Als het eerste klopt, dan volgt het tweede met de unused letters daar altijd automatisch uit
Hoe bedoel je? Wel heel toevallig dat dat ook de naam van het 2e land is. Dat is toch niet altijd?
Toch wel:
Land x= a+b
Land y= b+c
In ons voorbeeld
Sweden = Swe+ den
Denmark = den + Mark
Dit is de startsituatie: het tweede deel van het eerste land is identiek aan het eerste deel van het tweede land. Dat is de b. De andere delen mogen eerder wat zijn (hier a en c).
De twee eerste delen van beide landen zijn dus ab, en gelijk aan land x
De tweede delen van beide landen zijn b en c. En dan is dus altijd precies land y
Ik weet niet of het zo duidelijker is?
ik snap hier echt de ballen van. heb je misschien een voorbeeld van 2 landen waar het zo is?
Mijn wiskunde trauma komt terug
Mijn hersenen hebben het te koud om hierover na te kunnen denken
Als je 3 letters aanhoudt zijn er denk ik niet veel opties voor landen. Maar hetzelfde zou werken voor Mali & Libië als je de eerste 2 letters zou nemen. Met die post wordt bedoeld dat het principe altijd zo werkt als het eerste woord eindigt met het begin van het tweede woord.
Op een wiskundige manier snap ik het ook niet haha. Maar het is wel zo dat als de situatie zo is dat de namen zodanig overeenkomen als in het voorbeeld van Sweden/Denmark, dat de overige letters altijd ook de naam van het andere land vormen. Maar dit is natuurlijk alleen zo als dat eerste land uit 6 letters bestaat, anders werkt het niet. Denk daarom dat er weinig andere landen zijn waar je dit bij kan doen. Wel bijvoorbeeld ook bij Cyprus tegen Russia > #CypRus > letters die over zijn vormen: RusSia
Geef je land 1 een langere naam dan 6 letters (even random voorbeeld met fictieve landnamen want ik kan er geen bedenken waarvan de een eindigt met de beginletters van de ander):
Newrocks (land 1) speelt tegen Rockstar (land 2) > wedstrijdnaam: NewRoc (niet land 1) > overige letters vormen Rockskstar (= niet de naam van land 2)
Ja precies, als de letters van het 1e land dus ook voorkomen in het 2e land? @syntagma tnx
@JuneOsborne hmm goed punt…
Dan heb je pol - and
Maar de overgebleven stukjes vormen niet andorra
Jawel
Jawel
polAND andORRA
Ohja jezus ik zat te veel te focussen op de pol hahaha. Ik moet naar bed.
Weer tijd voor deze
En deze haha
Ik moet echt zo hard lachen om die kruipende man links met zijn fiets, dit soort beelden zijn wel echt fantastisch na zo’n glad weekend