Mijn dochter krijgt altijd een bakje kwark na het avondeten, maar dan verder geen fles/pyjamapapje of dat soort dingen meer voor het slapen.
Bijna altijd; een bakje yoghurt of wat fruit.
Wij eten zelf maar af en toe een toetje.
Soms yoghurt of kwark toe. Meestal niks. Maar wat is pyjama papje? Nog nooit van gehoord.
Altijd fruit
Aaah ik, thanks. Heb nooit een papfles gegeven, dat zal wel de reden zijn waarom ik het niet ken.
Wij geven standaard volle griekse yoghurt na het eten. Zelf eet ik nooit een toetje, tenzij er B&J in da house is.
We bieden het altijd aan. Gewoon yoghurt hoor, niks bijzonders. Soms fruit erin. Maar tegenwoordig wil ze vaker niet dan wel.
Meestal een bakje yoghurt of wat appelmoes en af en toe een knijpfruit zakje.
Meestal een beetje kwark of een danoontje. Tegenwoord wilt ze ook graag zelf een toetje uitkiezen met van die smarties erin dus dan mag daar af en toe ook eentje van.
Wij eten zelf bijna nooit een toetje. Maar I is echt heel slank gebouwd en omdat ze zoveel ziek is geweest was ze ook nog wat afgevallen dus probeer haar zoveel mogelijk “redelijk gezonde” extratjes te geven.
Ze heeft uiteindelijk 2 spruitjes en alle tomaat gegeten, de rest bleef liggen of gooide ze op de grond…
Hier vanavond gebakken gnocchi en dat is de eerste keer dat ze het (met smaak!) gegeten heeft.
Nasi before
En voordat jullie denken die heeft goed gegeten: het ei ging op, de nasi denk ik voor de helft. De rest zat in haar slab of ging naar de hond. De augurken werden uitgespuugd en op de grond gegooid en de satesaus heb ik door de nasi gemengd halverwege in de hoop dat ze het meer zou waarderen maar helaas!
Ik bepaal als ouder de grens, maar als hij eerder al klaar is dan is dat prima. Zo vat ik dat altijd op tenminste, dat kinderen ook mogen zeggen dat het genoeg is.
Nou ik ben niet ontevreden. De meeste sperziebonen lagen op de grond, maar aardappeltjes en vegaburger gingen wel goed (tot 2 weken geleden at mijn kind alleen maar kwark en mandarijnen, dus ik ben trots op elke hap!)
1.5 ofzo ? Tot die tijd eigenlijk altijd op z’n blad!
Voor 1 jaar denk ik wel? Zodra ze wilde gooien zei ik geef maar aan mama of papa als je niet meer wil. En dit 1000 keer herhalen, maar heeft bij beide kinderen geholpen. Mijn dochter pakt nu het bord of drinken op als ze niet meer wil en geeft het aan 1 van ons en zegt op! Dit vanaf denk 14 maanden?