelf opgegeten. Dat zelf het eten in zijn mond stoppen komt straks vanzelf wel :slight_smile: is ook weer iets nieuws en nieuwe structuren waar hij aan moet wennen, vind dit voor een eerste keer echt stukjes al super!

1 like

Level: eet om elke kruimel brood heen - uitgespeeld :smirk::ok_hand:t2:

3 likes

Ik herken een hello fresh recept dat getweakt is met truffelolie :smile:

Ik verveel me op werk, dus ik ga hier wat kids food inspiratie posten wat ik zelf ook nog eens wil maken en random leuke dingetjes.

image

image

image

image

image

6 likes

Zo veel als J gister naar binnen schoof (maar echt veel! 4 kommen met pasta (zonder saus), 2 bekers drinken en 3 bolletjes ijs in de avond), zo weinig eet ze nu. Het is niet eens fotowaardig :rofl:

2 likes

Aardappel tortilla met vega spekjes en stukken komkommer en tomaatjes. Niet voor de oudste natuurlijk want brr groente.

Medium gegeten.

En als toetje een homemade muffin zonder koemelk.

6 likes

Wat voor Vega worst heb je?
Ik had er eer gisteren een dje zo niet te vreten was haha. Dus zoek alternatief :stuck_out_tongue_winking_eye:

Die van Vivera vonden we altijd heel lekker maar de dichtstbijzijnde supers verkopen die niet meer…

Zoontje van 4: macaroni met lamsgehakt met wat groenten erdoor. Hij heeft bijna alles op. Eet nu rijst met lams curry van mn man haha.

1 like

Wij aten pasta bolognese, die saus maak ik dan tussen de middag al, dat hij lekker lang kan staan. Heeerlijk. Lang niet gemaakt, dus eerste keer voor K. en het ging er goed in, bordje ging op een paar pasta’s na op.

afbeelding

Hierna werd er weer fanatiek uit de pan gelepeld met de spatel, bedankt voor het leren papa :joy: Perfect recept ook voor wat extra groenten, had nu bv nog wortels en een kwart courgette in de koelkast dus die met de keukenmachine dun gesneden en er ook doorheen.

Normaal eten wij hier alleen 2 dagen van (de 2e dag is de saus nog lekkerder) heb daar met de weekboodschappen ook rekening meegehouden, alleen niet over nagedacht dat ik dan met K. erbij wat meer moest maken. Dus nu is het voor morgen meer een 1persoonsportie. Gelukkig liggen er nog 2 paprika’s, tomaten en wat uien in de koelkast dus maar eens kijken of ik morgen de saus nog wat verder op kan vullen… of wie weet eten we morgen toch iets anders :crazy_face:

3 likes

Spaghetti met lekker veel ‘verbogen’ groenten, maïs en feta. Alles op + extra feta.

6 likes

Hier ook maar weer eens pasta. Ging er redelijk goed in. Maar toen wij aan het eten waren (diezelfde pasta) kwamen ze allebei nog hapjes schooien :smile:

Before

After

6 likes

Hahaha JA! Gek op HF maar voeg vaak wel extra’s toe.

1 like

Hier ook groot fan! Alsof ik elke avond in een restaurant eet, alleen moet ik er zelf moeite voor doen :crazy_face:

2 likes

Snackbordje (volkoren soepstengel, olijven, feta en mais) en een smoothie met kiwi, lijnzaad en rode vruchten.

3 likes

Hij wilde PERSE een ijsje. Stond te gillen en tieren bij de koelkast.
Waarop m’n man zegt: we gaan eerst eten.
“Pasta op T ijs?”
“Ja!”

Hij ging ineens eten :sweat_smile:

6 likes