Niet hetzelfde tho
Ik vind het ook niet grappig. Er was toch ook een tijdje dat Chinese mensen uit China berichtjes kregen omdat hun naam ook leek op iets Nederlands. Die kregen ook allemaal berichtjes en snapten er niks van. En ‘wij’ maar lachen hi ha ho
Ik vind die van Ger te ver gezocht. Ten eerste omdat ger niet zn voledige naam is. Dan heb ik t idee dat die mensen een beetje iets hebben lopen zoeken om maar een racistische grap te kunnen maken.
Die grap van hier boven is meer een inkoppertje. Dat mensen helemaal los gaan op zn insta vind ik dan weer bizar. Vooral omdat ik bij zon grap meer iets heb van “hehehe” en weer dooor.
Ja ik vind een ziekte en racisme/onderdrukking > dus een grap als nee Ger niet met elkaar te vergelijken. Het woord flikker heb je dan wel enigszins gelijk in maar vind dat nog steeds minder heftig dan racisme eigenlijk
Edit: ik snap dat dat voor andere mensen anders kan zijn/voelen
Das een mening, niet de absolute waarheid.
Ik vind het echt niet ok om dit soort dingen te gaan vergelijken en dan zeggen dat één minder erg is. Het kan allebei niet, en daar hoeven geen gradaties aan gekoppeld te worden.
Daarbij vind ik het wel een racistische grap aangezien een niet westerse achternaam belachelijk gemaakt wordt. Ik zie echt niet in wat daar grappig aan is?
Ja misschien ben ik dan een hypocriet ofzo, ik vond het wel grappig in elk geval
JA MAG OOK NIKS MEER ZEGGEN!!!111
Even los van hoe deze jongen nu gespamd wordt, maar soms zijn namen en woorden voor andere talen toch gewoon grappig?
Zoals de naam Tiny Kox of het Franse woord phoque.
En ik heb ook geen illusie dat Engelsen niet lachen als ze een Nederlander tegenkomen die Dick heet
Verder kan ik me vinden in wat @Mari zegt; niet ok, niet heel grappig, maar ik moest wel even grinniken
Hahaha ja ik wou net zeggen, wacht maar tot Dick de Kok zich gaat voorstellen in een Engelstalig land
Het is dat Freddie Mercury gecremeerd is, anders draaide hij zich nu om in zijn graf.
Flaaaauuuuuwwww
Is nu wel helemaal de trend dit