We hadden echt niks meer in huis

Hij heeft 1 stukje pasta gegeten. Maar gelukkig wel de groene smoothie bijna helemaal op dus vooruit, volwaardige maaltijd wat mij betreft.
(verse smoothie met spinazie, avocado, komkommer appel en peer van Jumbo. Bij zo blij dat ‘ie dat wel wil op dit soort dagen).
Baby 9 maand. Macaroni met paprika, tomaat, doperwtjes, minibeetje kaas en (zelfgemaakte) saus van tomaten. Bordje was leeg, maar de hond heeft ook een handje gehad 🥲
Nasi is hier ook altijd een succes. Wij maken altijd een grote pan en eten er dan meestal 2 dagen van (2e dag opgebakken… mjammm). K. eet op dag 2 dan het liefste een bakje koude nasi als ontbijt, als lunch weer en vooruit als avondeten mag het dan opgebakken en warm zijn
Vies weer en oud brood: tijd voor wentelteefjes. Had er vooral zelf In in, haha. Heeft ze nog niet eerder gegeten, maar ging er goed in! Met jam en (deels gesmolten) poedersuiker.
Lijkt zo niet zoveel, maar nog meer pasta en wat hapjes lasagna (wat zij niet eet, want ze vindt gehakt vies. Maar nu dacht ze dat het kip was en wilde ze toch stukjes eten)
Sinds kort eet ze eindelijk tomaatjes, paprika (alleen rauw) en komkommer. Heel blij mee, want veel groente weigert ze te eten.
Vandaag aten we hutspot en heeft ze alleen de worst gegeten. Want hutspot is fffffieeees mama.
sorry, maar wow is jouw baby alweer 8 maanden?! hoe dan
haha ja wacht maar 3 keer knipperen en tis zo ver
Als ik dit zie denk ik echt… Hoe dan?? Mijn baby is nu 7 maanden maar zoals reepjes ei doet ie wel in z’n mond maar kwijlt ie er vervolgens weer uit. Kan me gewoon niet voorstellen dat ie over een maand dit zou kunnen eten.
Gepureerde dingen gaan wel goed, dan wil hij zelf de lepel ook bedienen. Maar met grotere stukken zit ie echt meer te spelen nog.
We zijn vandaag met z’n tweeën en het is vrijdag dus we chillen voor de tv met allebei een eigen borrelplank (en ik een biertje er bij).

Fruithapje vanmorgen (en 's middags nog een keer aangeboden met een klein koekje erbij)
Before is boven,
Paar mandarijntjes gesmeten een 2 slokken fruitsmoothie op.
Aah ja ik blijf het ook gewoon aanbieden hoor en dan komt het vanzelf wel. Met gepureerde hapjes is ie ook wel snel gefrustreerd dat het sneller moet gaan.
Gister had ie komkommer met wat pindakaas erop en dan zit ie er wel op te kauwen en aan te lebberen maar heel veel van de komkommer gaat niet naar binnen.
Geduld dus…
Wij dachten hier hetzelfde hoor, ook baby van (ruim) 7 maanden. Mijn man zei letterlijk: HOE KAN DAT!
Overigens niet stom bedoeld!! Ik weet dat het hier vanzelf wel zal komen met ons kleine eigenwijsje!
Hier hetzelfde. Mijn baby wil ook absoluut geen gepureerd eten maar stukjes eten waren meteen favoriet. Ook vanaf ongeveer 6 maand. Maar baby van een vriendin wil juist alleen maar gepureerd eten. Dus verschilt gewoon heel erg per kind.
Ja bijzonder he hoe snel dat dan kan gaan ineens! Voor je het weet heb je te weinig gekookt omdat ze ineens zoveel eet
het valt me op dat iedereen hier een vakkenbord heeft, is dat expres?
wij hebben van familie van die plastic borden zonder vakken gehad die we nu gebruiken, maar voegen die vakken wat toe?